12 Οκτ 2020

Δελτίο Τύπου Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας COVID-19 12 Οκτωβρίου

Ενημέρωση WHO Coronavirus 12 Οκτωβρίου
Rev > Blog > Πρακτικά > Συνέντευξη Τύπου μεταγραφές > Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας COVID-19 Συνέντευξη Τύπου Απομαγνητοφώνηση 12 Οκτωβρίου

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) πραγματοποίησε μια ενημέρωση ειδήσεων στις 12 Οκτωβρίου με ενημερώσεις για τον κοροναϊό. Κάλεσαν τη στρατηγική ασυλίας των κοπαδιών «απλά ανήθικα» για την καταπολέμηση του ιού. Διαβάστε την πλήρη μεταγραφή εδώ.

Μεταγράψτε το δικό σας περιεχόμενο

Δοκιμάστε το Rev δωρεάν και εξοικονομήστε χρόνο μεταγραφής, λεζάντας και υπότιτλων.

Fadela: ( 00:00 )
… Ο Δρ Tedros είναι ο Δρ Mike Ryan, Εκτελεστικός Διευθυντής Υγείας Έκτακτης Ανάγκης. Δρ Maria Van Kerkhove, τεχνικός μόλυβδος COVID-19 Παρουσιάστηκε επίσης στην αίθουσα, Δρ. Soumya Swaminathan, Επικεφαλής Επιστήμονας, Dr. Mariângela Simão, Βοηθός Γενικός Διευθυντής, Πρόσβαση σε φάρμακα και προϊόντα υγείας. Ο Δρ Bruce Aylward θα ενταχθεί πολύ σύντομα. Η ενημέρωση τύπου μεταφράζεται ταυτόχρονα στις έξι επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ συν Πορτογαλικά και Χίντι. Τώρα, χωρίς άλλη καθυστέρηση, θα παραδώσω στον Δρ. Τένδρο για τις εισαγωγικές του παρατηρήσεις. Δρ Tedros, σε παρακαλώ. Έχεις το πάτωμα.

Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 00:53 )
Σας ευχαριστώ. Ευχαριστώ Fadela. Καλημέρα, καλησπέρα και καλησπέρα Σε όλο τον κόσμο βλέπουμε τώρα αύξηση στον αριθμό των αναφερθέντων κρουσμάτων COVID-19, ειδικά στην Ευρώπη και την Αμερική. Κάθε μία από τις τελευταίες τέσσερις ημέρες ήταν ο υψηλότερος αριθμός περιπτώσεων που έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής. Πολλές πόλεις και χώρες αναφέρουν επίσης αύξηση των νοσοκομειακών νοσηλείας και την πληρότητα κρεβατιών εντατικής θεραπείας. Ταυτόχρονα, πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτή είναι μια άνιση πανδημία. Οι χώρες έχουν ανταποκριθεί διαφορετικά και οι χώρες έχουν επηρεαστεί διαφορετικά. Σχεδόν το 70% όλων των περιπτώσεων που αναφέρθηκαν παγκοσμίως την προηγούμενη εβδομάδα προέρχονταν από 10 χώρες και σχεδόν οι μισές από όλες τις περιπτώσεις προέρχονταν από τρεις μόνο χώρες. Για κάθε χώρα που παρουσιάζει αύξηση, υπάρχουν πολλές άλλες που έχουν αποτρέψει ή ελέγξει με επιτυχία την ευρεία μετάδοση με αποδεδειγμένα μέτρα. Αυτά τα μέτρα εξακολουθούν να αποτελούν την καλύτερη άμυνα μας κατά του COVID-19. Υπήρξε πρόσφατα κάποια συζήτηση σχετικά με την έννοια της επίτευξης της λεγόμενης ασυλίας κοπαδιών αφήνοντας τον ιό να εξαπλωθεί.

Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 02:29 )
Η ασυλία των κοπαδιών είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται για τον εμβολιασμό στην οποία ένας πληθυσμός μπορεί να προστατευτεί από έναν συγκεκριμένο ιό εάν επιτευχθεί ένα όριο εμβολιασμού. Για παράδειγμα, η ανοσία της αγέλης κατά της ιλαράς απαιτεί περίπου 95% του πληθυσμού να εμβολιαστεί. Το υπόλοιπο 5% θα προστατευτεί από το γεγονός ότι η ιλαρά δεν θα εξαπλωθεί μεταξύ εκείνων που έχουν εμβολιαστεί. Για την πολιομυελίτιδα, το όριο είναι περίπου 80%. Με άλλα λόγια, η ασυλία των κοπαδιών επιτυγχάνεται προστατεύοντας τους ανθρώπους από έναν ιό, όχι εκθέτοντάς τους σε αυτόν. Ποτέ στην ιστορία της δημόσιας υγείας δεν χρησιμοποιήθηκε η ασυλία των κοπαδιών ως στρατηγική για την αντιμετώπιση μιας επιδημίας, πόσο μάλλον μια πανδημία. Είναι επιστημονικά και ηθικά προβληματικό. Πρώτον, δεν γνωρίζουμε αρκετά για την ανοσία στο COVID-19. Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν μολυνθεί με τον ιό που προκαλεί το COVID-19 αναπτύσσουν ανοσοαπόκριση μέσα στις πρώτες εβδομάδες,

Ο Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 3:52 )
Έχουμε κάποιες ενδείξεις, αλλά δεν έχουμε την πλήρη εικόνα. Υπήρξαν επίσης μερικά παραδείγματα ατόμων που έχουν μολυνθεί με COVID-19 για δεύτερη φορά. Δεύτερον, η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων στις περισσότερες χώρες παραμένει ευάλωτη σε αυτόν τον ιό. Αρκετές διαδεδομένες έρευνες δείχνουν ότι στις περισσότερες χώρες, λιγότερο από το 10% του πληθυσμού έχουν μολυνθεί με τον ιό COVID-19. Το να αφήσετε τον ιό να κυκλοφορήσει ανεξέλεγκτο σημαίνει συνεπώς να επιτρέψετε περιττές λοιμώξεις, ταλαιπωρία και θάνατο. Και παρόλο που τα ηλικιωμένα άτομα και τα άτομα με υποκείμενες καταστάσεις κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρή ασθένεια και θάνατο, δεν είναι τα μόνα που διατρέχουν κίνδυνο. Άνθρωποι όλων των ηλικιών έχουν πεθάνει. Τρίτον, αρχίζουμε να κατανοούμε μόνο τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία μεταξύ των ατόμων με COVID- 19.

Ο Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 5:18 )
Το να αφήνουμε έναν επικίνδυνο ιό που δεν κατανοούμε πλήρως να είναι ελεύθερος είναι απλά ανήθικο. Δεν είναι επιλογή. Έχουμε όμως πολλές επιλογές. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν και να κάνουν οι χώρες για να ελέγξουν τη μετάδοση και να σώσουν ζωές. Δεν είναι επιλογή ανάμεσα στο να αφήσουμε τον ιό να απελευθερωθεί και να κλείσουμε τις κοινωνίες μας. Αυτός ο ιός μεταδίδει κυρίως μεταξύ στενών επαφών και [ακουστό 00:05:50] εστιών που μπορούν να ελεγχθούν με την εφαρμογή μέτρων στόχων. να αποτρέψει την ενίσχυση των γεγονότων, να προστατεύσει τους ευάλωτους, να ενδυναμώσει, να εκπαιδεύσει και να εμπλακεί κοινότητες και να επιμείνει με τα ίδια εργαλεία που υποστηρίζουμε από την πρώτη μέρα. Βρείτε, απομονώστε, δοκιμάστε και φροντίστε περιπτώσεις και εντοπίστε και καραντίνα τις επαφές τους. Αυτό αποδεικνύουν ότι οι χώρες λειτουργούν καθημερινά.

Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 06:38 )
Η γερμανική Corona-Warn-App έχει χρησιμοποιηθεί για τη μετάδοση 1,2 εκατομμυρίων αποτελεσμάτων δοκιμών από εργαστήρια σε χρήστες τις πρώτες 100 ημέρες. Η εγκατάσταση του Aarogya από την Ινδία έχει ληφθεί από 150 εκατομμύρια χρήστες και βοήθησε τα τμήματα δημόσιας υγείας της πόλης να εντοπίσουν περιοχές όπου θα μπορούσαν να προβλεφθούν συστάδες και να επεκταθούν οι δοκιμές με στοχευμένο τρόπο. Στη Δανία, περισσότερα από 2.700 άτομα έχουν δοκιμαστεί για COVID-19 ως αποτέλεσμα ειδοποιήσεων που λαμβάνονται μέσω μιας εφαρμογής για κινητά. Και το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε μια νέα έκδοση της εφαρμογής NHS COVID-19, η οποία είχε περισσότερες από 10 εκατομμύρια λήψεις μέσα στην πρώτη εβδομάδα. Εκτός από την προειδοποίηση των χρηστών ότι ενδέχεται να έχουν εκτεθεί σε μια θετική περίπτωση COVID-19, η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν κράτηση για μια δοκιμή και να λάβουν αποτελέσματα, να παρακολουθούν τα μέρη που έχουν επισκεφτεί και να λαμβάνουν τις τελευταίες συμβουλές σχετικά με τους τοπικούς περιορισμούς.

Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 08:07 )
Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα των καινοτόμων μέτρων που λαμβάνουν οι χώρες για τον έλεγχο του COVID-19. Υπάρχουν πολλά εργαλεία στη διάθεσή μας. Ο ΠΟΥ συνιστά την εύρεση περιπτώσεων, την απομόνωση, τον έλεγχο, την παρηγορητική φροντίδα, την ανίχνευση επαφών, την καραντίνα, τη φυσική απόσταση, την υγιεινή των χεριών, τις μάσκες, την αναπνευστική εθιμοτυπία, τον εξαερισμό, την αποφυγή πλήθους και πολλά άλλα. Αναγνωρίζουμε ότι σε ορισμένα σημεία, ορισμένες χώρες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να εκδώσουν παραγγελίες παραμονής στο σπίτι και άλλα μέτρα για να αγοράσουν χρόνο. Πολλές χώρες έχουν χρησιμοποιήσει αυτόν τον χρόνο για να αναπτύξουν σχέδια, να εκπαιδεύσουν τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας, να θέσουν σε εφαρμογή προμήθειες, να αυξήσουν την ικανότητα δοκιμών, να μειώσουν το χρόνο δοκιμών και να βελτιώσουν τη φροντίδα για τους ασθενείς. Ο ΠΟΥ ελπίζει ότι οι χώρες θα χρησιμοποιήσουν στοχοθετημένες παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτείται βάσει της τοπικής κατάστασης. Θα καταλάβουμε την απογοήτευση που πολλοί άνθρωποι, κοινότητες και κυβερνήσεις αισθάνονται καθώς η πανδημία συνεχίζει και καθώς οι περιπτώσεις αυξάνονται ξανά. Δεν υπάρχουν συντομεύσεις και ασημένιες σφαίρες. Η απάντηση είναι μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που χρησιμοποιεί κάθε εργαλείο στην εργαλειοθήκη. Αυτό δεν είναι θεωρία, οι χώρες το έχουν κάνει και το κάνουν σήμερα με επιτυχία. Το μήνυμά μου προς κάθε χώρα που ζυγίζει τώρα τις επιλογές της είναι ότι μπορείτε επίσης να το κάνετε. Σας ευχαριστώ.

Fadela: ( 09:57 )
Ευχαριστώ, Δρ. Τένδρο. Θα ανοίξουμε τώρα το λόγο για ερωτήσεις από δημοσιογράφους. Σας υπενθυμίζω ότι πρέπει να σηκώσετε το χέρι σας. Χρησιμοποιήστε το εικονίδιο ανύψωσης του χεριού σας για να μπείτε στην ουρά για να κάνετε ερωτήσεις. Θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω στους δημοσιογράφους να ρωτήσουν, παρακαλώ, μόνο μία ερώτηση που θα επέτρεπε την επέμβαση περισσότερων δημοσιογράφων. Ας ξεκινήσουμε την πρώτη ερώτηση με τον Kai Kupferschmidt από το Science. Κάι, μπορείς να με ακούσεις;

Kai Kupferschmidt: ( 10:39 )
Ναι. Ευχαριστώ πολύ Fadela. Αυτό είναι πιθανώς για τον Bruce Aylward Δεν είμαι σίγουρος αν έχει ήδη εγγραφεί. Ήθελα απλώς να ρωτήσω αν θα μπορούσατε να δώσετε μια γρήγορη ενημέρωση σχετικά με το πού βρίσκεται η εγκατάσταση COVAX, τόσο ως προς το ποιος έχει υπογράψει τη δέσμευση όσο και ως προς τις συμβάσεις εμβολίων που έχουν υπογραφεί;

Fadela: ( 11:00 )
Σας ευχαριστώ Kai. Μπορούμε να σας επιστρέψουμε αργότερα; Ο Bruce βρίσκεται σε μια συνάντηση, αλλά ίσως ο Δρ. Soumya Swaminathan να κάνει αυτήν την ερώτηση.

Δρ. Soumya Swaminathan: ( 11:13 )
Ναί. Σας ευχαριστώ. Κάι. Η εγκατάσταση COVAX πηγαίνει από δύναμη σε δύναμη. Η 9η Οκτωβρίου ήταν μια άλλη προθεσμία για τις χώρες να δεσμεύσουν Και το σαββατοκύριακο, έχουμε περισσότερες από 180 χώρες που έχουν δεσμευτεί. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι χώρες αυτοχρηματοδότησης και η τελευταία που συμμετείχε και έκανε μια δημόσια ανακοίνωση ήταν η Κίνα. Και τότε έχετε τις 92 χώρες AMC, οι οποίες θα είναι επιλέξιμες για υποστήριξη Gavi για τα εμβόλια. Στην πραγματικότητα, όταν προσθέτετε όλες αυτές τις χώρες μαζί, αντιπροσωπεύουν το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού. Φαίνεται λοιπόν ότι η εγκατάσταση COVAX φέρνει πραγματικά χώρες και ανθρώπους μαζί και αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για την πίστη και την προσπάθεια επίτευξης δίκαιης πρόσβασης στα εμβόλια. Νομίζω ότι το δεύτερο μέρος της ερώτησής σας αφορούσε επενδύσεις σε εμβόλια. Τώρα, τη δυνατότητα που θα εξετάσουμε το ευρύ φάσμα των εμβολίων που είναι εκεί έξω, όλα αυτά που αναπτύσσονται, ειδικά εκείνα στα τελευταία στάδια των κλινικών δοκιμών. Όπως γνωρίζετε, η CEPI έχει εννέα υποψήφια εμβόλια στο χαρτοφυλάκιο για τα οποία έχουν υποστηρίξει την Ε & Α. Τρεις από αυτές βρίσκονται στη φάση τρεις κλινικές δοκιμές. Ωστόσο, η εγκατάσταση COVAX θα εξετάσει αρκετούς άλλους υποψηφίους, καθώς και τα δεδομένα που προέρχονται από τις δοκιμές. Και τότε θα λάβουν αποφάσεις σχετικά με τις προηγμένες δεσμεύσεις της αγοράς για πολλά από αυτά τα εμβόλια. Και πάλι, θα υπάρξει μια εξωτερική συμβουλευτική επιτροπή που θα συμβουλεύει τη διευκόλυνση COVAX να πραγματοποιήσει αυτές τις επενδύσεις. Αυτή τη στιγμή, φαίνεται ωραία. Από την πλευρά της χρηματοδότησης, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειμμα. Πρέπει να πάρουμε 2 δισεκατομμύρια δολάρια, με συγχωρείτε, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και άλλα 5 δισεκατομμύρια το επόμενο έτος για να προμηθεύσουμε μόνο τις χώρες AMC 92 τις οποίες θα μπορέσουμε να τους παράσχουμε έως και περίπου 16, 17% του πληθυσμού τους. Επομένως, υπάρχει ακόμη λίγη συγκέντρωση χρημάτων, αλλά πιστεύω ότι η δέσμευση φαίνεται να είναι εκεί. Ευχαριστώ.

Fadela: ( 13:43 )
Σας ευχαριστώ, Δρ Swaminathan. Θα ήθελα τώρα να καλέσω την Bianca Rothier από το Globo για την επόμενη ερώτηση. Μπιάνκα, μπορείς να με ακούσεις;

Bianca Rothier: ( 13:57 )
Γεια, Φαντέλα. Μπορείς να με ακούσεις?

Fadela: ( 13:59 )
Πολύ καλά. Προχωρήστε παρακαλώ.

Bianca Rothier: ( 14:03 )
Ευχαριστώ πολύ. Παρά το γεγονός ότι η Βραζιλία βαθμολόγησε τα δύο τρίτα και πολύ συμβολικά ορόσημα τις τελευταίες ημέρες, περισσότερες από 5 εκατομμύρια περιπτώσεις και 150.000 θάνατοι, οι αριθμοί σαφώς μειώνονται. Μπορεί ο Δρ Μάικλ τώρα να πει άνετα ότι η πανδημία στη Βραζιλία έχει ήδη φτάσει στο αποκορύφωμά της; Και ποια μαθήματα μπορεί να μάθει η Βραζιλία από αυτό που βιώνουμε τώρα εδώ στην Ευρώπη με αριθμούς ρεκόρ μόνο μήνες μετά το άνοιγμα; Ευχαριστώ πολύ.

Fadela: ( 14:41 )
Σας ευχαριστώ, Bianca. Θα ήθελα να εμπλέξω τον Δρ Ryan για να θέσω αυτήν την ερώτηση.

Δρ Michael Ryan: ( 14:50 )
Ναι. Λοιπόν, χαιρόμαστε που βλέπουμε τους αριθμούς να σταθεροποιούνται και να πέφτουν στη Βραζιλία. Αλλά θυμηθείτε, σταθεροποιούν και πέφτουν από πολύ, πολύ υψηλούς αριθμούς και εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που παίρνουν COVID-19-

Δρ Michael Ryan: ( 15:03 )
… Υψηλοί αριθμοί. Και εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που παίρνουν COVID-19 στη Βραζιλία και σε ολόκληρη την Αμερική. Και ενώ υπάρχει μια γενική πτωτική τάση στην Κεντρική και Νότια Αμερική, υπάρχουν ορισμένες χώρες στις οποίες η τάση αυτή εξακολουθεί να είναι ανοδική. Και πάλι, συγχαίρουμε τους πρώτους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας στη Βραζιλία για αυτό που ήταν πολύ, πολύ καιρό και συνεχίζει να είναι ένας πολύ μακρύς αγώνας. Και επίσης οι κοινότητες στη Βραζιλία για να συνεχίσουν να εργάζονται, να προσπαθούν και να μειώσουν την εξάπλωση αυτής της ασθένειας. Αλλά όπως όλοι έχουμε μάθει στο σχολείο των σκληρών χτυπημάτων τους τελευταίους μήνες είναι το γεγονός ότι η ασθένεια βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν σημαίνει ότι η ασθένεια δεν θα επαναληφθεί ξανά. Και πολύ, πολύ γρήγορα σε ορισμένες περιπτώσεις. Πρέπει λοιπόν να παραμείνουμε σε επαγρύπνηση σε όλες τις χώρες και πρέπει να υπάρχει υψηλός, υψηλό δείκτη υποψίας καθώς οι αριθμοί πέφτουν για να βεβαιωθείτε ότι εντοπίζετε περιοχές στις οποίες οι αριθμοί ενδέχεται να ανεβαίνουν. Η Βραζιλία είναι πολύ, πολύ μεγάλη χώρα.

