Συνάντηση Τραμπ με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ συναντάται με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε στο Οβάλ Γραφείο. Διαβάστε την απομαγνητοφώνηση εδώ.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 09:13 ):
Εντάξει. Σας ευχαριστώ πολύ. Είναι τιμή, μεγάλη τιμή να έχω έναν φίλο μου που έχει γίνει πολύ φιλικός τα τελευταία χρόνια. Γνωριζόμασταν από πριν, αλλά ο Μαρκ είναι ο επικεφαλής του ΝΑΤΟ, ο Μαρκ Ρούτε, Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ. Είναι πολύ σεβαστός από όλους όσους τον γνωρίζουν, αλλά ιδιαίτερα οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη σε αυτόν και έχει κάνει φανταστική δουλειά, και είχαμε μια καταπληκτική συνάντηση. Υποθέτω ότι έχει περάσει περίπου ένας μήνας τώρα, πριν από έναν μήνα, και νομίζω ότι ο Μαρκ θα σας πει ότι ήταν ίσως πιο σημαντική η ημερομηνία της 5ης Νοεμβρίου. Αυτή ήταν η ημέρα των εκλογών. Ίσως αυτή να ήταν η πιο σημαντική επειδή έχουμε σημειώσει τεράστια πρόοδο μαζί. Και ένας από τους λόγους που είστε εδώ σήμερα είναι για να ακούσετε ότι είμαστε πολύ δυσαρεστημένοι, είμαι, με τη Ρωσία, αλλά θα το συζητήσουμε ίσως μια διαφορετική μέρα, αλλά είμαστε πολύ, πολύ δυσαρεστημένοι μαζί τους, και θα επιβάλουμε πολύ αυστηρούς δασμούς αν δεν έχουμε συμφωνία σε 50 ημέρες.
( 10:17 )
Δασμοί περίπου εκατό τοις εκατό. Θα τους λέγατε δευτερογενείς δασμούς. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό. Αλλά σήμερα θα μιλήσουμε για κάτι άλλο, και όπως γνωρίζετε, έχουμε ξοδέψει περίπου 350 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτόν τον πόλεμο με τη Ρωσία και την Ουκρανία, και θα θέλαμε να τον δούμε να τελειώνει. Δεν ήταν δικός μου πόλεμος, ήταν ο πόλεμος του Μπάιντεν. Δεν είναι δικός μου πόλεμος. Προσπαθώ να σας βγάλω από αυτόν, και θέλουμε να τον δούμε να τελειώνει. Και είμαι απογοητευμένος με τον Πρόεδρο Πούτιν επειδή νόμιζα ότι θα είχαμε μια συμφωνία πριν από δύο μήνες, αλλά δεν φαίνεται να φτάνει εκεί. Έτσι, με βάση αυτό, θα κάνουμε δευτερογενείς δασμούς αν δεν έχουμε μια συμφωνία σε 50 ημέρες. Είναι πολύ απλό, και θα είναι εκατό τοις εκατό. Και έτσι είναι. Μπορεί να είναι πιο απλό, αλλά έτσι είναι.
( 11:03 )
Ελπίζω να μην χρειαστεί να το κάνουμε. Αλλά ανεξάρτητα από αυτό, θα είμαστε... Κατασκευάζουμε τον σπουδαιότερο στρατιωτικό εξοπλισμό στον κόσμο, είτε πρόκειται για πυραύλους. Είδατε πρόσφατα στο Ιράν, με τον τρόπο που πέταξαν αυτά τα αεροπλάνα, είχαν κάθε... 14 βόμβες χτυπήσει κάθε στόχο. Μετά, βάλατε τα ελικόπτερα να ρίξουν συνολικά 30 βόμβες, 30 πυραύλους, και χτυπούσαν κάθε στόχο. Σωστά; Κάθε κομμάτι. Κάθε στόχο. Και ήταν, υποθέτω σε μια κλίμακα από το μηδέν έως το 10, λένε ότι ήταν περίπου 15. Τόσο επιτυχημένη ήταν. Τόσο θανατηφόρα ήταν. Μια λέξη που τους αρέσει να χρησιμοποιούν στις μέρες μας. Αλλά ήταν μια καταπληκτική, καλά οργανωμένη επίθεση που οι άνθρωποι σε αυτή τη χώρα ήθελαν να κάνουν εδώ και 24 χρόνια. Όταν είχαμε τους πιλότους την περασμένη εβδομάδα, έλεγαν: "Κύριε, το εξασκούμε αυτό εδώ και...
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 12:00 ):
... 24 χρόνια, συναντώντας ανθρώπους, όχι αυτούς, αλλά άλλους ανθρώπους που είναι λίγο μεγαλύτεροι τώρα. Αλλά κι αυτοί επίσης, και εσύ ήσουν αυτός που μας άφησε να το κάνουμε. Αλλά το εφαρμόζουμε τρεις με τέσσερις φορές τον χρόνο εδώ και 22, 24 χρόνια, επειδή πάντα ήξεραν ότι έπρεπε να σταματήσουν το Ιράν από το να κάνει αυτό που έκανε, δηλαδή να προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα πυρηνικό όπλο, μια πυρηνική βόμβα.
( 12:26 )
Και το κάναμε με μεγάλη επιτυχία, και κατασκευάζουμε τον καλύτερο εξοπλισμό, τους καλύτερους πυραύλους, τα καλύτερα από όλα. Τα ευρωπαϊκά έθνη το γνωρίζουν αυτό, και σήμερα έχουμε κάνει μια συμφωνία, και θα ζητήσω από τον Μαρκ να μιλήσει γι' αυτό. Αλλά σήμερα έχουμε κάνει μια συμφωνία, όπου θα τους στέλνουμε όπλα, και θα πληρώνουν για αυτά. Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα λάβουν καμία πληρωμή. Δεν θα τα αγοράζουμε, αλλά θα τα κατασκευάζουμε, και θα πληρώνουν για αυτά.
( 12:59 )
Η τελευταία μας συνάντηση πριν από ένα μήνα ήταν πολύ επιτυχημένη, καθώς συμφώνησαν στο πέντε τοις εκατό, που είναι περισσότερα από ένα τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως, άρα έχουν πολλά χρήματα, και αυτά είναι πλούσια έθνη. Έχουν πολλά χρήματα, και θέλουν να το κάνουν. Το έχουν πολύ έντονα, και το έχουμε κι εμείς. Αλλά έχουμε πολλά χρήματα, και δεν θέλουμε να κάνουμε τίποτα άλλο, και δεν μπορούμε.
( 13:19 )
Αλλά εμείς κάνουμε το καλύτερο δυνατό και θα στείλουμε το καλύτερο στο ΝΑΤΟ, και σε ορισμένες περιπτώσεις, ίσως, κατόπιν πρότασης του Μαρκ, αν πάμε στη Γερμανία, όπου θα στείλουν νωρίς πυραύλους. Και θα αντικατασταθούν, και το ΝΑΤΟ θα το φροντίσει. Θα συντονίζεται από το ΝΑΤΟ, και θα συνεργαστούν πολύ με τον Ματ Γουίτακερ, ο οποίος είναι εδώ, ο οποίος είναι ένας εξαιρετικός πρεσβευτής. Και ο Ματ θα συντονίζει. Καλύτερα να κάνεις καλή δουλειά, Ματ.
Ματ Γουίτακερ ( 13:44 ):
Θα το κάνω.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 13:44 ):
Αλλά ο Ματ θα συντονίσει. Είναι πολύ ταλαντούχος. Θα συντονίσει τα πάντα.
( 13:49 )
Με λίγα λόγια, λοιπόν, θα κατασκευάσουμε κορυφαίας ποιότητας όπλα και θα σταλούν στο ΝΑΤΟ. Το ΝΑΤΟ μπορεί να επιλέξει να στείλει ορισμένα από αυτά σε άλλες χώρες όπου μπορούμε να επιτύχουμε λίγη επιπλέον ταχύτητα, όπου η χώρα θα κυκλοφορήσει κάτι, και αυτό θα είναι κυρίως με τη μορφή αντικατάστασης. Και θα ήθελα να έχω τον Μαρκ, και πάλι, έναν πολύ αξιοσέβαστο, όμορφο νεαρό άνθρωπο. Αρκετά νέο άνθρωπο επειδή είχε την καριέρα που είχε, επειδή είχε μια καταπληκτική καριέρα πριν πάει στο ΝΑΤΟ. Και περάσαμε πολύ χρόνο μαζί τους τελευταίους δύο μήνες.