Δρ Μάικλ Ράιαν: ( 16:03 )
Έχει σχεδόν μισή ήπειρο. Το να λέμε λοιπόν ότι η ασθένεια βρίσκεται σε εξέλιξη στη Βραζιλία είναι θετικό, αλλά αυτό δεν σημαίνει σε άλλους συγκεκριμένους τομείς ότι η ασθένεια δεν βρίσκεται σε εξέλιξη. Και ως εκ τούτου, οι τοπικές αρχές, οι κρατικές αρχές θα πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση με την πάροδο του χρόνου. Ναι, είμαστε πάντα χαρούμενοι όταν μια χώρα όπως η Βραζιλία που έχει τόσους πολλούς ανθρώπους και συμβάλλει τόσο στην παγκόσμια οικονομία και στον παγκόσμιο πολιτισμό κερδίζει κάποια επιτυχία. Αλλά καμία χώρα δεν είναι ακόμα έξω από το δάσος. Και όλοι πρέπει να παραμείνουν σε εγρήγορση.

Fadela: ( 16:35 )
Νομίζω ότι ένας Δρ Van Kerkhove θα ήθελε να προσθέσει κάτι.

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 16:38 )
Ναι, πολύ σύντομα, όχι συγκεκριμένα για τη Βραζιλία, αλλά συγκεκριμένα για όλες τις χώρες όπου βρισκόμαστε αυτήν την πανδημία αυτή τη στιγμή και αυτό που έχουμε μάθει, και η Βραζιλία δεν είναι διαφορετική, είμαστε τόσο προχωρημένοι ως προς τις γνώσεις μας σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης αυτού του ιού. Και όπως είπατε, υπάρχει μια πτώση που βλέπουμε σε όλη τη Βραζιλία και σε ορισμένες χώρες ενώ σε άλλες, ότι βλέπουμε μια αναβίωση. Νομίζω ότι η γνώση που αποκτήσαμε όλοι, όχι μόνο τι πρέπει να κάνουμε, αλλά πώς να το εφαρμόσουμε είναι εξίσου σημαντική. Έτσι, αυτός ο μηχανισμός ανατροφοδότησης σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόστηκαν όλες αυτές οι παρεμβάσεις σε κάθε χώρα σε υποεθνικό επίπεδο και πώς εφαρμόστηκαν αυτά τα μέτρα,

Δρ Maria Van Kerkhove: ( 17:35 )
Και αυτός ο βρόχος ανατροφοδότησης, αυτός ο βρόχος εκμάθησης πρέπει να είναι σταθερός. Και νομίζω ότι όλοι παραμένουμε ταπεινοί σε αυτόν τον ιό και το γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε τα πάντα, αλλά γνωρίζουμε πολύ περισσότερα από ό, τι πριν από μερικούς μήνες. Και νομίζω ότι αυτό το κίνητρο να μας κάνει να πάρουμε αυτή τη γνώση και να είμαστε εξουσιοδοτημένοι από αυτό να πούμε, «Αυτό που κάνουμε έχει αποτέλεσμα, αυτό που κάνουμε είναι να σώσουμε ζωές» Και νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένας μηχανισμός με τον οποίο μια χώρα, ένα υποεθνικό επίπεδο μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να προωθηθεί. Επειδή υπάρχουν τόσα πολλά εργαλεία που έχετε όλοι, που όλοι έχουμε που λειτουργούν. Και νομίζω ότι η εύρεση τι λειτουργεί και πώς λειτουργεί σε αυτό το πιο τοπικό επίπεδο είναι πραγματικά αυτό που είναι κρίσιμο αυτήν τη στιγμή. Όμως, όπως είπε ο Mike, πρέπει να παραμείνουμε έτοιμοι

Δρ Μαρία Βαν Κερχόβ: ( 18:23 )
Δεν πρέπει να γευτούμε. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βρούμε γρήγορα όσες περισσότερες περιπτώσεις μπορούμε. Και ειδικά αυτά τα σμήνη, επειδή αυτός ο ιός αρέσει να μεταδίδει μεταξύ ατόμων που βρίσκονται σε στενή επαφή μεταξύ τους. Του αρέσει να προκαλεί εστίες. Και αν γνωρίζουμε πού πρόκειται να συμβούν αυτές οι εστίες, και έχουμε ενδείξεις σχετικά με αυτό, επειδή αυτές οι εστίες συμβαίνουν σε κλειστές ρυθμίσεις, συμβαίνουν όταν οι άνθρωποι περνούν παρατεταμένες χρονικές περιόδους μαζί, συχνά χρόνο όπου υπάρχει κακός αερισμός, αν θα μπορούσαμε να το αποτρέψουμε από το να συμβεί, μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτόν τον ιό. Και μπορούμε να αποτρέψουμε ακόμη και τις ομάδες υποθέσεων να μεταδοθούν ξανά στην κοινότητα. Τόσο καλά σε όλες τις χώρες που εργάζονται τόσο απίστευτα σκληρά και συνεχίζουν να πολεμούν ενάντια σε αυτό και να θέτουν υπό έλεγχο τη μετάδοση.

Fadela: ( 19:11 )
Ευχαριστώ. Θα ήθελα τώρα να δώσω το λόγο στον [ακουστό 00:19:15] από τον [ακουστό 00:19:18] τύπο. [ακούγεται 00:19:18] μπορείς να με ακούσεις;

Ομιλητής 1: ( 19:23 )
Ναι. Καλησπέρα σε όλους.

Fadela: ( 19:25 )
Γεια [ακούγεται 00:19:26] προχωρήστε.

Ομιλητής 1: ( 19:27 )
Καλησπέρα.

Fadela: ( 19:28 )
Γεια σας.

Ομιλητής 1: ( 19:29 )
Άρα αυτή είναι μια ερώτηση για τον Δρ Ryan, την προηγούμενη εβδομάδα, ο Δρ Ryan ανακοίνωσε ότι… Την περασμένη Δευτέρα, το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού ενδέχεται να μολυνθεί από το COVID. Έτσι, η πρώτη ερώτηση θα ήταν, πώς θα φτάσετε σε αυτό το σχήμα; Και με τόσους πολλούς ανθρώπους που έχουν μολυνθεί, αυτό υποτίθεται ότι το ποσοστό θνησιμότητας είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που σκεφτόμαστε προηγουμένως και παρόμοιο με τα ποσοστά θνησιμότητας της γρίπης. Το ερώτημα λοιπόν είναι, μπορούμε ακόμα να πούμε ότι το COVID είναι πιο ανησυχητικό από τη γρίπη;

Δρ. Michael Ryan: ( 20:06 )
Γεια σας, ευχαριστώ για την ερώτησή σας.

Fadela: ( 20:06 )
Σας ευχαριστώ.

Δρ Michael Ryan: ( 20:07 )
Έκανα τις παρατηρήσεις μου, σωστά. Πιστεύω ότι κατά τη συνάντηση της εκτελεστικής επιτροπής με κράτη μέλη, αυτό που πραγματικά προσπαθούσα να επικοινωνήσω ήταν ότι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων σε αυτόν τον πλανήτη παραμένει ευάλωτη στον ιό. Και πιστεύω ότι αυτό που είπα ήταν ότι περίπου το 10% των ανθρώπων είναι… Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι 10% ή λιγότεροι άνθρωποι είχαν μολυνθεί. Αν και αυτό ήταν πολύ μεταβλητό με ορισμένες περιοχές παραγκούπολης, οι πληθυσμοί υψηλού κινδύνου, όπως οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας είναι πολύ υψηλότεροι. Έτσι το χρησιμοποιούσα ως 90/10 ως απεικόνιση του γεγονότος ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο ήταν ευπαθείς. Στην πραγματικότητα, σε πολλές χώρες, η σειριακή επικράτηση είναι πολύ χαμηλή. Αλλά πάλι, αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι μερικές από αυτές τις μελέτες οροεπιπολασμού που πραγματοποιήθηκαν πριν από μερικούς μήνες.

Δρ. Michael Ryan: ( 20:59 )
Έχουμε επίσης μια σειρά από Μελέτες Ενότητας, οι οποίες είναι διαχρονικές μελέτες, οι οποίες μελετούν την οροεπιφάνεια σε όλο τον κόσμο ή τον αριθμό των ατόμων που έχουν μολυνθεί πολύ πιο συστηματικά. Έτσι από αυτή την οπτική γωνία, μπορείτε να πείτε ότι το 10%… Αν κοιτάξετε κατά μέσο όρο σε μερικές από αυτές τις μελέτες, κατά μέσο όρο το 10% είναι λιγότερο, σε μερικές είναι πολύ λιγότερο. Και σε μερικές μελέτες πολύ περισσότερο. Επομένως, η άποψή μου ήταν ενδεικτική και θα βγάλουμε πολύ πιο λεπτομερή δεδομένα καθώς κάνουμε τις εκτιμήσεις μας πιο ακριβείς. Δεν ξέρω, Μαρία, αν θέλετε να μιλήσετε σε αυτό το ζήτημα του πώς εξετάζουμε τα δεδομένα αυτήν τη στιγμή.

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 21:37 )
Ευχαριστώ Mike. Ναί. Έτσι, καθώς μας έχετε ακούσει να μιλάμε πολλές φορές στο παρελθόν, εξετάζουμε αυτές τις μελέτες οροεπιδημιολογίας που πραγματοποιούνται παγκοσμίως. Εξετάζουμε διάφορους τρόπους. Πρώτα από αυτά, εξετάζουμε τις δημοσιεύσεις που βγαίνουν. Πρόκειται για δημοσιεύσεις, προεκτυπώσεις, κυβερνητικές εκθέσεις από ομότιμους κριτές. Και μέχρι σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 150 δημοσιευμένα αποτελέσματα από τέτοιες μελέτες στις οποίες μόλις αναφέρθηκε ο Mike. Αυτοί γίνονται με διάφορους τρόπους χρησιμοποιώντας διάφορες μεθοδολογίες. Κάποιοι κοιτάζουν πληθυσμούς, κάποιοι κοιτάζουν αποθηκευμένα κλινικά δείγματα από άτομα που έχουν εμφανιστεί σε νοσοκομεία. Μερικοί προέρχονται από αιμοδότες και άλλες μελέτες γίνονται σε συγκεκριμένους τύπους πληθυσμών μεταξύ των εργαζομένων στον τομέα της υγείας, για παράδειγμα, σε συγκεκριμένες περιοχές όπου υπήρχε υψηλή μετάδοση σε παραγκουπόλεις ή σε ορισμένες πόλεις και κωμοπόλεις όπου υπήρχαν πραγματικά έντονα κρούσματα. Και τα αποτελέσματα δείχνουν σε όλες αυτές τις 150 μελέτες ότι, όπως είπε ο Mike, ότι η συντριπτική πλειοψηφία είναι κάτω από το 10% με εξαίρεση ορισμένες περιοχές υψηλών περιστατικών που είναι πάνω από 20, 25%. Σε μερικά ακόμη υψηλότερα.