( 14:25 )
Και αν μπορούσατε να πείτε λίγα λόγια;
Μαρκ Ρούτε ( 14:26 ):
Απολύτως. Όχι, όχι, κύριε Πρόεδρε, αγαπητέ Ντόναλντ, αυτό είναι πραγματικά σημαντικό. Αυτό είναι πραγματικά σημαντικό. Με καλέσατε την Πέμπτη, μου είπατε ότι είχατε λάβει μια απόφαση, και η απόφαση είναι ότι θέλετε η Ουκρανία αυτό που χρειάζεται για να διατηρήσει, για να είναι σε θέση να αμυνθεί έναντι της Ρωσίας. Αλλά θέλετε οι Ευρωπαίοι να πληρώσουν γι' αυτό, κάτι που είναι απολύτως λογικό. Και αυτό βασίζεται στην τεράστια επιτυχία της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ, το πέντε τοις εκατό, αλλά και στην απόφαση να διατηρήσουμε την Ουκρανία ισχυρή και στην απόφαση να αυξήσουμε την αμυντική βιομηχανική μας παραγωγή.
( 15:02 )
Με βάση αυτό, λοιπόν, η Ευρώπη έκανε ένα βήμα μπροστά. Αυτό είναι πάλι, οι Ευρωπαίοι κάνουν ένα βήμα μπροστά. Έχω έρθει σε επαφή με πολλές χώρες. Μπορώ να σας πω ότι αυτή τη στιγμή, η Γερμανία, μαζικά, αλλά και η Φινλανδία και η Δανία και η Σουηδία και η Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, ο Καναδάς, όλες θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτό. Και αυτό είναι μόνο το πρώτο κύμα. Θα υπάρξουν κι άλλα.
( 15:22 )
Αυτό που θα κάνουμε λοιπόν είναι να εργαστούμε μέσω των συστημάτων του ΝΑΤΟ για να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζουμε τι χρειάζονται οι Ουκρανοί, ώστε να μπορούμε να φτιάξουμε πακέτα. Φυσικά, κατά κάποιο τρόπο, το συζητήσαμε σήμερα το πρωί με τον Pete Hegseth στο Πεντάγωνο, κατά τρόπο που φυσικά, οι ΗΠΑ θα διατηρήσουν τα αποθέματά τους που είναι απαραίτητα για την υπεράσπιση αυτής της χώρας. Αυτό είναι απολύτως σαφές. Αλλά αυτό θα σημαίνει ότι η Ουκρανία μπορεί να αποκτήσει πραγματικά τεράστιο αριθμό στρατιωτικού εξοπλισμού, τόσο για την αεράμυνα, όσο και για πυραύλους, πυρομαχικά, κ.λπ., κ.λπ.
( 15:54 )
Αν ήμουν λοιπόν σήμερα ο Βλαντιμίρ Πούτιν και μιλάτε για το τι σκοπεύετε να κάνετε σε 50 ημέρες και για αυτήν την ανακοίνωση, θα ξανασκεφτόμουν αν θα έπρεπε να πάρω τις διαπραγματεύσεις για την Ουκρανία πιο σοβαρά από ό,τι κάνω αυτή τη στιγμή, αν ήμουν ο Βλαντιμίρ Πούτιν. Αλλά όσον αφορά την Ουκρανία, νομίζω ότι αυτά είναι πραγματικά σπουδαία νέα γι' αυτό, οπότε θέλω πραγματικά να σας ευχαριστήσω γι' αυτό. Αυτό σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι θα πληρώσουν για αυτό, και πάλι, ανέφερα όλες αυτές τις χώρες. Θα το αντιμετωπίσουμε. Και ακριβώς όπως είπατε, μπορεί επίσης να σημαίνει ότι οι χώρες θα μεταφέρουν γρήγορα εξοπλισμό στην Ουκρανία και στη συνέχεια οι ΗΠΑ θα τον ξαναγεμίσουν, επειδή η ταχύτητα είναι ουσιώδης εδώ. Οπότε, πραγματικά, σας ευχαριστώ.
( 16:33 )
Αυτό είναι σημαντικό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 16:35 ):
Σας ευχαριστώ. Κάνατε εξαιρετική δουλειά. Είναι πραγματικά εξαιρετική δουλειά. Έχουμε σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην επίλυση πολέμων. Έχετε την Ινδία, το Πακιστάν. Έχετε τη Ρουάντα και το Κονγκό. Αυτό συνέβαινε για 30 χρόνια. Η Ινδία, παρεμπιπτόντως, και το Πακιστάν θα είχαν μπει σε πυρηνικό πόλεμο μέσα σε μια εβδομάδα, με τον τρόπο που πήγαινε αυτό. Αυτό πήγαινε πολύ άσχημα. Και το κάναμε αυτό μέσω του εμπορίου. Είπα, «Δεν πρόκειται να σας μιλήσουμε για εμπόριο αν δεν διευθετήσετε αυτό το θέμα», και το έκαναν. Και οι δύο ήταν σπουδαίοι, σπουδαίοι ηγέτες, και ήταν σπουδαίοι. Αλλά η Ρουάντα και το Κονγκό, αυτό συνέβαινε για 30 χρόνια, και τουλάχιστον επτά εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώθηκαν και σκοτώθηκαν με πολλά αρκετά πρόχειρα όπλα όπως μαχαίρια, κομμένα κεφάλια. Συνεχιζόταν για πολλά χρόνια. Δεν μπορούσες καν να πλησιάσεις τις χώρες. Κανείς δεν ήθελε να πλησιάσει. Είναι τόσο τρομακτικό. Και το λύσαμε αυτό.
( 17:25 )
Η Σερβία, το Κόσοβο, το έλυσαν αυτό. Αυτό ήταν κάτι που επρόκειτο να συμβεί. Και πάλι, αυτό ήταν κάτι που χρησιμοποίησα. Χρησιμοποιώ το εμπόριο για πολλά πράγματα, αλλά είναι εξαιρετικό για την επίλυση πολέμων. Αυτό ήταν πραγματικά πολύ σημαντικό. Δουλεύουμε. Ο Μάρκο εργάζεται πολύ σκληρά με όλους εδώ.
( 17:42 )
Και η Λωρίδα, η Λωρίδα της Γάζας. Την αποκαλώ Λωρίδα της Γάζας, μια από τις χειρότερες συμφωνίες ακινήτων που έχουν γίνει ποτέ. Παραιτήθηκαν από την παραθαλάσσια ιδιοκτησία, μια από τις χειρότερες συμφωνίες που έχουν γίνει ποτέ. Αλλά υποτίθεται ότι θα έφερνε ειρήνη, και δεν έφερε ειρήνη. Έφερε το αντίθετο. Αλλά τα πάμε αρκετά καλά στη Γάζα. Ο Στιβ Γουίτκοφ είναι εδώ, και νομίζω ότι θα μπορούσαμε να έχουμε κάτι να συζητήσουμε σύντομα.
( 18:08 )
Και λύσαμε ένα άλλο, ένα που μόλις φαινόταν να έχουμε: την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν. Φαίνεται ότι θα καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα, σε ένα επιτυχημένο συμπέρασμα. Δουλέψαμε στην Αίγυπτο με έναν γείτονα που είναι καλός γείτονας. Είναι φίλοι μου, αλλά έτυχε να κατασκευάσουν ένα φράγμα, το οποίο έκλεισε το νερό που πήγαινε σε ένα πράγμα που ονομάζεται Νείλος. Νομίζω ότι αν είμαι η Αίγυπτος, θέλω να έχω νερό στον Νείλο, και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Είναι ένα πρόβλημα, αλλά θα λυθεί. Έφτιαξαν ένα από τα μεγαλύτερα φράγματα στον κόσμο, λίγο έξω από την Αίγυπτο. Το ξέρετε αυτό· το έχετε ακούσει αυτό.