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 22:38 )
Και έτσι το θέμα είναι ότι αυτές οι μελέτες συνεχίζουν να μας λένε ότι η συντριπτική πλειονότητα του παγκόσμιου πληθυσμού παραμένει ευάλωτη. Ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούμε να πάρουμε μια πιο τυποποιημένη προσέγγιση για να εξετάσουμε τις μελέτες και να είμαστε σε θέση να αντλήσουμε αυτά τα αποτελέσματα και να συνδυάσουμε αυτά τα αποτελέσματα, αν θέλετε, είναι μέσω αυτού που ονομάζουμε Unity Studies. Και αυτή είναι μια σειρά έξι πρωτοκόλλων που έχει αναπτύξει ο ΠΟΥ με πολλούς, πολλούς εταίρους. Και στην πραγματικότητα, τα τελευταία 11 χρόνια, επειδή αυτό το έργο ξεκίνησε με τη γρίπη, επειδή γνωρίζαμε τη σημασία της πραγματικά προσπάθειας να κατανοήσουμε την έκταση της λοίμωξης, όπως μετρήθηκε μέσω αυτών των μελετών ορο-επιδημιολογίας και την ανάγκη τυποποίησης αυτής της προσέγγισης, χρησιμοποιήστε το ίδιο προσέγγιση σε πολλές χώρες, ώστε να μπορούμε να συγκρίνουμε καλύτερα τι συμβαίνει σε μια χώρα και σε άλλη.

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 23:33 )
Και εργαζόμασταν με περισσότερες από 50 χώρες αυτή τη στιγμή για να εφαρμόσουμε αυτές τις μελέτες. Όπου παρέχουμε τεχνική υποστήριξη για την προσαρμογή του πρωτοκόλλου για το τοπικό πλαίσιο. Παρέχουμε υποστήριξη και συνεργαζόμαστε με τις χώρες που διεξάγουν οι ίδιες αυτές τις μελέτες για να τις πραγματοποιήσουν. Και πολλά από αυτά βρίσκονται σε εξέλιξη. Με τη χρήση ενός τυποποιημένου πρωτοκόλλου, αυτό που μπορούμε να κάνουμε όταν ολοκληρωθούν αυτά τα αποτελέσματα και με την άδεια των κύριων ερευνητών αυτών, είναι να είμαστε σε θέση να τα συγκρίνουμε και να τα συγκεντρώσουμε. Και αυτό θα μας βοηθήσει να πάρουμε μια καλή παγκόσμια εκτίμηση του τι συμβαίνει σε διαφορετικούς πληθυσμούς. Αναφέρατε επίσης την αναλογία θνησιμότητας μόλυνσης. Εκτός από αυτό, υπάρχει μια σειρά στατιστικών ομάδων, μαθηματικών ομάδων μοντελοποίησης που εξετάζουν την αναλογία θνησιμότητας μόλυνσης, που είναι ο αριθμός των θανάτων,

Δρ Maria Van Kerkhove: ( 24:26 )
Και υπάρχουν πολλά άρθρα που έχουν βγει που το εξετάζουν. Αρκετές από αυτές τις αναλύσεις έχουν χρησιμοποιήσει δημοσιευμένα ή προ-εκτυπωμένα αποτελέσματα μελέτης ορο-επιδημιολογίας. Και όλοι συγκλίνουν γύρω από μια εκτίμηση σημείου περίπου 0,6%. Τώρα, αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά αυτό είναι πολύ υψηλότερο από τη γρίπη. Και η αναλογία θνησιμότητας μόλυνσης αυξάνεται δραματικά με την ηλικία. Έτσι μπορούμε να σας παρέχουμε αυτά τα έγγραφα. Αυτά τα άρθρα δημοσιεύονται, αλλά υπάρχει μεγάλη αύξηση του ποσοστού θνησιμότητας μόλυνσης ανά ηλικία. Αλλά συνολικά αυτά συγκλίνουν γύρω στο 0,6%.

Fadela: ( 25:05 )
Ευχαριστώ. Θα ήθελα τώρα να καλέσω το Bloomberg Reporter για την επόμενη ερώτηση, Tim [ακούγεται 00:25:16] από το Bloomberg. Μπορείς να με ακούσεις Tim;

Tim: ( 25:20 )
Ναι. Και μπορείς να με ακούσεις;

Fadela: ( 25:22 )
Ναι, πολύ καλά. Προχωρήστε παρακαλώ.

Tim: ( 25:24 )
Εντάξει. Σας ευχαριστώ. Ναι. Επομένως, η ερώτησή μου έχει να κάνει με την πρόσφατη έξαρση στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, ακόμη και σε χώρες όπως η Ισπανία, όπου το τρέχον κύμα λοιμώξεων χτυπά ιδιαίτερα σκληρά, οι νοσηλείες λόγω του ιού εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερες από ό, τι ήταν στην κορυφή του πρώτου κύμα. Ψάχνω απλώς μια ενημέρωση σχετικά με την τρέχουσα σκέψη σας για το γιατί συμβαίνει αυτό και ποιοι παράγοντες κινδύνου ενδέχεται να προκαλέσουν επιδείνωση αυτής της τάσης τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες.

Fadela: ( 25:56 )
Σας ευχαριστώ, Tim. Δρ Ryan,

Δρ Michael Ryan: ( 25:57 )
Θα ξεκινήσω. Η Μαρία πιθανότατα θα προσθέσει. Λοιπόν, όπως είδαμε σε όλες τις περιπτώσεις αύξησης περιστατικών μέχρι στιγμής σε αυτήν την πανδημία, ότι τα περιστατικά νοσηλείας και θανάτων υστερούν σε σχέση με τα ίδια τα περιστατικά. Και χρειάζονται αρκετές εβδομάδες, συνήθως για να εισέλθουν στο σύστημα αυτοί οι αριθμοί. Όμως, επίσης, αναγνωρίζουμε επίσης ότι μέσα σε αυτήν την καθυστέρηση υπήρξε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μπορεί να αντικατοπτρίζει μια μετατόπιση στην κατανομή ηλικίας των περιπτώσεων ή τουλάχιστον δοκιμασμένων περιπτώσεων με περισσότερες ασθένειες σε νεότερες ηλικιακές ομάδες τείνουν να νοσηλεύονται ή να μην έχουν θανατηφόρα αποτελέσματα. Είναι σίγουρα ένας παράγοντας, αλλά αυτό που αρχίζουμε να βλέπουμε ανησυχητικά σε μέρη όπως η Γαλλία, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία και άλλες χώρες είναι τα ποσοστά νοσηλείας, τα πληρώματα ICU αυξάνονται.

Δρ Michael Ryan: ( 27:07 )
Το ερώτημα παραμένει ως προς το πόσες από αυτές τις καθημερινές περιπτώσεις περιστατικών μετατρέπονται σε νοσοκομειακή περίθαλψη και μετά σε πολύ σοβαρά ασθενείς. Και δεν το ξέρουμε αυτό. Δεν το ξέρουμε σίγουρα. Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση, ναι, θα μπορούσε να μειωθεί στην ηλικιακή βάση. Όσον αφορά τους ανθρώπους που εισέρχονται στη ΜΕΘ ή ακόμη και στο νοσοκομείο, η Μαρία μπορεί να μιλήσει σε αυτό, αλλά μάθαμε πολλά για το πώς να αναγνωρίσουμε τα πρώιμα συμπτώματα της νόσου, πώς να διασφαλίσουμε ότι οι ασθενείς που είναι ευάλωτοι προστατεύονται καλύτερα και όσοι είναι ευάλωτοι, έχουν πρόσβαση σε πρώιμη θεραπεία. Νομίζω ότι πολλά από αυτά διασφαλίζουν ότι αυτοί οι άνθρωποι, πιθανότατα, να πεθάνουν άσχημα βρίσκονται σε κλινική πορεία που τους οδηγεί πολύ πιο γρήγορα σε εντατική ή υποστηρικτική φροντίδα. Επίσης, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, άτομα με νοσοκομειακά καροτσάκια, μεγάλες δυσκολίες και πειρασμό ασθενών,

Δρ Michael Ryan: ( 28:02 )
Και επομένως ο εξορθολογισμός και η αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι πολύ, πολύ σημαντικός. Αυτή η απόδοση μειώνεται καθώς το σύστημα βρίσκεται υπό πίεση. Και είναι μια μεγάλη απόδειξη για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης… Ιδιαίτερα οι άνθρωποι που εργάζονται σε αίθουσες έκτακτης ανάγκης, στο μπροστινό άκρο των συστημάτων μας έχουν βελτιώσει πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο βελτιστοποιήσαμε τις κλινικές οδούς στο νοσοκομείο για να διασφαλίσουμε ότι οι πιο άρρωστοι ασθενείς είναι εκείνοι που είναι πιο πιθανό να γίνουν άρρωστος, αποκτούν πρόσβαση στη φροντίδα γρήγορα. Στη συνέχεια προσθέτουμε στην εμφάνιση θεραπευτικών όπως η δεξαμεθαζόνη και η χρήση οξυγόνου υψηλής ροής, συμπυκνωτή οξυγόνου, τόσα πολλά άλλα πράγματα που έχουν κυκλοφορήσει. Πιστεύω λοιπόν ότι η συνολική κλινική φροντίδα βελτιώνεται, κάτι που δεν θα μειώσει το ποσοστό νοσηλείας καθ 'εαυτό, αλλά σίγουρα θα μειώσει τα ποσοστά θανάτου. Έτσι, ένας αριθμός παραγόντων σε αυτό. Μπορεί επίσης να είναι,