Μαρκ Ρούτε ( 18:51 ):
Ναί.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 18:51 ):
Και αυτό αποδείχθηκε μεγάλο πρόβλημα. Δεν ξέρω. Νομίζω ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες χρηματοδότησαν το φράγμα. Δεν ξέρω γιατί δεν έλυσαν το πρόβλημα πριν χτίσουν το φράγμα, αλλά είναι ωραίο όταν ο ποταμός Νείλος έχει νερό. Είναι μια πολύ σημαντική πηγή εισοδήματος και ζωής. Είναι η ζωή της Αιγύπτου, και το να μας το αφαιρέσουν αυτό είναι απίστευτο, αλλά πιστεύουμε ότι θα το λύσουμε πολύ γρήγορα. Οπότε κάνουμε καλό.
( 19:15 )
Η μόνη χώρα στην οποία δεν έχουμε καταφέρει να φτάσουμε ακόμα είναι η Ρωσία, και δεν είμαι χαρούμενος, και θα σας πω ότι η Ουκρανία θέλει να κάνει κάτι. Και πάλι, είναι ένας πόλεμος που δεν έπρεπε να είχε ξεκινήσει ποτέ. Αν ήμουν πρόεδρος, δεν θα είχε συμβεί ποτέ. Συνήθιζα να μιλάω πολύ με τον Πρόεδρο Πούτιν γι' αυτό. Ήταν η κόρη του ματιού του. Αλλά μόλις είδα τι συνέβαινε, είπα, "Ξέρετε, θα κάνουν πόλεμο εδώ." Ήμουν έξω. Οι εκλογές ήταν στημένες, και ήμουν έξω και κοίταζα μέσα, και είπα, "Ξέρετε, αυτό το πράγμα θα είναι πόλεμος." Δεν μπορούσα να το πιστέψω, γιατί αυτό που είπε ο Μπάιντεν ήταν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που έπρεπε να είχε ειπωθεί. Και ξεκίνησε, και είναι ένα πραγματικό χάος. Χάνουμε. Υποθέτω ότι χάνουν 5.000 ή 6.000 ανθρώπους την ημέρα. Στην πραγματικότητα τώρα είναι περισσότεροι. Έλεγα 5.000 την ημέρα. Στην πραγματικότητα, τώρα είναι περισσότεροι, κυρίως στρατιώτες, αλλά και πολλοί άνθρωποι σε πόλεις και κωμοπόλεις ανατινάζονται. Είναι ένας φρικτός πόλεμος και πρέπει να σταματήσει.
( 20:09 )
Έτσι, αν δεν γίνει αυτό, αν δεν έχουμε συμφωνία σε 50 ημέρες, αυτό κάνουμε: δευτερογενείς δασμούς. Και είναι βασανιστικοί, και ελπίζω να μην φτάσουμε στο σημείο να φτάσουμε, αλλά έχω ακούσει τόσα πολλά να λέγονται. Όλα είναι λόγια. Όλα είναι λόγια, και μετά πύραυλοι εκτοξεύονται στο Κίεβο και σκοτώνουν 60 ανθρώπους. Πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να σταματήσει.
( 20:33 )
Αλλά ο σκοπός αυτού είναι να πούμε ότι αυτή είναι μια πολύ μεγάλη συμφωνία που έχουμε κάνει. Πρόκειται για στρατιωτικό εξοπλισμό αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα αγοραστεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες, θα πάει στο ΝΑΤΟ, κ.λπ. Και αυτός θα διανεμηθεί γρήγορα στο πεδίο της μάχης. Η Ουκρανία θα το αναλάβει. Και πείτε ό,τι θέλετε για την Ουκρανία. Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος, δεν είχαν καμία πιθανότητα, και ακόμα δεν θα είχαν καμία πιθανότητα αν ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούσαν. Είχαν τον καλύτερο εξοπλισμό επειδή κατασκευάζουμε τα καλύτερα αεροπλάνα και πυραύλους, και κατασκευάζουμε τον καλύτερο στρατιωτικό εξοπλισμό στον κόσμο μακράν. Έχουμε νέα πράγματα που βγαίνουν απίστευτα, και είμαι πολύ ενθουσιασμένος για τον Χρυσό Θόλο. Θα μας δώσει πολύ ισχυρή προστασία εκεί που το έχουμε ήδη ξεκινήσει.
( 21:22 )
Αλλά είχαν θάρρος επειδή κάποιος πρέπει να χρησιμοποιήσει αυτόν τον εξοπλισμό, και πολέμησαν με τρομερό θάρρος, και συνεχίζουν να πολεμούν με τρομερό θάρρος. Αλλά δεν έχουν... Χάνουν σε εξοπλισμό, και η Ρωσία έχει πραγματικά πάρει μια πολύ θετική, πολύ, πολύ δυνατή... εννοώ, αυτό που έχουν κάνει τις τελευταίες δύο εβδομάδες...
Μαρκ Ρούτε ( 21:43 ):
Χωρίς στρατιωτικούς λόγους. Αυτό που κάνουν, εκατοντάδες drones την ημέρα, πύραυλοι, βομβαρδισμοί πόλεων, δεν οφείλεται σε στρατιωτικούς στόχους. Απλώς δημιουργούν πανικό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 21:53 ):
Χτυπούν πόλεις.
Μαρκ Ρούτε ( 21:53 ):
Χτυπάς ανθρώπους που ξυπνούν, χτυπάς πόλεις. Είναι πραγματικά τρομερό, και σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους, αλλά και τις υποδομές, ολόκληρες πόλεις καταστρέφονται.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 22:04 ):
Σβήνουν το ηλεκτρικό ρεύμα. Θα χρειαστούν χρόνια για να το ξαναχτίσουν. Αυτό θα είναι το επόμενο πρόβλημα, αλλά θα πάρει πολύ χρόνο. Πόλεις, πολλές από τις πόλεις έχουν γκρεμιστεί. Πολλοί από τους ανθρώπους έχουν φύγει, αλλά πολλοί έχουν μείνει. Δεν ξέρω. Στην πραγματικότητα μένουν. Οι περισσότεροι έχουν μείνει. Είναι απίστευτο που μένουν, γνωρίζοντας ότι ένας πύραυλος θα μπορούσε να χτυπήσει την πολυκατοικία σας και η πολυκατοικία στην οποία κάθεστε θα μπορούσε να καταρρεύσει πάνω σας. Και κάνουν πολύ βαριές κατασκευές. Δεν χρησιμοποιούν οπλισμό. Κάνουν πολύ χοντρές κατασκευές από σκυρόδεμα. Αυτά είναι βαριά κτίρια, μεγάλα κτίρια και βαριά κτίρια, και καταρρέουν σαν να είναι φτιαγμένα από χαρτί. Είναι απίστευτο να βλέπεις αυτό να συμβαίνει με ανθρώπους, τόσους πολλούς ανθρώπους να σκοτώνονται.
( 22:47 )
Πιστεύουμε λοιπόν ότι θα σημειώσουμε πρόοδο και ελπίζουμε ότι θα σημειώσουμε πρόοδο. Εν τω μεταξύ, θα σας παρέχουμε καλές υπηρεσίες σε ό,τι χρειάζεστε. Και μετά γίναμε πραγματικά φίλοι με το ΝΑΤΟ σε αυτή την τελευταία συνάντηση. Πηγαίναμε από το δύο τοις εκατό στο πέντε τοις εκατό, κάτι που όλοι έλεγαν ότι δεν ήταν καν πιθανό. Δεν πλήρωναν το δύο τοις εκατό. Πολλοί από αυτούς πλήρωναν πολύ λιγότερο από δύο τοις εκατό.
Μαρκ Ρούτε ( 23:07 ):
Αλλά ακόμη και εκείνοι, από τότε που γίνατε πρόεδρος, δεσμεύτηκαν όλοι στο δύο τοις εκατό πριν από τη σύνοδο κορυφής, και τώρα συλλογικά, δεσμευτήκαμε στο πέντε τοις εκατό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 23:13 ):
Σωστά, το έκαναν. Και ήταν πολύ καλοί, και νομίζω ότι έκαναν πολλούς φίλους εκεί. Είχαμε μερικές ημέρες πολύ εντατικών συνομιλιών, και είναι σπουδαίοι άνθρωποι. Είναι ηγέτες χωρών, ηγέτες χωρών, πολλές από αυτές σπουδαίες χώρες, μερικές από αυτές μικρότερες χώρες. Αλλά ως επί το πλείστον, πρόκειται για πολύ σταθερές, ισχυρές χώρες και πολύ επιτυχημένες. Μερικές από αυτές είναι από τις πιο επιτυχημένες χώρες στον κόσμο.