Δρ Michael Ryan: ( 28:59 )
Το ίδιο το γεγονός ότι οι άνθρωποι φροντίζουν περισσότερο με την υγιεινή, ανεξάρτητα από το εάν οι άνθρωποι εκτίθενται ή όχι σε χαμηλότερη μολυσματική δόση. Και αυτό είναι κάτι που εξακολουθεί να είναι πολύ, πολύ κερδοσκοπικό. Κάτι που θα εξερευνηθεί και διερευνάται καθώς μιλάμε. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι μπορεί να μην είμαστε απόλυτα αποτελεσματικοί στη μείωση της μετάδοσης μεταξύ των ανθρώπων, αλλά υπάρχει σχέση μεταξύ της μολυσματικής δόσης, της ποσότητας του ιού στον οποίο εκτίθεστε και της σοβαρότητας της ασθένειάς σας ή της πιθανότητας να αρρωστήσετε. Και πάλι, πολλή δουλειά συνεχίζεται σε αυτό. Και πιστεύω ότι στο τέλος, θα αποδειχθεί πολυπαραγοντικό. Υπήρξαν πολλοί λόγοι, αλλά νομίζω ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί αυτήν τη στιγμή, για να μην υποθέσουμε ότι η τρέχουσα αποσύνδεση μεταξύ του αυξανόμενου αριθμού των περιπτώσεων και των θανάτων που θα μπορούσαν να επανασυνδεθούν πολύ,

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 29:53 )
Ευχαριστώ, Mike. Θέλω να πω, νομίζω ότι το περιγράψατε τέλεια, αλλά όπως είπατε, είναι ένας συνδυασμός παραγόντων που βλέπουμε αυτό να συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Και στην πραγματικότητα, ορισμένες χώρες όπου βλέπουμε χαμηλότερα…

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 30:03 )
Συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη και στην πραγματικότητα, ορισμένες χώρες όπου παρατηρούμε χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας σε σύγκριση με την αρχή αυτής της πανδημίας. Μέρος αυτής οφείλεται στην επιτήρηση επειδή είμαστε σε θέση να δοκιμάσουμε περισσότερο. Είμαστε σε θέση να επεκτείνουμε την επιτήρησή μας πέρα ​​από τους σοβαρούς ασθενείς, πέρα ​​από τα άτομα που εμφανίζονται στην υγειονομική περίθαλψη. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των εστιών και των πανδημιών. Στην αρχή, έχετε την τάση να εστιάζετε σε αυτούς τους σοβαρούς ασθενείς, γιατί αυτό μπορεί να αντιμετωπίσει το σύστημά σας. Καθώς η επιτήρηση επεκτείνεται, είμαστε σε θέση να δοκιμάσουμε περισσότερα. Είμαστε σε θέση να κάνουμε εντοπισμό επαφών. Τείνουμε να βρούμε περισσότερα άτομα που βρίσκονται στο πιο ήπιο άκρο του φάσματος. Αυτό είναι ένα. Δεύτερον, μέσω αυτών των δεύτερων κορυφών που βλέπουμε σε πολλές χώρες, υπάρχει μια αλλαγή ηλικίας στη μέση ηλικία των περιπτώσεων που εντοπίζουμε.

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 30:48 )
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι καθώς οι κοινωνίες ανοίγουν, τα άτομα απομακρύνονται από αυτά τα μέτρα διαμονής στο σπίτι. Επιστρέφουν στη δουλειά. Υπάρχει πολλή κοινωνικοποίηση που συμβαίνει. Δυστυχώς, σε ορισμένες από αυτές τις καταστάσεις, ο ιός αρέσει πραγματικά σε αυτόν τον τύπο ρύθμισης. Μπορεί να εξαπλωθεί. Έχουμε δει αρκετά ξεσπάσματα σε ορισμένες χώρες σε ρυθμίσεις ψυχαγωγίας, σε θρησκευτικές τοποθεσίες, σε αθλητικές εκδηλώσεις. Αυτό θα οδηγήσει την ηλικία κάτω. Γνωρίζουμε ότι τα νεότερα άτομα τείνουν να έχουν λιγότερο υποκείμενες καταστάσεις και δεν αναπτύσσουν τόσο σοβαρές ασθένειες όσο κάποιος που είναι μεγαλύτερος, αλλά επίσης, βελτιώνουμε την πρόληψη των εκδηλώσεων σε ευάλωτους πληθυσμούς. Οι εγκαταστάσεις μακροπρόθεσμης διαβίωσης, για παράδειγμα, σε ορισμένες χώρες ήταν απίστευτα καταστροφικές στην αρχή και, δυστυχώς, συμβαίνουν ακόμη σε ορισμένες χώρες. Εάν μπορούσαμε να αποτρέψουμε την είσοδο του ιού σε μια μακροχρόνια εγκατάσταση διαβίωσης, για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να αποτρέψουμε την ενίσχυση. Θα μπορούσαμε να αποτρέψουμε σοβαρές ασθένειες και θάνατο.

Δρ Μαρία Βαν Κερχόβ : ( 31:53 )
Η άλλη πλευρά αυτού του νομίσματος είναι ότι βελτιώνουμε πολύ την αντιμετώπιση των ασθενών. Οι γιατροί, οι νοσοκόμες, οι πρώτοι εργαζόμενοι έχουν εμπειρία με το COVID-19 τώρα. Είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι, έχουν καλύτερη εμπειρία. Γνωρίζουμε και ξέρουν από τη σκληρή δουλειά που αντιμετώπισαν για να σώσουν ζωές. Προηγούμενη δοκιμή σημαίνει προηγούμενη πρόσβαση στην κλινική περίθαλψη. Σημαίνει τον έλεγχο του επιπέδου οξυγόνου σε αυτό το άτομο πιο γρήγορα, σημαίνει παροχή οξυγόνου γρηγορότερα όταν χρειάζεται. Σημαίνει παροχή αναπνευστικής υποστήριξης, εάν είναι απαραίτητο, παροχή δεξαμεθαζόνης σε άτομα που είναι σοβαρά και που είναι κρίσιμα και όλα αυτά σώζουν ζωές. Είμαστε πολύ καλύτεροι στην πραγματική αντιμετώπιση των ασθενών και τη θεραπεία ασθενών και τη φροντίδα τους, γεγονός που οδηγεί σε πιο θετικά αποτελέσματα. Το ένα πράγμα για το οποίο ανησυχούμε, και ξέρω ότι το έχουμε πει πολλές φορές, ένα από τα πράγματα που ανησυχούμε, δεν είναι απλώς αριθμός περιπτώσεων. Δεν είναι μόνο νοσηλεία και θάνατοι. Πρόκειται για όλες τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που αρχίζουμε να βλέπουμε σε άτομα που είχαν ακόμη και μια ήπια λοίμωξη, μια ήπια ασθένεια.

Δρ Maria Van Kerkhove: ( 32:59 )
Μόλις τώρα αρχίζουμε να μαθαίνουμε πραγματικά τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην καρδιά, στον εγκέφαλο, στους πνεύμονες, στην ψυχική υγεία, στην ικανότητα των ανθρώπων να ανακάμψουν από τη μόλυνση από COVID. Όχι μόνο πρέπει να εργαστούμε πολύ σκληρά για τη μείωση της θνησιμότητας, και βλέπουμε τα οφέλη αυτού, αλλά πρέπει επίσης να μειώσουμε τον αριθμό των λοιμώξεων που βλέπουμε. Και πάλι, επιστρέφουμε σε όλα τα εργαλεία που υπάρχουν για να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό. Μπορούμε να τα κάνουμε όλα. Μπορούμε να τα κάνουμε όλα μαζί, επειδή είμαστε όλοι μαζί μαζί. Πρόκειται για μεμονωμένα μέτρα που λαμβάνουμε για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και να έχουμε το κατάλληλο περιβάλλον για να τα λάβουμε, για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους αγαπημένους μας.

Fadela: ( 33:40 )
Ευχαριστώ. Θα ήθελα τώρα να καλέσω έναν δημοσιογράφο από το The Independent. Όχι, νομίζω ότι θα επανέλθουμε στο [ηχητικό 00:33:55] από το The Independent αργότερα, εάν είναι ακόμα συνδεδεμένος. Θα ήθελα τώρα να προσκαλέσω τη Stephanie [ακουστό 00:34:03] από τους συγγραφείς. Στέφανι, μπορείς να με ακούσεις;

Stephanie: ( 34:07 )
Ναι. Σας ευχαριστούμε που απαντήσατε στην ερώτησή μας. Αναρωτήθηκα αν, όπως πιθανώς γνωρίζετε, οι Αυστραλοί ερευνητές δήλωσαν σήμερα σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε νωρίτερα σήμερα ότι ο ιός SARS-CoV-2 μπορεί να επιβιώσει σε χαρτονομίσματα και γυαλί και ανοξείδωτο χάλυβα για έως και 28 ημέρες, πράγμα που είναι φυσικά αρκετά λίγο περισσότερο από τον ιό της γρίπης. Τι μπορεί να πει ο ΠΟΥ για τη δυνατότητα μετάδοσης από τέτοιες επιφάνειες, παρακαλώ, για τόσο μεγάλα χρονικά διαστήματα. Έχετε αυξημένες ανησυχίες ή νέες συμβουλές μετά από αυτήν τη μελέτη που δημοσιεύθηκε σήμερα; Σας ευχαριστώ.

Fadela: ( 34:48 )
Σας ευχαριστώ, Stephanie, και θα θέλαμε να καλέσουμε τον Δρ Van Kerkhove να κάνει αυτήν την ερώτηση. Δρ Van Kerkhove, έχετε τον λόγο.