( 23:38 )
Αυτή είναι η ιστορία. Ελπίζουμε ότι αυτό θα επηρεάσει τον Βλαντιμίρ Πούτιν και ελπίζουμε ότι θα επηρεάσει και την Ουκρανία. Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι η Ουκρανία θα κάνει αυτό που πρέπει να κάνει. Ξαφνικά, μπορεί να νιώσουν θάρρος και ίσως να μην θέλουν... Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση.
Μαρκ Ρούτε ( 23:58 ):
Η Ουκρανία επιθυμεί μια ειρηνευτική συμφωνία.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 00:00 ):
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 24:00 ):
Νομίζω πως ναι.
Μαρκ Ρούτε ( 24:00 ):
Θα παραμείνουν αφοσιωμένοι σε αυτό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το θέλουν, αλλά οι Ρώσοι πρέπει να γίνουν-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 24:04 ):
Πρέπει να συνεχίσουν να το θέλουν όμως.
Μαρκ Ρούτε ( 24:05 ):
Ναι, συμφωνώ. Εσύ κι εγώ θα το φροντίσουμε αυτό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 24:08 ):
Ξαφνικά σε πιάνουν...
Μαρκ Ρούτε ( 24:09 ):
Εσύ κι εγώ θα το φροντίσουμε αυτό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 24:10 ):
Θα το φροντίσουμε. Είμαι βέβαιος ότι θα κάνουν αυτό που πρέπει να γίνει. Επιπλέον, έχουμε ορισμένες παραμέτρους που γνωρίζουν και οι δύο πλευρές, και ήδη γνωρίζουμε τι πρέπει να γίνει. Πιστεύω λοιπόν ότι αυτό θα είναι πολύ ισχυρό. Θέλουμε ένα αέναο κομμάτι. Έχετε ερωτήσεις, Γαλλία; Ναι.
Ομιλητής 1 ( 24:27 ):
Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε, ποιο ήταν το καθοριστικό σημείο για εσάς στη λήψη αυτής της απόφασης; Ήταν μια συζήτηση με τον Πρόεδρο Πούτιν; Ήταν μια πληροφορία από μυστικές υπηρεσίες και γιατί δίνετε 50 ημέρες επιπλέον;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 24:36 ):
Νομίζω ότι... Λοιπόν, νομίζω ότι είναι ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Νομίζω, μην ξεχνάτε, απλώς ασχολούμαι πραγματικά με αυτό για όχι πολύ καιρό και δεν ήταν η αρχική μου εστίαση. Αυτός είναι, πάλι, ένας πόλεμος του Μπάιντεν. Αυτός είναι ένας πόλεμος των Δημοκρατικών, όχι ένας πόλεμος των Ρεπουμπλικανών ή του Τραμπ. Αυτός είναι ένας πόλεμος που δεν θα είχε συμβεί ποτέ. Δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί. Πολλοί άνθρωποι σκοτώνονται.
( 24:56 )
Όταν βγουν οι τελικοί αριθμοί, θα δείτε πολύ περισσότερους ανθρώπους να σκοτώνονται σε αυτόν τον πόλεμο από ό,τι νομίζετε, από ό,τι γράφετε. Είναι ένας πολύ θανατηφόρος πόλεμος. Πολύ. Είναι όλοι κακοί, αλλά αυτός είναι ένας πολύ θανατηφόρος πόλεμος. Πολύ. Οι αριθμοί θα είναι πολύ μεγαλύτεροι.
( 25:12 )
Μια πολυκατοικία κατέρρευσε και λένε ότι δύο άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά. Όχι. Πολλοί άνθρωποι σκοτώθηκαν. Και αυτοί οι αριθμοί θα αναφερθούν κάποια στιγμή με ακρίβεια. Μέχρι στιγμής δεν είναι. Είναι ένας θανατηφόρος πόλεμος. Νομίζω ότι θα δείτε, νομίζω ότι θα δείτε ισχυρή κίνηση. Ελπίζω ναι. Ελπίζω ναι.
Ομιλητής 1 ( 25:31 ):
Τι γίνεται με-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 25:33 ):
Ξέρετε, οι δευτερογενείς δασμοί είναι πολύ, πολύ ισχυροί.
Ομιλητής 1 ( 25:36 ):
Τι γίνεται με τους δασμούς που έχουν έτοιμοι οι Ρεπουμπλικάνοι στη Βουλή και τη Γερουσία; Αυτοί ήταν 500%. Γιατί το κάνετε 100%;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 25:43 ):
Λοιπόν, οι Ρεπουμπλικάνοι κινούνται πολύ δυναμικά στη Γερουσία, δίνοντάς μας τον πλήρη έλεγχο, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι τον χρειαζόμαστε. Αλλά είναι σίγουρα καλό που το κάνουν. Και ο Λίντσεϊ Γκράχαμ εργάζεται σκληρά. Όλοι... ο Τζον Θουν, όλοι τους, όλοι εργάζονται σκληρά και είναι σε συντονισμό με τον Μάικ Τζόνσον, Πρόεδρο της Βουλής.
( 26:06 )
Και νομίζω ότι είναι... Έχουν πράγματι συντάξει ένα αρκετά καλό νομοσχέδιο που πιθανότατα θα περάσει πολύ εύκολα. Και αυτό περιλαμβάνει και τους Δημοκρατικούς και υπάρχουν κάποιες μικρές τροποποιήσεις. Αλλά δεν θέλω να πω ότι δεν το χρειάζομαι επειδή δεν θέλω να σπαταλήσουν τον χρόνο τους. Θα μπορούσε να είναι πολύ χρήσιμο. Θα πρέπει να δούμε. Αλλά μπορούμε να κάνουμε κάτι δευτερεύον, πιθανώς μιλάμε για εκατό τοις εκατό ή κάτι τέτοιο.
Ομιλητής 1 ( 26:30 ):
Μπορείς να κάνεις [μη ακουστό 00:26:30]-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 26:30 ):
Μπορούμε να επιβάλουμε δευτερογενείς δασμούς... Μπορούμε να επιβάλουμε δευτερογενείς δασμούς χωρίς τη Γερουσία, χωρίς τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Αλλά αυτό που σχεδιάζουν θα μπορούσε επίσης να είναι πολύ καλό.
Ομιλητής 1 ( 26:39 ):
Υπονοείτε, λοιπόν, ότι το Κογκρέσο θα πρέπει να προχωρήσει με αυτές τις κυρώσεις; Το 500% και ότι το 100% θα είναι ένα ξεχωριστό πρόσθετο πακέτο;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 26:47 ):
Ναι, εννοώ ότι το 500 είναι κάπως άνευ νοήματος μετά από λίγο καιρό, επειδή σε ένα συγκεκριμένο σημείο δεν έχει σημασία. Δεν πρόκειται να έχει, το εκατό θα εξυπηρετεί την ίδια λειτουργία. Αλλά ναι, το έχω στο εκατό τοις εκατό. Μπορεί να το έχουν. Δεν ξέρω τι θα καταλήξουν. Μπορεί να το έχουν στα 102, μπορεί να το έχουν στα 500.
( 27:08 )
Αλλά κάνουν καλή δουλειά στη Βουλή και νομίζω στη Βουλή και στη Γερουσία. Και όπως γνωρίζετε, είναι συντονισμένοι και μπορούν να το κάνουν γρήγορα. Είπαν ότι θα το κάνουν όσο γρήγορα το χρειαστώ. Οπότε θα δούμε. Μιλάμε μαζί του. Μάλιστα, ο John Thune θα έρθει αργότερα για να μιλήσει. Ναι, θα έρθει να μιλήσει.