Δρ Μαρία Βαν Κερχόβ : ( 34:55 )
Ευχαριστώ. Fidela ευχαριστώ, Stephanie, για αυτήν την ερώτηση. Ναί. Γνωρίζουμε αυτήν τη μελέτη που δημοσιεύθηκε. Αυτή ήταν μια πειραματική μελέτη που εξέταζε τον ιό SARS-CoV-2. Εξέτασε δείγματα που είχαν πολύ υψηλό ιικό φορτίο. Υπάρχουν άλλες μελέτες που έχουν γίνει σε πειραματικές συνθήκες. Φυσικά, εξετάζουμε αυτές τις μελέτες για να δούμε τις συμβουλές μας και να δούμε πώς κάνουμε συστάσεις για απολυμαντικά και τι διαπίστωσε η μελέτη ότι έγινε υπό πειραματικές συνθήκες. Όχι συνθήκες πραγματικού κόσμου, έγινε στο σκοτάδι, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είχε φώτα υπεριώδους ακτινοβολίας από αυτό που θα βλέπετε υπό κανονικές συνθήκες πραγματικού τύπου. Διαπίστωσε ότι ο ιός θα μπορούσε να παραμείνει βιώσιμος για 28 ημέρες στους 20 βαθμούς Κελσίου και 24 ώρες στους 40 βαθμούς Κελσίου. Κοίταξε διαφορετικούς τύπους επιφανειών,

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 35:48 )
Χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες για να εξετάσουμε τα απολυμαντικά μας. Τα καλά νέα είναι ότι αυτός ο ιός μπορεί να απολυμανθεί με απολυμαντικά, με χλώριο, με διαφορετικούς τύπους πολύ, πολύ γρήγορα. Γνωρίζουμε ότι οι πυρολύτες ή το άγγιγμα της μολυσμένης επιφάνειας είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να μεταδώσει αυτός ο ιός. Αυτό που μας ανησυχεί είναι εάν κάποιος έχει μολυνθεί και απελευθερώσει τον ιό και πέσει σε μια επιφάνεια, εάν δεν έχει απολυμανθεί και κάποιος αγγίξει αυτήν την επιφάνεια και εάν δεν πλένει τα χέρια του ή χρησιμοποιεί τρίψιμο με βάση το αλκοόλ, εάν αγγίζουν τα μάτια τους ή τη μύτη ή το στόμα τους, μπορούν να μολυνθούν με αυτόν τον τρόπο.

Δρ Maria Van Kerkhove: ( 36:24 )
Συνεχίζουμε να προτείνουμε αυτά τα βασικά. Συνεχίζουμε να προτείνουμε ότι υπάρχει περιβαλλοντικός καθαρισμός που συμβαίνει σε περιοχές όπου υπάρχουν γνωστοί ασθενείς, φυσικά, σε νοσοκομεία και σε σπίτια όπου φροντίζονται οι άνθρωποι, αλλά επίσης φροντίζουμε να απολυμαίνουμε τακτικά τις επιφάνειες. Και πάλι, υπάρχουν καλά νέα ότι τα απολυμαντικά όπως το λευκαντικό λειτουργούν πολύ καλά στην απομάκρυνση του ιού. Είναι πολύ αποτελεσματικοί στη θανάτωση αυτού του ιού. Τα μέτρα παραμένουν σε ισχύ, η υγιεινή των χεριών, το τρίψιμο με βάση το αλκοόλ, βεβαιωθείτε ότι το χρησιμοποιείτε γιατί θα καθαρίσει τα χέρια σας και θα απομακρύνει τον ιό από τα χέρια σας προτού μπορέσετε να μολυνθείτε.

Δρ Michael Ryan: ( 37:09 )
Ακριβώς σε αυτό, η ίδια η βάση της υγιεινής των χεριών, και επιστρέφω και στο παλιό επιχείρημα σαπουνιού και νερού. Το σαπούνι και το νερό είναι πιθανώς μια από τις πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις για τη δημόσια υγεία που έχουν επινοηθεί ποτέ γιατί κάνει τα πάντα από την απαλλαγή από όλα τα είδη βακτηρίων, όλων των ειδών ιών στα χέρια σας και αποτρέπει την εξάπλωση οποιουδήποτε αριθμού ασθενειών από τη χολέρα στην Corona ιοί. Νομίζω ότι έχει πρόσβαση σε σαπούνι και νερό, έχει πρόσβαση σε απολυμαντικό χεριών και επιστρέφει σε αυτά τα βασικά μηνύματα για τα οποία μιλάμε εδώ και μήνες από την αρχή για την υγιεινή των χεριών και για να μην ξεχνάμε την υγιεινή των χεριών και έχω δει Αυτό το είχα εγώ και εγώ το είδα προσωπικά, και είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω την προσκόλληση στις μάσκες και τη φυσική απόσταση. Τότε έχω δει πολλές φορές,

Δρ Michael Ryan: ( 38:17 )
Στην πραγματικότητα, αυτή η ασθένεια μπορεί να εξαπλωθεί μέσω μόλυνσης επιφανειών όσο καιρό για τις οποίες έχουν μολυνθεί. Είναι πολύ, πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε. Και πάλι, η Digi έχει μιλήσει για αυτό πολλές φορές, κάντε τα όλα. Αυτό περιλαμβάνει την υγιεινή των χεριών, που περιλαμβάνει το πλύσιμο των χεριών σας τακτικά, όσο πιο συχνά μπορείτε, όχι τόσο εύκολο για πολλούς ανθρώπους στον κόσμο που δεν έχουν πρόσβαση ακόμη και σε σαπούνι και νερό να μπορούν να το κάνουν αυτό. Αυτή είναι μια τεράστια αδικία στον κόσμο. Όχι μόνο για την περίπτωση του κορανοϊού, αλλά και για πολλές άλλες ασθένειες. Απλώς θα έλεγα σε όλους, ότι η υγιεινή των χεριών αποτελεί σημαντικό μέρος του ελέγχου του κοροναϊού. Αυτή η μελέτη το ενισχύει μόνο αυτό. Θα δούμε, όπως λέει η Μαρία μακροπρόθεσμα, οι επιπτώσεις αυτού και άλλων μελετών είναι, αλλά το μήνυμα είναι να πλένετε τα χέρια σας συχνά με σαπούνι και νερό ή να χρησιμοποιείτε απολυμαντικό ή απολυμαντικό όταν μπορείτε.

Fadela: ( 39:15 )
Ευχαριστώ πολύ. Θα ήθελα τώρα να καλέσω τη Sophie από τη SABC, Νότια Αφρική, Broadcasting Company Σόφι, μπορείς να με ακούσεις;

Sophie: ( 39:26 )
Ναι. Μπορώ να σας ακούσω. Η ερώτησή μου απευθύνεται στον Δρ Ryan και τον Δρ Tedros. Έχουμε μια κατάσταση όπου οι περισσότερες χώρες πρόκειται να διεξαχθούν εκλογές. Για παράδειγμα, στην ήπειρο, έχετε την Ακτή Ελεφαντοστού, την Τανζανία σε δύο εβδομάδες, έχετε επίσης τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Εκεί βλέπετε τι κάνουν οι ηγέτες όσον αφορά τις συγκεντρώσεις και τις εκστρατείες τους. Έχουν αυτούς τους μεγάλους αριθμούς. Δεν ανησυχείτε ότι αυτό θα οδηγήσει σε [ακουστό 00:40:01] κρούσματα;

Δρ. Michael Ryan: ( 40:07 )
Οι εκλογές κάνουν πολλά πράγματα. Είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι της ζωής μας, και είναι απολύτως κεντρικό σε πόσες κοινωνίες ζουν, επιβιώνουν και ευδοκιμούν. Είναι πολύ σημαντικά μέρη του κύκλου της ζωής. Ωστόσο, τείνουν να φέρνουν τους ανθρώπους κοντά. Έχουμε δει πολλά παραδείγματα τους τελευταίους εννέα μήνες, όπου οι εκλογές διεξήχθησαν πολύ με ασφάλεια και με κατάλληλα μέτρα και ήταν αρκετά απλές για να διαχειριστούν και να εφαρμόσουν. Χρειάζεται προσπάθεια. Εργαστήκαμε πολύ στενά στο παρελθόν με τον ίδιο τρόπο που κάναμε για όλους τους τύπους μαζικών συγκεντρώσεων. Εργαστήκαμε σε μια προσέγγιση διαχείρισης κινδύνων. Δεν μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο στο μηδέν, αλλά αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να εντοπίσετε και να διαχειριστείτε αυτούς τους κινδύνους, ειδικά όταν η προσωπική ψηφοφορία είναι η επιλογή της χώρας. Δεν καθορίζουμε σε καμία χώρα ποια είναι η σωστή επιλογή για τον τύπο εκλογής που πρέπει να διεξαγάγουν

Δρ Michael Ryan: ( 40:59 )
Τους προσφέρουμε συμβουλές σχετικά με τον τρόπο μείωσης αυτών των κινδύνων, εάν προχωρήσουν οι εκλογές αυτοπροσώπως. Στην πραγματικότητα, εργαζόμαστε αυτή τη στιγμή και οριστικοποιούμε συγκεκριμένες οδηγίες για χώρες που επιλέγουν προσωπικές εκλογές, μαθαίνοντας από τους τελευταίους οκτώ, εννέα μήνες σχετικά με το τι έχει λειτουργήσει υπό αυτές τις συνθήκες. Θα εκδώσουμε αυτήν την καθοδήγηση τις επόμενες ημέρες. Είναι μια πολύ σημαντική ερώτηση, αλλά όπως κάθε μορφή συγκέντρωσης, οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής διαδικασίας σε επίπεδο κοινωνίας, είναι δυνατόν να τις διαχειριστούμε και να μειώσουμε τους κινδύνους στο απόλυτο ελάχιστο εάν όλοι συμμετέχουν και αν όλοι ακολουθούν μια συμφωνημένη μέθοδο και συμφωνημένη πρακτική. Το πρόβλημα πολύ συχνά είναι όταν αγνοούνται αυτές οι πρακτικές και αυτό είναι ουσιαστικά κάτι που δεν μπορεί να νομοθετηθεί, αλλά είναι δυνατόν να διεξαχθούν ασφαλείς εκλογές εάν εφαρμοστούν τα κατάλληλα μέτρα.