Ομιλητής 2 ( 27:26 ):
Ευχαριστώ. Κύριε Πρόεδρε. Πιστεύετε ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν χαρακτήρισε λανθασμένα την αφοσίωσή του στο-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 27:31 ):
Τι;
Ομιλητής 2 ( 27:32 ):
Πιστεύετε ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν έκανε λάθος... Δεν διευκρίνισε την πρόθεσή του για μια ειρηνευτική συμφωνία; Και τι συμβαίνει τώρα στην επόμενη φάση; Υπάρχει-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 27:47 ):
Θα δούμε, θα συνεχίσουμε για ένα χρονικό διάστημα. Ίσως αρχίσεις να διαπραγματεύεσαι. Νομίζω ότι νιώσαμε, ένιωσα, δεν ξέρω για σένα, Μαρκ, αλλά εγώ ένιωσα ότι είχαμε συμφωνήσει περίπου τέσσερις φορές. Και να 'μαστε ακόμα εδώ που τα λέμε...
Μαρκ Ρούτε ( 28:01 ):
Δεν έστειλε σοβαρούς ανθρώπους στις διαπραγματεύσεις. Θυμάμαι λοιπόν ότι καταφέρατε, με τον Μάρκο Ρούμπιο και τον Στιβ Γουίτκοφ, να ξεκινήσετε τις εργασίες του στην Κωνσταντινούπολη. Θυμάμαι ότι ήμουν ο ίδιος στην Τουρκία για υποθέσεις του ΝΑΤΟ τον Μάιο, και ασκήσαμε πραγματικά πίεση στους Ουκρανούς να στείλουν μια ανώτερη ομάδα στην Κωνσταντινούπολη και το έκαναν. Αλλά μετά, οι Ρώσοι έφτιαξαν αυτόν τον ιστορικό που εξηγούσε την ιστορία της Ρωσίας από το 1250.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 28:28 ):
Νομίζαμε, και εγώ νόμιζα ότι έπρεπε να είχαμε κάνει μια συμφωνία εδώ και πολύ καιρό. Αλλά αυτό συνεχίζεται ασταμάτητα. Και κάθε βράδυ πεθαίνουν άνθρωποι. Πολλοί άνθρωποι, πολλοί Ρώσοι στρατιώτες πεθαίνουν, παρεμπιπτόντως. Και πολλοί Ουκρανοί στρατιώτες επίσης. Αλλά πεθαίνουν Ρώσοι στρατιώτες.
Μαρκ Ρούτε ( 28:47 ):
Εκατό χιλιάδες Ρώσοι στρατιώτες από την 1η Ιανουαρίου. Από τον Ιανουάριο. Εκατό χιλιάδες Ρώσοι στρατιώτες νεκροί από τον Ιανουάριο. Αν λοιπόν κάποιος στη Μόσχα ακούει αυτό, πάλι, εκατό χιλιάδες νεκροί Ρώσοι από τον Ιανουάριο, αυτό κάνει ο Πρόεδρος Πούτιν αυτή τη στιγμή.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 29:04 ):
Ναι, παρακαλώ.
Ομιλητής 1 ( 29:06 ):
Θα πρόκειται συγκεκριμένα για πυραύλους Patriot ή για συστοιχίες Patriot που σχεδιάζετε; Πότε-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 29:10 ):
Είναι τα πάντα. Είναι Patriots. Είναι όλα τους. Είναι ένα πλήρες συμπλήρωμα με τις μπαταρίες.
Ομιλητής 1 ( 29:15 ):
Και πότε περιμένετε να φτάσουν στην Ουκρανία, κύριε;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 29:18 ):
Λοιπόν, θα έρθουν μερικοί πολύ σύντομα. Μέσα σε λίγες μέρες, μάλιστα. Μερικές από τις χώρες που έχουν Patriot θα αλλάξουν και θα αντικαταστήσουμε τους Patriot με αυτούς που έχουν. Και ο Ματ θα συντονιστεί με το ΝΑΤΟ. Αλλά έτσι θα γίνει, θα αρχίσουν να φτάνουν πολύ σύντομα.
Μαρκ Ρούτε ( 29:35 ):
Και σήμερα το απόγευμα ο Μπόρις Πιστόριους, ο Γερμανός υπουργός Άμυνας, επισκέπτεται τον Πιτ Χέγσεθ, τον Υπουργό Άμυνας. Και θα συζητήσουμε επίσης, νομίζω, όλο αυτό το θέμα με τους Patriot. Η Νορβηγία εμπλέκεται. Αυτό αφορά τους Patriot. Αλλά όλη αυτή η συμφωνία αφορά επίσης πυραύλους ή πυρομαχικά. Επομένως, είναι κάτι ευρύτερο από τους Patriot.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 29:52 ):
Έχουμε μια χώρα που έχει 17 Patriot έτοιμους να αποσταλούν. Δεν θα τους χρειαστούν για αυτόν τον σκοπό. Οπότε θα καταλήξουμε σε μια συμφωνία όπου οι 17 θα πάνε ή ένα μεγάλο μέρος των 17 θα πάει στο πεδίο του πολέμου.
Κοινό ( 30:05 ):
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Πρόεδρε.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 30:06 ):
Αυτό θα μπορούσε να γίνει πολύ γρήγορα.
Ομιλητής 3 ( 30:07 ):
Κύριε Πρόεδρε.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 30:09 ):
Ναι. Παρακαλώ.
Ομιλητής 3 ( 30:10 ):
Θα μπορούσε αυτή η συναλλαγή με το ΝΑΤΟ να θεωρηθεί ως ένα βήμα προς την επίτευξη ειρήνης, ενημερώνοντας τον Πούτιν ότι τώρα ο Ζελένσκι έχει λίγο πιο ισχυρά εργαλεία στο σεντούκι του και ίσως αυτό τον φέρει στο τραπέζι για να επιτύχει ειρήνη; Ξέρω ότι θέλατε να το κάνετε αυτό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 30:26 ):
Μπράιαν, αυτό λέγαμε. Νομίζω ότι θα μπορούσες να το είχες εκφράσει καλύτερα αν ήθελες.
Ομιλητής 3 ( 30:31 ):
Θέλω ακριβώς μια περίληψη. Ήταν μια ωραία περίληψη.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 30:34 ):
Νομίζω ότι τα είπε καλύτερα από εμάς. Είναι πολύ καλός τύπος. Μπορώ να σας το πω αυτό. Αλλά όχι, τα είπε καλά. Ναι. Νομίζω ότι αυτή είναι μια ευκαιρία να βρούμε ειρήνη, αλλιώς θα είναι απλώς το ίδιο πράγμα.
( 30:48 )
Πρέπει να σας πω ότι η Ευρώπη έχει πολύ πνεύμα για αυτόν τον πόλεμο. Πολλοί άνθρωποι, όταν πρωτοεμφανίστηκα, πραγματικά δεν πίστευα ότι το έκαναν, αλλά το κάνουν. Και το είδα αυτό πριν από ένα μήνα. Και τότε ήσασταν εκεί. Οι περισσότεροι από εσάς, πολλοί από εσάς ήσασταν εκεί. Το επίπεδο πνεύματος και πνεύματος που έχουν είναι εκπληκτικό. Πιστεύουν πραγματικά ότι είναι κάτι πολύ, πολύ σημαντικό που κάνουν αλλιώς δεν θα το έκαναν.
( 31:15 )
Κοιτάξτε, συμφωνούν απλώς για να πληρώνουν αυτοί για τα πάντα. Δεν πληρώνουμε πια. Μας χωρίζει ένας ωκεανός. Είπα, έχουμε πρόβλημα. Παράγουμε τα καλύτερα πράγματα, αλλά δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό. Και ο Μπάιντεν έπρεπε να το είχε κάνει αυτό πριν από χρόνια. Έπρεπε να το είχε κάνει από την αρχή, αλλά δεν το έκανε. Δεν ήξερε ότι ήταν εκεί. Αυτός ο τύπος, τι απαίσια δουλειά έκανε για αυτή τη χώρα. Και ελπίζω απλώς ανάμεσα στα σύνορα και σε αυτό και σε τόσα άλλα... Πληθωρισμός, τι απαίσια κυβέρνηση. Η χειρότερη κυβέρνηση στην ιστορία. Κατά τη γνώμη μου. Αυτή δεν είναι η γνώμη μου. Νομίζω ότι είναι η γνώμη όλων.