Fadela: ( 41:55 )
Σας ευχαριστώ, Δρ. Ryan, θα ήθελα τώρα να καλέσω τον Simon Atiba, Africa News Today να θέσω την επόμενη ερώτηση, Simon, μπορείς να με ακούσεις;

Simon Atiba: ( 42:08 )
Ναι. Μπορώ να σας ακούσω. Σας ευχαριστώ που δώσατε την ερώτησή μου. [δεν ακούγεται 00:42:11] από το Today News Africa στο Washington DC. Γνωρίζω ότι είναι πραγματικά δύσκολο για τον ΠΟΥ να μιλήσει για συγκεκριμένα μέλη, ειδικά για τις ΗΠΑ, και ειδικά για τον Πρόεδρο Τραμπ και ειδικά για 22 ημέρες σε εκλογές, αλλά την Πέμπτη την περασμένη εβδομάδα, πριν από 11 ημέρες, έδειξε θετικό για κοροναϊό. Έχει επιστρέψει στο ίχνος της καμπάνιας. Αναρωτιόμουν πρώτα, πόσο καιρό, σύμφωνα με την οδηγία του ΠΟΥ, πόσο καιρό παραμένει ο ιός στο σύστημα; Πότε ξέρει ότι δεν υπάρχει πλέον κίνδυνος για άλλους ανθρώπους, ειδικά επειδή δεν έχει κάνει μια δεύτερη δοκιμή που έχει αποδείξει ότι έχει δοκιμαστεί αρνητική; Αναρωτιόμουν επίσης εάν, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιστρέψω στο ίχνος της καμπάνιας μετά από θετική δοκιμή για κοροναϊό; Σας ευχαριστώ.

Δρ Michael Ryan: ( 43:07 )
Λοιπόν, εννοώ, είναι πολλές ερωτήσεις και σίγουρα δεν υπάρχουν οι προσωπικοί γιατροί σε κανέναν στον κόσμο και δεν τους αρέσει να σχολιάζουν συγκεκριμένα άτομα. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι οι Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας των ΗΠΑ έχουν πολύ σαφή κριτήρια για το τι αντιπροσωπεύει την απελευθέρωση ενός ατόμου από αυτό που θα μπορούσε να είναι απομόνωση λόγω μόλυνσης και τα κριτήρια στις ΗΠΑ, Μαρία Μάγιο [δεν ακούγεται 00:43:39 ] πολυ καθαρα. Από την πλευρά του ΠΟΥ, επιτρέπουμε τόσο τον έλεγχο όσο και τη διάρκεια του αριθμού των ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων. Και οι δύο προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται από τον ΠΟΥ προσφέρονται στα κράτη μέλη μας ως μηχανισμοί. Πιστεύω ότι η Μαρία, είναι 10 ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων και συν τρεις ημέρες από την έναρξη του τελευταίου ή τη διακοπή των τελευταίων συμπτωμάτων. Και πάλι, όλες οι χώρες το έχουν προσαρμόσει σύμφωνα με τα εθνικά τους πρωτόκολλα. Επομένως, δεν θα σχολιάζαμε εάν κάποιο συγκεκριμένο άτομο πληροί τις απαιτήσεις του εθνικού τους πρωτοκόλλου. ΜΑΡΙΑ.

Δρ. Maria Van Kerkhove: ( 44:16 )
Ευχαριστώ. Ναι, έτσι μπορώ να σας πω ναι, ακριβώς αυτό που είπε ο Μάικ. Για τα συμπτωματικά άτομα, είναι 10 ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων, συν τις τρεις ημέρες της επίλυσης των συμπτωμάτων, που δεν σημαίνει πυρετό, κανένα αναπνευστικό σύμπτωμα Έχουμε επίσης κριτήρια για ασυμπτωματικά άτομα, αλλά αυτό που κάνουμε είναι να συνεργαζόμαστε με χώρες σε όλο τον κόσμο. Συνεργαζόμαστε με εργαστήρια σε όλο τον κόσμο για να δούμε πότε οι άνθρωποι δοκιμάζουν θετικά χρησιμοποιώντας δοκιμές PCR, αλλά επίσης εξετάζουν την απομόνωση ιών από αυτά τα άτομα. Υπάρχουν μερικές μελέτες που έχουν ξεκινήσει. Περιγράψαμε την κατανόησή μας για την επιστήμη σε ένα επιστημονικό έντυπο σχετικά με αυτό, το οποίο βρίσκεται στον ιστότοπό μας. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με εργαστήρια που παρακολουθούν ασθενείς και άτομα με την πάροδο του χρόνου. Αυτό είναι ένα σώμα εργασίας που είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Συνεργαζόμαστε με το…

Δρ Maria Van Kerkhove: ( 45:03 )
… και έτσι είναι ένα σώμα εργασίας που είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Συνεργαστήκαμε και με τους ομολόγους μας στις ΗΠΑ.

Fadela: ( 45:09 )
Σας ευχαριστώ πολύ. Θα ήθελα τώρα να καλέσω τον Bayram Altug από το πρακτορείο ειδήσεων Anadolu για την επόμενη ερώτηση. Μπαϊράμ, μπορείς να με ακούσεις;

Bayram Altug: ( 45:19 )
Ναι, μπορώ να σε ακούσω. Ευχαριστώ, Fadela, για την ερώτησή μου. Και καλησπέρα σε όλους. [ξένη γλώσσα 00:45:27] καλά νέα από τον ΠΟΥ για το εμβόλιο COVID- 19. Από την οπτική γωνία του ΠΟΥ, πού είμαστε με την ανάπτυξη εμβολίων καθώς πολλές χώρες λένε ότι βρίσκονται στην αιχμή του επιτυχημένου εμβολίου όπως η Κίνα, η Ρωσία, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και σήμερα η Τουρκία; Λοιπόν, πότε θα λάβουμε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο το νωρίτερο; Ποια είναι η τελευταία σας ενημέρωση σχετικά με αυτό; Έχετε κάποια καλά νέα για εμάς σήμερα; Σας ευχαριστώ.

Fadela: ( 45:53 )
Σας ευχαριστώ, Bayram. Θα ήθελα να καλέσω τον Dr. Swaminathan να απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση.

Δρ. Soumya Swaminathan: ( 46:00 )
Ναί. Σας ευχαριστώ για αυτήν την ερώτηση. Και φυσικά συνεχίσαμε να παρακολουθούμε την ανάπτυξη εμβολίων και είναι πραγματικά πολύ ενθαρρυντικό να βλέπουμε την πρόοδο των κλινικών δοκιμών σε όλο τον κόσμο. Όπως γνωρίζετε, έχουμε περίπου 40 υποψήφιους εμβολίων τώρα σε κάποιο στάδιο κλινικών δοκιμών και 10 από αυτούς βρίσκονται στη φάση τρίτων δοκιμών, οι οποίες είναι οι κλινικές δοκιμές τελευταίου σταδίου, οι οποίες θα μας πουν τόσο για την αποτελεσματικότητα όσο και για την ασφάλεια. Έτσι, το καλύτερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε μια εικασία ή να προβλέψουμε εξετάζοντας πότε ξεκίνησε μια δοκιμή και όταν είναι πιθανό να υπάρχουν αρκετά δεδομένα για να υποβληθούν στις ρυθμιστικές αρχές, το νωρίτερο ξεκινά από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τις αρχές του 2021. Περιμένουμε αριθμός κλινικών δοκιμών για να αρχίσουν να παρέχονται δεδομένα στους ρυθμιστές. Και πρόκειται για πολλά δεδομένα για τους ρυθμιστές και επίσης για τον ΠΟΥ. Ο Δρ Simão είναι εδώ. Μπορεί να θέλει να προσθέσει. Ωστόσο, κάναμε επίσης έκκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους προγραμματιστές εμβολίων για να υποβάλουν όσα δεδομένα έχουν σε εμάς. Επομένως, κάντε μια κυλιόμενη υποβολή και ενημερώστε μας, αλλά αν δεν δούμε αποτελέσματα από τις δοκιμές της τρίτης φάσης. Έτσι, όπως είπα, η πλειοψηφία αυτών που βρίσκονται επί του παρόντος στη φάση τρίτων δοκιμών θα αναφερθούν στις αρχές του 2021 και μετά. Θα συνεχιστεί επειδή πολλοί άλλοι πρόκειται να μπουν στη φάση τρία τους επόμενους μήνες. Το καλό λοιπόν είναι ότι θα έχουμε πολλά διαφορετικά αποτελέσματα δοκιμών εμβολίων που θα εξετάσουμε σε μια περίοδο του επόμενου, νομίζω, έξι έως 12 μήνες, και στη συνέχεια τόσο οι ρυθμιστικοί οργανισμοί όσο και ο ΠΟΥ θα πρέπει να λάβουν αποφάσεις είτε για την έκτακτη άδεια χρήσης είτε με την τακτική άδεια των εμβολίων ανάλογα με το σύνολο δεδομένων που είναι σε θέση να παράσχουν.

Fadela: ( 48:07 )
Σας ευχαριστώ, Δρ Swaminathan. Νομίζω ότι ο Δρ Simão θα ήθελε να προσθέσει κάποιες πληροφορίες.

Δρ. Mariângela Simão: ( 48:13 )
Ναι. Ευχαριστώ Fadela. Και σας ευχαριστώ για την ερώτηση. Νομίζω ότι υπάρχουν και άλλα ζητήματα που θα τεθούν σε εφαρμογή επίσης. Ο Δρ Swaminathan αναφέρθηκε στο τμήμα ρυθμιστικών αρχών. Μόλις ολοκληρώσετε τη δοκιμή φάσης 3, αυτό το εμβόλιο θα πρέπει να έχει άδεια εάν αποδειχθεί θετικό τόσο από πλευράς ασφάλειας όσο και από πλευράς αποτελεσματικότητας. Αυτό το εμβόλιο θα πρέπει να έχει άδεια χρήσης στη χώρα όπου έχει πειραματιστεί, όπου πραγματοποιήθηκε η δοκιμή. Και έχουμε επίσης την ικανότητα παραγωγής. Θα πρέπει να είναι διαθέσιμο για χρήση σε επίπεδο χώρας. Έτσι, υπάρχουν πολλά, πολλά βήματα που πρέπει να ληφθούν μετά τη λήξη της δοκιμής φάσης 3. Ο ΠΟΥ συνεργάζεται πολύ στενά με τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές, όπως ανέφερε ο Δρ Swaminathan.

Δρ. Mariângela Simão: ( 49:15 ) Εκδώσαμε
μια έκφραση ενδιαφέροντος για την καταχώριση ενός εμβολίου για επείγουσα χρήση. Και δεχόμαστε οποιονδήποτε παραγωγό, οποιοδήποτε υποψήφιο εμβόλιο που βρίσκεται στη φάση 2Β ή στην τρίτη φάση. Και αναμένουμε ότι αυτό θα βοηθήσει στην ταχύτερη διαδικασία καθώς παίρνουμε τις δόσεις και αρχίζουμε να αναλύουμε όχι μόνο την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια, αλλά εργαζόμαστε ταυτόχρονα με καλή παραγωγική ικανότητα σε καθέναν από αυτούς τους παραγωγούς εμβολίων, σωστά; Έτσι, όταν το εμβόλιο τελειώσει τελικά τις δοκιμές, έχουμε ένα σαφές όραμα για τη διασφάλιση της ποιότητας του προϊόντος που θα κυκλοφορήσει στην αγορά. Πιστεύω λοιπόν ότι θα είμαστε έτοιμοι όταν είμαστε έτοιμοι, αλλά φτάνουμε εκεί. Σας ευχαριστώ.

Fadela: ( 50:10 )
Σας ευχαριστώ, Δρ Simão. Θα ήθελα τώρα να καλέσω την Gabriela Sotomayor από το El Proceso να υποβάλει την επόμενη ερώτηση. Γκαμπριέλα, είστε συνδεδεμένοι;

Gabriela Sotomayor: ( 50:21 )
Ναι. [ξένη γλώσσα 00:50:23]. Σας ευχαριστώ πολύ που δώσατε την ερώτησή μου. Θα ήθελα να μάθω για την πρόβλεψη στο Μεξικό. Το πρώτο κύμα δεν έχει τελειώσει ακόμα. Οι υποθέσεις εξακολουθούν να αυξάνονται. Έχουν γίνει λίγες δοκιμές. Υπάρχουν περισσότεροι από 80.000 θάνατοι, αλλά είναι πιθανό ότι υπάρχουν τρεις φορές περισσότεροι θάνατοι. Έτσι, το Μεξικό είναι μία από αυτές τις 10 χώρες που μόλις ανέφερε ο Δρ Tedros. Θα ήθελα λοιπόν να μάθω ποιες προτάσεις έχετε; Και υπάρχει επίσης ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα επειδή περίπου 1000 παιδιά με καρκίνο έχουν πεθάνει λόγω της έλλειψης θεραπείας. Ένα πρόβλημα που άρχισε να εμφανίζεται στα δημόσια νοσοκομεία πριν από την πανδημία. Αυτή είναι η κατάσταση. Θα ήθελα να μάθω ποια είναι η πρότασή σας και οι προβλέψεις σας για τη χώρα; Σας ευχαριστώ.

Δρ. Michael Ryan: ( 51:19 )
Γεια, ευχαριστώ. Η κατάσταση στο Μεξικό παραμένει προφανώς δύσκολη. Μέχρι τις 10 Οκτωβρίου, έχουμε πάνω από 814.000 περιπτώσεις και πάνω από 83.600 θανάτους από COVID. Και πάλι, νομίζω ότι το βάζω στο πλαίσιο, νομίζω ότι σχεδόν οι μισές από τις επιβεβαιωμένες περιπτώσεις προέρχονται από την Πόλη του Μεξικού και την πολιτεία του Μεξικού, Nuevo León, Guanajuato και Sonora. Υπό αυτήν την έννοια, υπήρξε μεγάλη επίδραση σε ορισμένες περιοχές. Περίπου το ένα τέταρτο των ασθενών που αναφέρθηκαν σε εμάς απαιτούν νοσηλεία. Και υπήρξε υπεροχή των ανδρών έναντι των γυναικών, περίπου 52% έως 48%, αλλά όχι τόσο μεγάλη υπεροχή. Και πάλι, πολλοί άνθρωποι όπως έχουμε δει σε όλο τον κόσμο είχαν υποκείμενες καταστάσεις, όπως η υπέρταση, ο διαβήτης, η παχυσαρκία, ήταν οι κύριες σχετικές καταστάσεις εκεί.

Δρ Michael Ryan: ( 52:26 )
Και το Μεξικό λειτουργεί αυτό το σύστημα φωτεινού σηματοδότη, ένα σύστημα φωτεινών σηματοδοτών τριών επιπέδων. Και ενδιαφέρον, πολλές άλλες χώρες έχουν υιοθετήσει παρόμοια συστήματα φωτεινού σηματοδότη κατά τους τελευταίους μήνες. Το Μεξικό ήταν μια από τις πρώτες χώρες της Αμερικής που εισήγαγε αυτό το σύστημα φωτεινού σηματοδότη. Και θα υποστηρίξαμε το Μεξικό να συνεχίσει να το κάνει. Το προσωπικό υγείας έχει επηρεαστεί πολύ στο Μεξικό. Και πάλι, κατά κύριο λόγο το 60% αναφέρθηκε σε γυναίκες, το οποίο πιθανώς αντιπροσωπεύει το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας στο Μεξικό είναι κυρίως γυναίκες. 48% των περιπτώσεων σε νοσοκόμες, περίπου το ένα τέταρτο των περιπτώσεων σε γιατρούς και ένα άλλο τέταρτο σε άλλους επαγγελματίες υγείας στο Μεξικό. Είναι σαφές ότι η προστασία αυτών των εργαζομένων στον τομέα της υγείας είναι πολύ σημαντική και το γραφείο εξουσίας μας συνέχισε προφανώς να προτείνει στο Μεξικό να συνεχίσει την εκπαίδευση, προστασία και παροχή εξοπλισμού σε πρωτοπόρους υγειονομικούς υπαλλήλους στο Μεξικό. Και πάλι, τα ίδια ζητήματα προκύπτουν όσον αφορά τη μετατόπιση της νόσου σε νεότερους πληθυσμούς. Υπήρξαν προβλήματα στο παρελθόν σχετικά με τη στρατηγική δοκιμών και το ύψος των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν Αλλά θα ήθελα επίσης να επαινέσω το Μεξικό. Είχε ένα μεγάλο χτύπημα σε περιπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, λίγο πριν από το Σαββατοκύριακο, επειδή στην πραγματικότητα άλλαξε πολύ τον ορισμό των περιπτώσεων, όχι για να μειώσει τις περιπτώσεις, αλλά για να συλλάβει στην πραγματικότητα περισσότερες περιπτώσεις, ιδίως εκείνες που δεν δοκιμάστηκαν. Έτσι, το Μεξικό θεωρούσε τώρα περιπτώσεις που συνδέονται επιδημιολογικά με το επιβεβαιωμένο κρούσμα ως περιπτώσεις και το ίδιο με θανάτους, πράγμα που θέτει το Μεξικό σε μια κατάσταση όπου θα τείνει να αναφέρει περισσότερες περιπτώσεις από ότι αλλού. Και πρέπει να επαινεθεί για τη διαφάνεια του σε αυτό. Έτσι θα έλεγα ναι.

Δρ Michael Ryan: ( 54:19 )
Και όχι περισσότερο από πολλές άλλες χώρες στη Βόρεια, Κεντρική και Νότια Αμερική, καμία χώρα δεν είναι έξω από το δάσος. Το Μεξικό συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες. Και είναι πολύ τραγικό να ακούτε ότι αναφέρεστε σε ασθενείς με καρκίνο. Και έχουμε δει αυτόν τον αντίκτυπο σε όλο τον κόσμο στις ογκολογικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, τις υπηρεσίες εξωτερικών ασθενών και άλλους για την απαραίτητη φροντίδα. Με πολλούς τρόπους και νομίζω ότι το DV το έχει πει πολλές φορές στο παρελθόν, το COVID, σε κάποιο βαθμό, προκάλεσε ορισμένα από αυτά τα προβλήματα, αλλά αποκάλυψε επίσης τεράστιες ανισότητες στο σύστημα. Όπως είπατε, πολλά από αυτά τα θέματα μπορεί να υπήρχαν στο παρελθόν. Έτσι, το Μεξικό, όχι περισσότερο από κάθε χώρα στον κόσμο έχει σοβαρές ανισότητες στον τρόπο παροχής της υγειονομικής περίθαλψης και στον τρόπο με τον οποίο πληρώνεται η υγειονομική περίθαλψη. Και είναι τραγικό να ακούμε σε οποιαδήποτε χώρα ότι τα παιδιά θα πεθάνουν άσκοπα από θεραπευτικούς καρκίνους.

Fadela: ( 55:13 )
Ευχαριστώ, Δρ Ryan. Είμαστε μέχρι την ώρα τώρα. Θα ήθελα να καλέσω τον Δρ. Τένδρο για τελικά σχόλια. Σε σας, Δρ. Τένδρο.

Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus: ( 55:24 )
Σας ευχαριστώ. Οχι ευχαριστώ. Ευχαριστώ Fadela και ευχαριστώ επίσης σε όλους όσους συμμετείχαν σήμερα και θα σας δούμε στον επόμενο τύπο μας. Σας ευχαριστώ.

Fadela: ( 55:36 )
Ευχαριστώ, Δρ. Τένδρο. Απλώς υπενθυμίζοντας στους δημοσιογράφους ότι θα στείλουμε το αρχείο ήχου και τις παρατηρήσεις του Δρ. Τέντρου αμέσως μετά τη συνέντευξη τύπου. Το πλήρες αντίγραφο θα δημοσιευτεί στον ιστότοπο της ΠΟΥ αύριο το πρωί. Λυπούμαστε για τον δημοσιογράφο που δεν μπόρεσα να ρωτήσω για χρονικούς περιορισμούς. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Σας ευχαριστώ πολύ και θα τα πούμε σύντομα.