( 31:49 )
Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν έπρεπε να είχε συμβεί. Και θα δούμε αν μπορούμε να το τερματίσουμε.
Ομιλητής 3 ( 31:54 ):
Αν απλώς παρακολουθήσω.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 31:55 ):
Θέλω να κάνω μια δήλωση ξανά. Το είπα και πριν, αυτός δεν είναι ο πόλεμος του Τραμπ. Είμαστε εδώ για να προσπαθήσουμε να το τελειώσουμε και να το διευθετήσουμε και οτιδήποτε άλλο, γιατί κανείς δεν κερδίζει με αυτό. Αυτό είναι χαμένο από κάθε άποψη.
Μαρκ Ρούτε ( 32:09 ):
Από την πρώτη μέρα.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 32:10 ):
Αυτός ήταν ο Μπάιντεν και αυτοί ήταν άλλοι άνθρωποι. Και είναι πολύ λυπηρό. Είναι μια πολύ λυπηρή κατάσταση. Αυτός ο κύριος κάνει εξαιρετική δουλειά. Θα... νομίζω ότι θα το καταφέρει. Και ο Ματ και όλοι οι άλλοι που εργάζονται πάνω σε αυτό, νομίζω ότι θα τελειώσουν με αυτό το θέμα.
Ομιλητής 4 ( 32:27 ):
Επαινέσατε σήμερα τις ευρωπαϊκές χώρες που υπερασπίστηκαν την Ουκρανία και ήταν ισχυρές. Θα τους επιτρέψετε να συνεχίσουν να διαπραγματεύονται δασμούς χαμηλότερους από 30% πριν από την 1η Αυγούστου; Ή μήπως η συμφωνία έχει οριστεί σε αυτό το σημείο;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 32:38 ):
Τι σημαίνει αυτό; Εννοείς ότι μιλάς για τους δασμούς;
Ομιλητής 4 ( 32:39 ):
Στο εμπόριο, στους δασμούς.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 32:42 ):
Επιστρέψατε στους δασμούς. Είναι πιο φιλικοί οι δασμοί, σωστά; Λίγο πιο φιλικοί οι δασμοί. Όχι, θα μιλήσουμε με ανθρώπους. Θέλω να μας δείξετε αυτό, έλεγαν πότε θα κάνει τη συμφωνία; Οι συμφωνίες έχουν ήδη γίνει. Οι επιστολές είναι οι συμφωνίες. Οι συμφωνίες έχουν γίνει. Δεν υπάρχουν συμφωνίες να γίνουν. Θα ήθελαν να κάνουν μια διαφορετική συμφωνία. Και είμαστε πάντα ανοιχτοί για συζήτηση. Είμαστε ανοιχτοί για συζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Μάλιστα, έρχονται. Θα ήθελαν να μιλήσουν.
Ομιλητής 1 ( 33:10 ):
Κύριε Πρόεδρε, υπάρχει κάποια ανησυχία για τα αμερικανικά αποθέματα; Υπήρξε μια παύση στην παράδοση όπλων στην Ουκρανία, προκειμένου να αξιολογηθούν προφανώς τα αμερικανικά αποθέματα. Τι προέκυψε από αυτό;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 33:22 ):
Αξιολόγηση. Δηλαδή, αυτή ήταν μια πολύ μεγάλη, αυτό που συζητάμε σήμερα είναι μια πολύ, πολύ μεγάλη μέρα. Και αυτό που έκανε ο Πιτ, και εγώ επίσης. Ήξερα τι έκανε ο Πιτ, ήταν αξιολόγηση επειδή ξέραμε ότι αυτό θα συνέβαινε και τώρα το ανακοινώσαμε. Ψήφισαν ότι όλα έχουν ολοκληρωθεί.
( 33:43 )
Προφανώς αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο, όταν λες παύση, προφανώς δεν πρόκειται να κάνεις πράγματα αν δεν ξέρεις τι θα συμβεί εδώ. Αλλά ήμασταν αρκετά σίγουροι ότι αυτό θα συνέβαινε. Έτσι κάναμε μια μικρή παύση. Αλλά αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο, είναι ένα πολύ μεγάλο γεγονός σήμερα. Αυτό είναι κάτι σπουδαίο.
Ομιλητής 5 ( 33:59 ):
Κύριε Πρόεδρε, αν ο Πούτιν κλιμακωθεί περαιτέρω, μέχρι πού είστε διατεθειμένοι να φτάσετε ως απάντηση;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 34:04 ):
Σε τι;
Ομιλητής 5 ( 34:05 ):
Πόσο μακριά είστε διατεθειμένοι να φτάσετε αν ο Πούτιν κλιμακώσει την κατάσταση, στείλει περισσότερες βόμβες τις επόμενες ημέρες;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 34:10 ):
Μην μου κάνετε τέτοια ερώτηση. Πόσο θέλω να διευθετηθεί ο πόλεμος; Δεν είναι Αμερικανοί που πεθαίνουν σε αυτόν. Και έχω πρόβλημα και ο JD έχει πρόβλημα. Είναι μια στάση που έχει εδώ και πολύ καιρό. Δεν είναι Αμερικανοί που πεθαίνουν, αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πεθαίνουν και σε κάτι που θα έπρεπε να μπορεί να διευθετηθεί. Και όλοι συμφωνούμε με αυτό, αυτή η ομάδα ανθρώπων που θέλουμε να υπερασπιστεί τη χώρα μας. Αλλά τελικά, το να έχουμε μια ισχυρή Ευρώπη είναι πολύ καλό. Είναι πολύ καλό. Οπότε είμαι εντάξει με αυτό. Ναι, παρακαλώ. Στο πίσω μέρος.
Ομιλητής 6 ( 34:42 ):
Ναι. Υπάρχει κάποιο όριο στο ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι Ευρωπαίοι; Και ακούγεται σαν να αποκλείετε τις ΗΠΑ από κάποια επιπλέον όπλα μέσω της εξουσιοδότησης αποχώρησης;
Μαρκ Ρούτε ( 34:50 ):
Να προσπαθήσω να απαντήσω σε αυτό, παρακαλώ; Επειδή ουσιαστικά αυτό που λέει ο Πρόεδρος είναι ότι είναι πρόθυμος -- φυσικά λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των ίδιων των ΗΠΑ. Δεν είναι λοιπόν ότι μπορείτε να έχετε λίστα με ψώνια, μπορείτε να παραγγείλετε ό,τι θέλετε, επειδή οι ΗΠΑ πρέπει να βεβαιωθούν ότι οι ΗΠΑ έχουν στα χέρια τους ό,τι χρειάζονται και οι ΗΠΑ, για να διατηρήσουν ολόκληρο τον κόσμο ασφαλή, επειδή στο τέλος, είστε ο αστυνομικός πράκτορας όλου του κόσμου. Είστε το πιο ισχυρό έθνος στη γη, ο πιο ισχυρός στρατός στη γη.
( 35:14 )
Αλλά δεδομένου αυτού, οι ΗΠΑ αποφάσισαν να προμηθεύσουν την Ουκρανία με ό,τι είναι απαραίτητο μέσω του ΝΑΤΟ, και οι Ευρωπαίοι πληρώνουν το 100% γι' αυτό. Και αυτό που κάνουμε τις τελευταίες δύο ημέρες είναι να μιλάμε με χώρες, και μόλις ανέφερα σε αυτές που στο πρώτο κύμα είπαν αμέσως ότι θέλουμε να συνεισφέρουμε. Και μετά μιλάμε πραγματικά για μεγάλους αριθμούς. Πάρτε για παράδειγμα τη Γερμανία, που επισκέπτεται σήμερα, μιλάνε πραγματικά για μεγάλους αριθμούς.
Ομιλητής 7 ( 35:41 ):
Μπορούμε να έχουμε κάποια σαφήνεια-
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 35:41 ):
Θα πω ότι μίλησα με τη Γερμανία, μίλησα με τις περισσότερες από τις μεγαλύτερες χώρες και είναι πραγματικά ενθουσιώδεις γι' αυτό. Θέλουν... Και είναι πρόθυμες να πάνε πολύ μακριά. Θα σας πω, σύμφωνα με την ερώτησή σας, πόσο μακριά θα έφτανα εγώ; Θέλουν να πάνε πολύ μακριά. Δεν θέλουν να συμβεί αυτό.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 36:00 ):
Γι' αυτό πιστεύω ότι από την οπτική γωνία του Πούτιν, θα ήταν πραγματικά καλό. Καταλαβαίνει, η οικονομία της χώρας τα πάει πολύ άσχημα και πρέπει να ανακτήσει την οικονομία της. Πρέπει να σώσει την οικονομία του. Θα μπορούσε να σώσει τη χώρα του κατά μία έννοια, αλλά η οικονομία μπορεί να καταστρέψει. Κατέστρεψε πολλές χώρες όλα αυτά τα χρόνια. Θέλει να ανακτήσει αυτήν την οικονομία. Και ναι, έχει μια εξαιρετική χώρα για εμπόριο και άλλα πράγματα, αν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα περιουσιακά στοιχεία αντί για πόλεμο. Έχει τεράστιες δυνατότητες. Αυτό θα έλεγα.
Ομιλητής 8 ( 36:28 ):
Πώς μεταφέρατε αυτά τα νέα στον Πούτιν, κύριε;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 36:29 ):
Πες το;
Ομιλητής 8 ( 36:29 ):
Πώς είπατε στον Πούτιν ότι αυτό θα ερχόταν;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 36:32 ):
Του μιλάω πολύ για να το πετύχει αυτό. Και πάντα το κλείνω και του λέω, «Λοιπόν, ήταν ένα ωραίο τηλεφώνημα». Και μετά εκτοξεύτηκαν πύραυλοι στο Κίεβο ή σε κάποια άλλη πόλη. Και είπα, «Είναι περίεργο». Και αφού συμβεί αυτό τρεις ή τέσσερις φορές, λες ότι η συζήτηση δεν έχει νόημα. Οι συζητήσεις μου μαζί του είναι πάντα πολύ ευχάριστες. Και λέω, «Δεν είναι πολύ όμορφη συζήτηση;» Και μετά οι πύραυλοι εκτοξεύονται εκείνο το βράδυ.
( 36:59 )
Πηγαίνοντας σπίτι, λέω στην πρώτη κυρία: «Ξέρετε, μίλησα με τον Βλαντιμίρ σήμερα, είχαμε μια υπέροχη συζήτηση». Είπε: «Αλήθεια; Μια άλλη πόλη μόλις χτυπήθηκε». Οπότε είναι σαν, κοιτάξτε, δεν θέλω να πω ότι είναι δολοφόνος, αλλά είναι σκληρός τύπος. Έχει αποδειχθεί με τα χρόνια. Έχει ξεγελάσει πολλούς ανθρώπους. Ξεγέλασε τον Μπους, ξεγέλασε πολλούς ανθρώπους. Ξεγέλασε την Κλίντον, τον Μπους, τον Ομπάμα, τον Μπάιντεν. Δεν με ξεγέλασε. Αλλά αυτό που λέω είναι ότι σε ένα συγκεκριμένο σημείο, τελικά τα λόγια δεν λένε λόγια, πρέπει να γίνουν πράξεις. Πρέπει να υπάρξουν αποτελέσματα. Και ελπίζω να τα καταφέρει. Είναι δυνητικά μια τόσο σπουδαία χώρα να σπαταλάει τόσους πολλούς ανθρώπους σε αυτό και τα χρήματα. Και κοιτάξτε τι έχει συμβεί στην οικονομία του, δείτε τι έχει συμβεί.
Μαρκ Ρούτε ( 37:51 ):
Και ήταν απειλή σε 50 ημέρες.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 37:52 ):
Ναι.
Μαρκ Ρούτε ( 37:52 ):
Και θα πληγούμε πολύ σκληρά.
Ομιλητής 10 ( 37:53 ):
Η πρώτη κυρία σου είπε...
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 37:56 ):
Θέλω να πω, κοιτάξτε, ελπίζω να το κάνει. Ξέρει τη συμφωνία. Ξέρει τι σημαίνει δίκαιη συμφωνία. Αν υπάρχει κάτι τέτοιο όπως μια δίκαιη συμφωνία, δεν υπάρχουν νικητές εδώ. Αυτός είναι ένας ηττημένος. Υπάρχει ένας ηττημένος. Και ασχολήθηκα μαζί του από την αρχή και δεν θα είχε συμβεί. Αλλά θα πω ότι η Ουκρανία ήταν η κόρη του ματιού του. Μιλάμε γι' αυτό. Ήταν η κόρη του ματιού του. Αλλά δεν επρόκειτο να συμβεί. Και το κατάλαβε αυτό. Δεν επρόκειτο να συμβεί.
( 38:23 )
Και μετά παρατήρησα ότι αφού βγήκα έξω, παρατήρησα στρατιώτες να σχηματίζονται στα σύνορα.
Μαρκ Ρούτε ( 38:28 ):
Ναι.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 38:28 ):
Και μετά άκουσα φρικτά ηλίθια πράγματα να λέγονται από την άλλη πλευρά. Και είπα, «Το χειρίζονται πολύ, πολύ λάθος». Είναι κρίμα. Ναι.
Μαρκ Ρούτε ( 38:39 ):
Μπορώ να πω-
Ομιλητής 8 ( 38:39 ):
Γιατί εσύ-
Μαρκ Ρούτε ( 38:40 ):
... ένα πράγμα; Και αφορά τον Πρόεδρο Τραμπ, επειδή ανέλαβα τα καθήκοντά μου τον Ιανουάριο, στις 12 Φεβρουαρίου, είχατε την πρώτη σας τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πούτιν. Νομίζω ότι κάνατε ακριβώς αυτό που ήλπιζα να κάνετε, δηλαδή να σπάσετε το αδιέξοδο. Ξεκινήσατε τη συζήτηση επειδή πρέπει να τον δοκιμάσετε. Γνωρίζω τον Πούτιν πολύ καλά από την εποχή που ήμουν πρωθυπουργός και έμαθα ότι όταν το κάνεις, πρέπει να το δοκιμάσεις. Και το κάνατε αυτό. Και του δώσατε πραγματικά την ευκαιρία να μιλήσει σοβαρά, να καθίσει στο τραπέζι για να ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις, ο Στιβ Γουίτκοφ, ο Μάρκο Ρούμπιο, όλοι προσπαθούμε να σας βοηθήσουμε. Αλλά τώρα έχετε φτάσει σε ένα σημείο όπου λέτε, "Λοιπόν, γεια."
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 39:08 ):
Στην πραγματικότητα νομίζαμε ότι είχαμε πιθανώς τετραπλάσια προσφορά.
Μαρκ Ρούτε ( 39:12 ):
Ναι.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 39:12 ):
Δηλαδή, θα τηλεφωνούσες και θα έλεγες...
Μαρκ Ρούτε ( 39:13 ):
Ναι.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 39:14 ):
… «Αυτό φαίνεται καλό.»
Μαρκ Ρούτε ( 39:15 ):
Ναι.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 39:15 ):
Και μετά η συμφωνία δεν θα γινόταν επειδή θα πετάγονταν βόμβες εκείνο το βράδυ, και εσύ θα έλεγες, «Δεν κάνουμε καμία συμφωνία». Ήταν κάπως, περίεργο.
Μαρκ Ρούτε ( 39:22 ):
Αλλά το να περιμένεις το [μη ακουστό 00:39:23] ήταν κρίσιμο, επειδή έπρεπε να ξεκινήσεις αυτή τη διαδικασία, και ήσουν ο μόνος που μπορούσε να το κάνει.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 39:28 ):
Νομίζω ότι θα το καταφέρουμε.
Ομιλητής 8 ( 39:29 ):
Πιστεύεις ότι είναι αρκετά λογικός για να διαπραγματευτεί ένα τέλος σε αυτό;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 39:33 ):
Νομίζω ότι θα το πετύχουμε. Νομίζω, κοιτάξτε, αυτή είναι μια πολύ ισχυρή κατάσταση. Έχετε πολύ πλούσιες χώρες που αγοράζουν τον καλύτερο εξοπλισμό στον κόσμο, και εμείς έχουμε τον καλύτερο εξοπλισμό στον κόσμο. Κατασκευάζουμε εξοπλισμό που δεν μοιάζει με κανέναν άλλο. Τα υποβρύχιά μας, τα πυρηνικά υποβρύχια είναι τόσο ισχυρά. Είναι το πιο ισχυρό όπλο που κατασκευάστηκε ποτέ. Και έχουμε τα καλύτερα στον κόσμο, είναι 20 χρόνια πίσω, 25 χρόνια πίσω μας. Έχουμε τον καλύτερο εξοπλισμό οπουδήποτε στον κόσμο. Ελπίζω μόνο να μην χρειαστεί να τον χρησιμοποιήσουμε. Ναι, παρακαλώ.
Ομιλητής 9 ( 40:07 ):
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Σε ένα ξεχωριστό θέμα εδώ, ο Πρόεδρος Μπάιντεν, από όλους τους ανθρώπους, μίλησε στους New York Times το Σαββατοκύριακο. Δεν μίλησε καθόλου μαζί τους δημόσια κατά τη διάρκεια της θητείας του, αλλά μίλησε μαζί τους πρόσφατα. Και υπερασπίστηκε τη χρήση του αυτόματου ψεκαστήρα και είπε ότι ενέκρινε κάθε απόφαση. Αλλά ταυτόχρονα, οι Times αναφέρουν ότι δεν ενέκρινε ξεχωριστά κάθε όνομα για το κατηγορηματικό μέρος αυτού που ίσχυε για μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Ποια είναι η άποψή σας για αυτό; Υπάρχουν νέες αποκαλύψεις από αυτό;
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 40:37 ):
Λοιπόν, εννοώ, μιλάς για το αυτόματο πεντάλ. Κοίτα, το αυτόματο πεντάλ, νομίζω, είναι ίσως ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που είχαμε τα τελευταία 50 με 100 χρόνια. Αυτό είναι ένα τρομερό σκάνδαλο. Και ξέρω τους ανθρώπους στην άλλη πλευρά του... Ω, βλέπεις αυτό το γραφείο, αυτό το γραφείο Resolute, δυστυχώς το χρησιμοποίησε πριν από εμένα. Αλλά ξέρεις ότι έχουμε την επιλογή μας από επτά γραφεία. Είναι όλα όμορφα. Αλλά επέλεξα το Resolute και το ίδιο έκανε και αυτός, δυστυχώς. Αλλά τους ανθρώπους στην άλλη πλευρά του γραφείου Resolute, τους ξέρω. Η Λίζα, όλη η ομάδα, και δεν είναι καλοί. Είναι άρρωστοι άνθρωποι. Και σου εγγυώμαι ότι δεν ήξερε τίποτα για το τι υπέγραφε. Το εγγυώμαι.
( 41:23 )
Θα το βρουν, λοιπόν, και θα δούμε τι θα συμβεί. Αλλά για μένα, το Autopen, αν εκλέξεις έναν πρόεδρο, ξέρεις τι υποτίθεται ότι κάνει το Autopen; Υπογράφει χιλιάδες επιστολές από νέους που γράφουν. Καταλαβαίνω, λαμβάνουμε χιλιάδες επιστολές την εβδομάδα, Σούζι, σωστά; Χιλιάδες. Δηλαδή, δεκάδες χιλιάδες μερικές φορές. Κοιτάζω ένα δωμάτιο. Υπάρχει ένα δωμάτιο όπου έχουμε πολλούς, πολλούς ανθρώπους που εργάζονται, απαντούν και στέλνουν επιστολές πίσω. Αυτό υποτίθεται ότι είναι ένα Autopen, να γράφεις σε ένα νεαρό επτάχρονο αγόρι που γράφει στον πρόεδρο και θέλει να γίνει πρόεδρος κάποια μέρα. Και αγαπά την Αμερική. Αυτό υποτίθεται ότι είναι το Autopen. Δεν υποτίθεται ότι είναι για την υπογραφή σημαντικών νομοθεσιών και όλα τα άλλα πράγματα. Όχι, το Autopen...
( 42:08 )
Και αμφιβάλλω αν το ήξερε. Αμφιβάλλω αν του μίλησαν καν γι' αυτό. Νομίζω ότι το είχαν κάνει, λέγεται ελεύθερη αυτοδιάθεση. Όπως ο Μπάιντεν δεν ήταν ποτέ υπέρ των ανοιχτών συνόρων. Ο Μπάιντεν δεν ήταν ποτέ υπέρ των τρανς για όλους. Οπότε δεν νομίζω ότι αυτός, νομίζω ότι οι ριζοσπαστικοί αριστεροί που πήραν, κατέλαβαν τον Λευκό Οίκο, και αν δεν κέρδιζα, η χώρα μας ήταν χαμένη.
( 42:32 )
Ξέρετε, όταν ήμουν εκεί, και το είπα αυτό μερικές φορές, ελπίζω να μην σας κουράσω. Αλλά όταν ήμουν στη Σαουδική Αραβία, ήμουν στο Κατάρ, ήμουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Και μετά συναντήθηκα με όλους τους ηγέτες σας.
Μαρκ Ρούτε ( 42:42 ):
Ναι, κύριε.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 42:43 ):
Συμπεριλαμβανομένου και εσένα, ενός σπουδαίου ηγέτη. Τώρα είναι ο ηγέτης πολλών χωρών, όχι μόνο-
Μαρκ Ρούτε ( 42:47 ):
Όχι, όχι, όχι, όχι.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 42:49 ):
Αλλά συναντήθηκα με πολλούς ηγέτες τους τελευταίους δύο μήνες στη Μέση Ανατολή και σε όλο το ΝΑΤΟ, σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ.
Μαρκ Ρούτε ( 42:59 ):
Ναί.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 42:59 ):
Και θα σας πω, είχαν μια κοινή φράση. Νόμιζαν ότι η Αμερική ήταν νεκρή πριν από ένα χρόνο. Και σήμερα το λένε, και όλοι το λένε, και ελπίζω να με υποστηρίξετε σε αυτό. Αλλά λένε, τώρα είναι η πιο ζεστή χώρα στον κόσμο. Είναι. Κοιτάξτε τους αριθμούς μας. Κοιτάξτε τους αριθμούς που βγάλαμε. Βλέπετε, βγάλαμε 25 δισεκατομμύρια τον περασμένο μήνα. Δεν τα βγάζαμε αυτά για χρόνια.
( 43:22 )
Οι δασμοί αρχίζουν να επιβάλλονται. Η οικονομία είναι πολύ ισχυρή. Ακόμα κι αν έχουμε έναν υπάλληλο της Fed που είναι απαίσιος. Δεν ξέρει τι στο καλό κάνει, αλλά αυτό είναι εντάξει. Ξεπερνάμε τα επιτόκια. Τα πάμε τόσο καλά, που τα ξεπερνάμε όλα. Θα ήταν ωραίο, γιατί οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αγοράσουν κατοικία πολύ πιο εύκολα.
( 43:37 )
Αλλά σκεφτείτε το, «Νομίζαμε ότι η χώρα σας ήταν νεκρή». Και είχαν να κάνουν με την Κίνα, επειδή στην πραγματικότητα πήγαιναν στην Κίνα, αλλά όχι πια. Αλλά, «Νομίζαμε ότι η χώρα σας ήταν νεκρή και τώρα έχετε την πιο καυτή χώρα στον κόσμο». Έτσι, κάναμε πολύ καλή δουλειά. Και είναι τιμή μας που έχουμε αυτόν τον άνθρωπο. Αυτός ο άνθρωπος είναι σταρ. Και θα έχει να κάνει με έναν άλλο από τους σταρ μου, τον Ματ. Και εσύ θα κάνεις εξαιρετική δουλειά, Ματ Γουίτακερ. Εντάξει;
Ματ Γουίτακερ ( 44:04 ):
Θα το κάνω.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 44:05 ):
Σας ευχαριστώ πολύ, όλους.
Ομιλητής 11 ( 44:10 ):
Ευχαριστώ, Press. Press, νομίζω ότι κατάλαβες, είσαι εντάξει.
Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ( 44:10 ):
Σας ευχαριστώ.
Ομιλητής 11 ( 44:10 ):
Σας ευχαριστώ.
Εγγραφείτε στο ιστολόγιο The Rev
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε περιεχόμενο Rev απευθείας στα εισερχόμενά σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου