Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024

Mark Rutte - Και τέλος, στους πολίτες των χωρών του ΝΑΤΟ, ειδικά στην Ευρώπη, λέω: Πείτε στις τράπεζες και στα συνταξιοδοτικά σας ταμεία ότι είναι απλώς απαράδεκτο να αρνούνται να επενδύσουν στην αμυντική βιομηχανία.

«Για να αποφευχθεί ο πόλεμος, το ΝΑΤΟ πρέπει να ξοδέψει περισσότερα»

Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ Mark Rutte στο Concert Noble στις Βρυξέλλες

  • 12 Δεκεμβρίου 2024 -
  • |
  • Τελευταία ενημέρωση: 13 Δεκεμβρίου 2024 07:55

(Όπως παραδόθηκε)

Ευχαριστώ πολύ Rosa, και ευχαριστώ πολύ την Carnegie Europe για τη διοργάνωση αυτής της εκδήλωσης σήμερα σε αυτόν τον εντυπωσιακό χώρο. 
Και είναι υπέροχο να βλέπεις τόσους πολλούς ανθρώπους εδώ στην αίθουσα και ξέρω ότι πολλοί άλλοι είναι μαζί μας online, από όλο τον κόσμο. 
Καλημέρα, απόγευμα, βράδυ λοιπόν σε όλους σας!

Είναι μεγάλη μου τιμή να ξεκινήσω μια κρίσιμη συνομιλία με τους πολίτες που ζουν σε χώρες του ΝΑΤΟ, ειδικά στην Ευρώπη και τον Καναδά. 
Σε σένα μιλάω. 
Χρειάζομαι τη στήριξή σας.
Είναι οι φωνές και οι ενέργειές σας που θα καθορίσουν τη μελλοντική μας ασφάλεια. 

Θα είμαι ειλικρινής: η κατάσταση ασφαλείας δεν φαίνεται καλή. 
Είναι αναμφίβολα ότι χειρότερο στη ζωή μου. 
Και υποψιάζομαι και για το δικό σου. 

Από τις Βρυξέλλες, χρειάζεται μία ημέρα για να οδηγήσετε στην Ουκρανία.
Μια μέρα - 
Τόσο κοντά πέφτουν οι ρωσικές βόμβες.
Είναι πόσο κοντά πετάνε τα ιρανικά drones. 
Και όχι πολύ μακρύτερα, οι Βορειοκορεάτες στρατιώτες πολεμούν.
Κάθε μέρα, αυτός ο πόλεμος προκαλεί περισσότερες καταστροφές και θάνατο. 
Κάθε εβδομάδα, υπάρχουν πάνω από 10.000 νεκροί ή τραυματίες από όλες τις πλευρές στην Ουκρανία.
Πάνω από 1 εκατομμύριο θύματα από τον Φεβρουάριο του 2022.

Ο Πούτιν προσπαθεί να σβήσει την Ουκρανία από τον χάρτη. 
Προσπαθεί να αλλάξει ριζικά την αρχιτεκτονική ασφάλειας που έχει κρατήσει την Ευρώπη ασφαλή για δεκαετίες. 
Και προσπαθεί να συντρίψει την ελευθερία και τον τρόπο ζωής μας. 

Το μοτίβο της επιθετικότητάς του δεν είναι καινούργιο.
Αλλά για πάρα πολύ καιρό, δεν ενεργήσαμε.
Γεωργία το 2008. 
Κριμαία το 2014. 
Και πολλοί δεν ήθελαν να πιστέψουν ότι θα εξαπέλυε ολοκληρωτικό πόλεμο στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.

Πόσες άλλες επαφές χρειαζόμαστε;

Θα πρέπει να ανησυχούμε βαθιά. 
Ξέρω ότι είμαι. 

Η οικονομία της Ρωσίας βρίσκεται σε πολεμική βάση. 
Το 2025, οι συνολικές στρατιωτικές δαπάνες θα είναι 7 έως 8% του ΑΕΠ, αν όχι περισσότερο. 
Αυτό είναι το ένα τρίτο του κρατικού προϋπολογισμού της Ρωσίας – και το υψηλότερο επίπεδο από τον Ψυχρό Πόλεμο.  

Και η αμυντική βιομηχανία της Ρωσίας παράγει τεράστιους αριθμούς αρμάτων μάχης, τεθωρακισμένων οχημάτων και πυρομαχικών.
Αυτό που λείπει από τη Ρωσία σε ποιότητα, αναπληρώνει σε ποσότητα – με τη βοήθεια της Κίνας, του Ιράν και της Βόρειας Κορέας. 

Όλα αυτά δείχνουν προς μια σαφή κατεύθυνση: 
η Ρωσία προετοιμάζεται για μακροπρόθεσμη αντιπαράθεση. 
Με την Ουκρανία. 
Και μαζί μας.

Οι εχθρικές ενέργειες εναντίον των Συμμαχικών χωρών είναι πραγματικές και επιταχυνόμενες. 
Κακόβουλες επιθέσεις στον κυβερνοχώρο και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Απόπειρες δολοφονίας σε βρετανικό και γερμανικό έδαφος. 
Εκρήξεις σε αποθήκη πυρομαχικών στην Τσεχία. 
Οπλισμός μεταναστών που περνούν παράνομα στην Πολωνία, τη Λετονία, τη Λιθουανία και τη Φινλανδία. 
Εμπλοκή για να διαταράξει την πολιτική αεροπορία στην περιοχή της Βαλτικής. 

Αυτές οι επιθέσεις δεν είναι απλώς μεμονωμένα περιστατικά. 
Είναι το αποτέλεσμα μιας συντονισμένης εκστρατείας για την αποσταθεροποίηση των κοινωνιών μας και την αποθάρρυνση από το να υποστηρίξουμε την Ουκρανία.
Παρακάμπτουν την αποτροπή μας και φέρνουν την πρώτη γραμμή στις μπροστινές μας πόρτες.
Ακόμα και στα σπίτια μας. 

Ο Πούτιν πιστεύει ότι «ένας σοβαρός, ασυμβίβαστος αγώνας εκτυλίσσεται για τη διαμόρφωση μιας νέας παγκόσμιας τάξης».
Αυτά είναι δικά του λόγια. 
Άλλοι συμμερίζονται την πίστη του. 
Όχι τουλάχιστον η Κίνα. 

Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με τις φιλοδοξίες της Κίνας.  
Η Κίνα ενισχύει ουσιαστικά τις δυνάμεις της, συμπεριλαμβανομένων των πυρηνικών της όπλων – χωρίς διαφάνεια και περιορισμούς. 
Από 200 κεφαλές το 2020, η Κίνα αναμένεται να έχει περισσότερα από 1.000 πυρηνικά όπλα μέχρι το 2030.
Οι επενδύσεις της για εκτόξευση στο διάστημα εκτοξεύονται στα ύψη.
Η Κίνα εκφοβίζει την Ταϊβάν και επιδιώκει την πρόσβαση στην κρίσιμη υποδομή μας με τρόπους που θα μπορούσαν να ακρωτηριάσουν τις κοινωνίες μας. 
  
Η Ρωσία, η Κίνα, αλλά και η Βόρεια Κορέα και το Ιράν, εργάζονται σκληρά για να προσπαθήσουν να αποδυναμώσουν τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. 
Για να καταργήσουμε την ελευθερία μας. 
Θέλουν να αναδιαμορφώσουν την παγκόσμια τάξη πραγμάτων.
Όχι για να δημιουργήσουν μια πιο δίκαιη, αλλά για να εξασφαλίσουν τις δικές τους σφαίρες επιρροής. 

Μας δοκιμάζουν. 
Και ο υπόλοιπος κόσμος παρακολουθεί.

Όχι, δεν είμαστε σε πόλεμο. 
Αλλά σίγουρα δεν είμαστε ήσυχοι. 

***

Θέλω να είμαι σαφής:
Δεν υπάρχει επικείμενη στρατιωτική απειλή για τους 32 Συμμάχους μας.
Γιατί το ΝΑΤΟ έχει μεταμορφωθεί για να μας κρατήσει ασφαλείς. 

Οι αμυντικές δαπάνες έχουν αυξηθεί. 
Η καινοτομία έχει επιταχυνθεί. 
Έχουμε περισσότερες δυνάμεις σε υψηλότερη ετοιμότητα. 
Μεγαλύτερες και συχνότερες στρατιωτικές ασκήσεις. 
Περισσότερα στρατεύματα και εξοπλισμός στην ανατολική μας πλευρά.
Και, με τη Φινλανδία και τη Σουηδία, περισσότεροι Σύμμαχοι του ΝΑΤΟ. 

Με όλα αυτά, η αποτροπή μας είναι καλή – προς το παρόν.
Αλλά είναι αύριο που ανησυχώ. 
Δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό που έρχεται στο δρόμο μας σε τέσσερα με πέντε χρόνια. 
 
Ο κίνδυνος κινείται προς το μέρος μας ολοταχώς. 
Δεν πρέπει να κοιτάμε από την άλλη πλευρά. 
Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε: 
Αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία μπορεί να συμβεί και εδώ. 
Και ανεξάρτητα από την έκβαση αυτού του πολέμου, δεν θα είμαστε ασφαλείς στο μέλλον αν δεν είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο.

Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. 
Μπορούμε να αποτρέψουμε τον επόμενο μεγάλο πόλεμο στο έδαφος του ΝΑΤΟ. 
Και να διατηρήσουμε τον τρόπο ζωής μας.

Αυτό απαιτεί να είμαστε όλοι πιο γρήγοροι και πιο άγριοι. 
Είναι καιρός να στραφούμε σε μια νοοτροπία εν καιρώ πολέμου. 
Και υπερχρεώστε την αμυντική μας παραγωγή και τις αμυντικές δαπάνες. 

***

Όσον αφορά την αμυντική παραγωγή, είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι η άνοδός της είναι κορυφαία προτεραιότητα. 

Από τότε που ξεκίνησα στο ΝΑΤΟ, έχω πάει στην Ουκρανία και είδα τι χρειάζονται για να πολεμήσουν για την ελευθερία. 
Επισκέφθηκα μηχανικούς στη Thales στη Γαλλία, ένα εργοστάσιο της Rheinmetall –όχι, όχι στη Γερμανία, στην Ιταλία και στην Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία στην Τουρκία και είδα τις δυνατότητες που παρέχουν. 
Και έχω συναντηθεί με εκπροσώπους του κλάδου που μου είπαν ότι απαιτούν –αυτό που απαιτούν, να αυξήσουν την παραγωγή τους.  

Μπορώ να σας πω: 
Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν για να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη αποτροπή και να αποκατασταθεί η ειρήνη.  
Δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να είμαστε. 

Η αμυντική μας βιομηχανία, εδώ στην Ευρώπη, έχει καταρριφθεί από δεκαετίες υποεπενδύσεων και στενών εθνικών βιομηχανικών συμφερόντων – 
όταν η ήπειρός μας βρισκόταν σε ειρήνη και η άμυνα έγινε ένα προαιρετικό πρόσθετο. 
Ως αποτέλεσμα, ο κλάδος μας είναι πολύ μικρός, πολύ κατακερματισμένος και πολύ αργός.

Εν τω μεταξύ, ρωσικά εργοστάσια όπλων παράγουν πολεμικό εξοπλισμό όλο το εικοσιτετράωρο.
Και παρά τις ηρωικές προσπάθειες των Ουκρανών φίλων μας,
η Ρωσία ανασυνθέτει τις δυνάμεις της πολύ πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε.
Μαθαίνουν γρήγορα από το πεδίο της μάχης.

Η στρατιωτική βιομηχανική βάση της Κίνας αυξάνεται επίσης.  
Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, η Κίνα αποκτά οπλικά συστήματα και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας πέντε έως έξι φορές ταχύτερα από τις ΗΠΑ.
Επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε πυρομαχικά, επιταχύνει τις διαστημικές δυνατότητες και επεκτείνει το πυρηνικό της οπλοστάσιο –επαναλαμβάνω– χωρίς καμία διαφάνεια ή περιορισμούς.
Η Κίνα αμφισβητεί επίσης το τεχνολογικό μας πλεονέκτημα – επενδύοντας μαζικά στις ανατρεπτικές τεχνολογίες του αύριο, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, του κβαντικού και του διαστήματος. 
Όλα αυτά θα βοηθήσουν την Κίνα στον σχεδιασμό, τη διοίκηση και τον έλεγχο και τη στόχευση. 

Η Ρωσία και η Κίνα αγωνίζονται μπροστά. 
Κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω. 
Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. 
Αλλά δεν χρειάζεται να είναι. 
Αν ενισχύσουμε τον κλάδο μας, μπορούμε να ξεπεράσουμε τους ανταγωνιστές μας.

Τι περιμένουμε λοιπόν; 

Έχουμε ήδη σε εφαρμογή ισχυρά αμυντικά σχέδια.
Γνωρίζουμε ακριβώς πώς θα υπερασπιστούμε τη Συμμαχία μας και ποια μελλοντικά πλεονεκτήματα και δυνατότητες χρειαζόμαστε – 
από πλοία, τανκς, τζετ, πυρομαχικά και δορυφόρους έως νέες τεχνολογίες drone. 
Οι Ουκρανοί πολεμούν ενάντια σε ρωσικά σμήνη drones. 
Για αυτό πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. 

Επίσης, έχουμε ήδη δεσμευτεί να επιταχύνουμε την ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανικής ικανότητας και παραγωγής σε ολόκληρη τη Συμμαχία.

Τώρα, πρέπει να τηρήσουμε – επαναλαμβάνω να τηρήσουμε – τις δεσμεύσεις μας. 
Όλοι έχουμε ένα ρόλο να παίξουμε για να συμβεί αυτό.

Στις κυβερνήσεις λέω: 
Δώστε στις βιομηχανίες μας τις μεγάλες παραγγελίες και τις μακροπρόθεσμες συμβάσεις που χρειάζονται για να παράγουν γρήγορα περισσότερες και καλύτερες δυνατότητες.
Η αγορά μόνο αντικειμένων μεγάλων εισιτηρίων που παραδίδονται πολύ αργά δεν θα μας κρατήσει ασφαλείς. 
Χρειαζόμαστε επίσης σύγχρονες δυνατότητες που χρησιμοποιούν τις πιο προηγμένες τεχνολογίες. Και τους χρειαζόμαστε τώρα. 
Αποδεχτείτε λοιπόν το ρίσκο και επενδύστε στη δεξαμενή καινοτόμων σε όλες τις χώρες μας.   

Η αποδοχή του κινδύνου απαιτεί από εσάς, τις κυβερνήσεις, να αλλάξετε τους απαρχαιωμένους κανόνες προμηθειών.
Και να επανεξετάσουμε τις λεπτομερείς εθνικές σας απαιτήσεις. 
Με ένα εκατομμύριο θύματα στο κατώφλι μας, δεν έχετε χρόνο για χάσιμο.

Για παράδειγμα, που σχετίζεται με τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού:
Ένα έθνος πρέπει να έχει την πίσω πόρτα να ανοίγει προς τα αριστερά. 
Ένας άλλος το χρειάζεται για να ανοίξει προς τα δεξιά. 
Και ένα τρίτο το χρειάζεται για να ανοίξει προς τα πάνω.  
Όλες αυτές οι απαιτήσεις είναι υποχρεωτικές.
Μήπως έτσι ορίζουμε τις ανάγκες και τις προτεραιότητές μας, ειδικά όταν ο χρόνος είναι ουσιαστικός;
Αυτό πρέπει να αλλάξει!

Λέω επίσης στις κυβερνήσεις: 
Σταματήστε να δημιουργείτε εμπόδια μεταξύ τους και μεταξύ βιομηχανιών, τραπεζών και συνταξιοδοτικών ταμείων.
Αντίθετα, γκρεμίστε αυτά τα εμπόδια. 
Αυξάνουν μόνο το κόστος παραγωγής, καταπνίγουν την καινοτομία και τελικά παρεμποδίζουν την ασφάλειά μας. 

Στην αμυντική βιομηχανία λέω: 
Πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να μας κρατήσετε ασφαλείς. 
Υπάρχουν χρήματα στο τραπέζι και θα αυξηθούν μόνο. 
Τολμήστε λοιπόν να καινοτομήσετε και να ρισκάρετε! 
Βρείτε λύσεις για τα σμήνη των drones και άλλες νέες πολεμικές τακτικές. 
Βάλτε τις επιπλέον βάρδιες και νέες γραμμές παραγωγής!

Και τέλος, στους πολίτες των χωρών του ΝΑΤΟ, ειδικά στην Ευρώπη, λέω: 
Πείτε στις τράπεζες και στα συνταξιοδοτικά σας ταμεία ότι είναι απλώς απαράδεκτο να αρνούνται να επενδύσουν στην αμυντική βιομηχανία. 
Η άμυνα δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα παράνομα ναρκωτικά και την πορνογραφία.  
Η επένδυση στην άμυνα είναι επένδυση στην ασφάλειά μας.
Είναι απαραίτητο! 

Και αυτό με φέρνει στο κύριο σημείο μου.  
αμυντικές δαπάνες.

Είναι αλήθεια ότι ξοδεύουμε περισσότερα στην άμυνα τώρα από ό,τι πριν από μια δεκαετία. 
Αλλά εξακολουθούμε να ξοδεύουμε πολύ λιγότερα από ό,τι κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Παρόλο που οι απειλές για την ελευθερία και την ασφάλειά μας είναι εξίσου μεγάλες – αν όχι μεγαλύτερες. 

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν πολύ περισσότερο από το 3% του ΑΕΠ τους στην άμυνα.
Με αυτή τη νοοτροπία, κερδίσαμε τον Ψυχρό Πόλεμο. 
Οι δαπάνες μειώθηκαν μετά την πτώση του Σιδηρού Παραπετάσματος. 
Ο κόσμος ήταν πιο ασφαλής. 
Δεν είναι πια. 

Πριν από μια δεκαετία, οι Σύμμαχοι συμφώνησαν ότι ήταν καιρός να επενδύσουν ξανά στην άμυνα. 
Το σημείο αναφοράς ορίστηκε στο 2%. 
Μέχρι το 2023, οι Σύμμαχοι του ΝΑΤΟ συμφώνησαν να επενδύσουν «τουλάχιστον» 2%. 
Τουλάχιστον…
μπορώ να σας πω, θα χρειαστούμε πολύ περισσότερο από 2%. 

Ξέρω ότι το να ξοδεύεις περισσότερα για την άμυνα σημαίνει ότι ξοδεύεις λιγότερα για άλλες προτεραιότητες. 
Αλλά είναι μόνο λίγο λιγότερο. 
Κατά μέσο όρο, οι ευρωπαϊκές χώρες ξοδεύουν εύκολα έως και το ένα τέταρτο του εθνικού τους εισοδήματος σε συντάξεις, συστήματα υγείας και κοινωνικής ασφάλισης. 
Χρειαζόμαστε ένα μικρό κλάσμα αυτών των χρημάτων για να κάνουμε τις άμυνές μας πολύ πιο δυνατές και να διατηρήσουμε τον τρόπο ζωής μας.  

Η προτεραιότητα στην άμυνα απαιτεί πολιτική ηγεσία. 
Μπορεί να είναι σκληρό και επικίνδυνο βραχυπρόθεσμα.  
Αλλά είναι απολύτως απαραίτητο μακροπρόθεσμα.

Κάποιοι θα σου πουν το αντίθετο. 
Πιστεύουν ότι η ισχυρή άμυνα δεν είναι ο δρόμος για την ειρήνη.  
Λοιπόν, κάνουν λάθος. 
Γιατί χωρίς ισχυρή άμυνα, δεν υπάρχει διαρκής ασφάλεια. 
Και χωρίς ασφάλεια, δεν υπάρχει ελευθερία για τα παιδιά και τα εγγόνια μας.
Ούτε σχολεία, ούτε νοσοκομεία, ούτε επιχειρήσεις. 
Δεν υπάρχει τίποτα. 

Όσοι έζησαν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το γνωρίζουν αυτό. 
Και οι Ουκρανοί φίλοι μας το ζουν καθημερινά. 

Όταν ήμουν στο Χάρκοβο νωρίτερα φέτος, είδα τόσα πολλά κτίρια να έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. 
Στεκόμουν στα ερείπια εκεί που ήταν παλιά σπίτια. 
Εκεί που ζούσαν οικογένειες. 
Είδα σχολεία να μεταφέρονται υπόγεια, σε σταθμούς του μετρό. 
Ήταν πολύ συγκινητικό να βλέπεις παιδιά τόσο πρόθυμα να μάθουν και δασκάλους τόσο πρόθυμους να διδάξουν…παρόλο που η ζωή τους αναστατώνεται πλήρως. 
Επισκέφθηκα τραυματίες στα νοσοκομεία. 
Στρατιώτες που έχασαν άκρα. 

Ο πόλεμος είναι βάναυσος και άσχημος.

Ο πόλεμος είναι επίσης πολύ δαπανηρός από οικονομική άποψη. 

Η Ουκρανία, εδώ που τα λέμε, θα διαθέσει σχεδόν το ένα τέταρτο του ΑΕΠ της για την άμυνα το επόμενο έτος. 
Αυτό είναι περισσότερο από 10 φορές αυτό που ξοδεύουν οι Ευρωπαίοι Σύμμαχοι του ΝΑΤΟ.
Μια σκληρή υπενθύμιση ότι η ελευθερία δεν έρχεται δωρεάν.

Αν δεν ξοδέψουμε περισσότερα μαζί τώρα για να αποτρέψουμε τον πόλεμο, θα πληρώσουμε πολύ, πολύ, πολύ υψηλότερο τίμημα αργότερα για να τον πολεμήσουμε.
Όχι δισεκατομμύρια, αλλά τρισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτό είναι αν βγούμε στην κορυφή…και αυτό είναι αν κερδίσουμε. 
 
***

Στην πολιτική, υπάρχει χρόνος για συζήτηση, χρόνος για απόφαση και χρόνος δράση. 
Ξέρω ότι οι πολιτικοί μιλούν – πολύ. 
Αυτό κάνω εδώ σήμερα!
Παίρνουν αποφάσεις, όταν χρειάζεται. 
Μερικές φορές τα δύσκολα.  
Αλλά για να δράσουν, οι άνθρωποι πρέπει να υποστηρίξουν αυτές τις αποφάσεις. 
Είναι στα χέρια σου. 
Σήμερα, καλώ την υποστήριξή σας. 
Η δράση είναι επείγουσα. 
Για να προστατεύσουμε την ελευθερία μας, την ευημερία μας και τον τρόπο ζωής μας, οι πολιτικοί σας πρέπει να ακούσουν τις φωνές σας.
Πείτε τους ότι δέχεστε να κάνετε θυσίες σήμερα για να παραμείνουμε ασφαλείς αύριο. 
Πείτε τους ότι πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα για την άμυνα, ώστε να συνεχίσουμε να ζούμε ειρηνικά.
Πείτε τους ότι η ασφάλεια μετράει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. 

Είμαι βέβαιος ότι συλλογικά στο ΝΑΤΟ, μπορούμε να συνεχίσουμε να κρατάμε ασφαλή το ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους μας. 
Έχουμε τεράστια πλεονεκτήματα. 
Είμαστε 32 Σύμμαχοι ισχυροί. 
Μαζί, οι Σύμμαχοι του ΝΑΤΟ αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της παγκόσμιας οικονομικής και στρατιωτικής ισχύος.  
Έχουμε εξαιρετικές υπηρεσίες πληροφοριών. 
Καινοτόμες βιομηχανίες και επιχειρήσεις.
Μερικά από τα καλύτερα πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα στον κόσμο. 
Και έχουμε πολλούς συνεργάτες σε όλο τον κόσμο.

Όταν βάλουμε το μυαλό και την πολιτική μας βούληση, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα – Ευρώπη και Βόρεια Αμερική μαζί. 

Οι αντίπαλοί μας πιστεύουν ότι είναι σκληροί και εμείς είμαστε μαλακοί.
Εισβάλλουν σε άλλες χώρες, ενώ εμείς τηρούμε τους διεθνείς κανόνες. 
Καταπιέζουν το λαό τους, ενώ εμείς αγαπάμε την ελευθερία.
Θα πρέπει να θυμούνται ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη δύναμη από τη συνένωση των δημοκρατιών.
Όταν μας επιτίθενται, η απάντησή μας είναι σφοδρή. 

Για να διασφαλίσουμε ότι κανείς δεν θα σκεφτεί ποτέ να μας επιτεθεί, πρέπει να διατηρήσουμε μακροπρόθεσμη αποτροπή. 
Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. 
Το έχουμε ξανακάνει. 
Μπορούμε να το ξανακάνουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Σας ευχαριστώ πολύ. Παρακαλώ καθίστε. Ήταν μια πολύ δυνατή και ειλικρινής ομιλία. Είμαι σίγουρος ότι θα ακουστεί σε όλη την Ευρώπη και τον Καναδά, όπως αναφέρατε στην αρχή. Θα ήθελα να σας κάνω μερικές ερωτήσεις προτού το ανοίξουμε στο κοινό, και με αυτόν τον τρόπο, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την προθυμία σας να ασχοληθείτε με ένα ευρύ κοινό. Έτσι, θα λαμβάνουμε ερωτήσεις από ανθρώπους εδώ, αλλά και διαδικτυακά. Ετοιμάστε λοιπόν τις ερωτήσεις σας. Αλλά πρώτα, θα ήθελα απλώς να σας ζητήσω να αναλύσετε λίγο περισσότερο τα ζητήματα που θίξατε. Εστιάζετε τόσο πολύ στις αμυντικές δαπάνες και στο να εξηγήσετε γιατί είναι σημαντικό για τους απλούς πολίτες. Φυσικά, στην κοινότητα των ειδικών και των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, οι αμυντικές δαπάνες έχουν φτάσει στο είδος της κορυφής της ατζέντας, της πολιτικής ατζέντας. Μόλις σήμερα, οι Financial Times ανέφεραν την ιδέα που κυκλοφορεί στους κύκλους σας σχετικά με την ουσιαστική αύξηση του στόχου από το 2% του ΑΕΠ στο 3% του ΑΕΠ που θα δαπανηθεί για την άμυνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη νέα θητεία της νέας ηγεσίας που μόλις ξεκίνησε, δημιούργησε τη θέση του Επιτρόπου Άμυνας. Και υπάρχουν πολλές ιδέες που κυκλοφορούν, μια νέα Λευκή Βίβλος για την άμυνα προκειμένου να ενισχυθεί η αμυντική ικανότητα της ΕΕ. Αλλά νομίζω ότι δεν είναι μόνο το ζήτημα να ξοδέψουμε περισσότερα. Είναι επίσης θέμα καλύτερων δαπανών. Ο προκάτοχός σας, Jens Stoltenberg, όταν έφυγε, εξέδωσε μια προειδοποίηση σχετικά με τους κινδύνους διπλασιασμού. Έτσι, η ερώτησή μου είναι πραγματικά, πώς μπορούν τα ευρωπαϊκά κράτη να οργανωθούν πολιτικά για να ξεπεράσουν τα εμπόδια που αναφέρατε ο ίδιος στην ομιλία σας και να βεβαιωθείτε ότι δεν πρόκειται απλώς για περισσότερες δαπάνες, αλλά για καλύτερες δαπάνες, καλύτερο συντονισμό, καλύτερες κοινές προμήθειες. καλύτερη κοινή χρήση, βεβαιωθείτε ότι αυτό που μπορούν να κάνουν οι Ευρωπαίοι στην άμυνα είναι κάτι περισσότερο από το άθροισμα των μερών της. Ποιες είναι οι ιδέες σας για να αλλάξετε τα εμπόδια που έχουμε δει μέχρι τώρα;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση, μια πολύ κρίσιμη ερώτηση. Και είδα αυτό το κομμάτι στους FT σήμερα, και αυτό το 3% να αναφέρεται, και αποφάσισα σήμερα, για να μην αναφέρω νέο αριθμό. Θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο για να συμβουλευτούμε τους Συμμάχους ποιο ακριβώς θα πρέπει να είναι το νέο επίπεδο. Αλλά είναι πολύ περισσότερο από 2%. Αλλά επιτρέψτε μου να είμαι πολύ ειλικρινής, εάν ξοδεύετε περισσότερα και όχι καλύτερα, πρέπει να πάτε τουλάχιστον στο 4%. Και μπορείτε να μειώσετε το 4% κάνοντας δύο πράγματα. Το ένα είναι η καινοτομία, διασφαλίζοντας ότι λαμβάνετε τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες ως μέρος της αμυντικής βιομηχανικής σας βάσης, και συνεπώς στους αμυντικούς σας οργανισμούς. Και δεύτερον, αγοράζοντας μαζί. Λοιπόν, εγγραφείτε στις προμήθειες. Και όπως είπα στην ομιλία μου, πρέπει να απαλλαγούμε από αυτό το ανόητο σύστημα όπου κάθε Σύμμαχος έχει αυτές τις λεπτομερείς απαιτήσεις, που καθιστά σχεδόν αδύνατο να αγοράσουμε μαζί, να έχουμε κοινές προμήθειες κ.λπ. Επομένως, είναι σημαντικό να δαπανήσουμε όχι μόνο περισσότερα, αλλά και καλύτερα, γιατί διαφορετικά ο οικονομικός αντίκτυπος θα είναι τεράστιος. Και τότε ακόμη και με 4% δεν μπορείτε να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας, γιατί τότε δεν θα είχατε τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στις αμυντικές οργανώσεις σας, στους στρατούς σας, στο ναυτικό σας, στο σύνολο του στρατού σας. .

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Ναι, όντως, αυτή είναι η δεύτερη ερώτηση που ήθελα να σας κάνω. Δεν έχει να κάνει μόνο με το πώς να ξοδεύετε καλύτερα. Είναι επίσης για το τι ξόδεψε κανείς και τι έχουμε δει στην Ουκρανία είναι ταυτόχρονα, έχουμε δει έναν πόλεμο που έχει δείξει πολλά από τον συμβατικό πόλεμο, τον πόλεμο, τα χαρακώματα κ.λπ., αλλά και τον κρίσιμο ρόλο της τεχνολογίας και την ουκρανική δημιουργικότητα για την καλή χρήση της τεχνολογίας. Έτσι, έχουμε δει τους Ουκρανούς να πολεμούν τον ρωσικό στόλο χωρίς καν να έχουν ναυτικό. Και εσείς ο ίδιος στην ομιλία σας αναφέρατε τις ευρείες, υβριδικές προκλήσεις και απειλές που δεχόμαστε. Η MI6 έχει εκδώσει προειδοποιήσεις σχετικά με τις ρωσικές μυστικές υπηρεσίες που γίνονται απατεώνες. Υπάρχουν συνεχώς ειδήσεις που δείχνουν ότι η απειλή είναι επίσης υβριδική, είναι ο κυβερνοχώρος. Επομένως, υπάρχει μια ευρεία γκάμα τεχνολογικών καινοτομιών και εξοπλισμού με τον οποίο πρέπει να προετοιμαστούμε. Λοιπόν πώς το κάνουμε αυτό; Και πάλι, εννοώ, ξέρετε, πρόκειται για τη συνεργασία, αλλά μπορείτε απλώς να το αναλύσετε λίγο;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Έτσι, όταν μιλάτε για την Ουκρανία, εννοώ, αυτό είναι απόδειξη ότι χρειάζεστε και τα δύο. Χρειάζεστε και τα δύο πιο παραδοσιακά συστήματα. Γι' αυτό ορισμένες χώρες έχουν παραδώσει F16 στην Ουκρανία. Γιατί βλέπετε μερικά από αυτά τα βαριά εργαλεία, τα μεγάλα είδη εισιτηρίων, να μετακινούνται στην Ουκρανία. Και την ίδια στιγμή, η Ουκρανία μας διδάσκει και μας δείχνει ότι εφαρμόζοντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες, μπορείτε να είστε πολύ αποτελεσματικοί. Αλλά πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον, θα χρειαστείτε και τα δύο. Έτσι, θα χρειαστείτε μερικά από αυτά τα μεγάλα αντικείμενα, τα μεγάλα συστήματα, αλλά και την πιο πρόσφατη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένου του τι μπορούμε να μάθουμε από την τεχνητή νοημοσύνη, από το κβαντικό κ.λπ. Αλλά αναφέρατε και κάτι άλλο, που είναι οι κυβερνοεπιθέσεις, το σαμποτάζ, το γεγονός ότι η Ρωσία και άλλοι προσπαθούν να μας πιέσουν. Και ήταν ένας από τους λόγους που στην ομιλία μου είπα ότι δεν βρισκόμαστε σε πόλεμο, αλλά σίγουρα δεν είμαστε ούτε ειρηνικοί, γιατί το βλέπουμε αυτό να συμβαίνει. Κοιτάξτε τι συνέβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου είχαμε κυβερνοεπιθέσεις στην Εθνική Υπηρεσία Υγείας. Στο Βέλγιο, όπου είχαμε κυβερνοεπιθέσεις στα λιμάνια. Έχουμε δει μπλοκάρισμα στη Βαλτική της πολιτικής αεροπορίας. Και πολλά. Έχουμε δει απόπειρες δολοφονίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γερμανία. Έτσι, αυτό είναι απόδειξη ότι είναι πρόθυμοι να προχωρήσουν σε όλη τη διαδρομή. Και αυτός δεν είναι ένας παραδοσιακός πόλεμος. Δεν είναι άρθρο 5, αλλά πρέπει να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας. Και είμαι τόσο χαρούμενος που λέω ότι το ΝΑΤΟ υπό την ηγεσία του Γενς Στόλτενμπεργκ, και θα συνεχίσω οπωσδήποτε με αυτό, εργάζεται εξαιρετικά σκληρά με όλους τους Συμμάχους για να βεβαιωθεί ότι στον κυβερνοχώρο, σε αυτές τις πράξεις δολιοφθοράς, στην οπλισμό των προβλημάτων με την προμήθεια φυσικού αερίου και πετρελαίου, κ.λπ., που έχουμε κινηθεί για να διασφαλίσουμε ότι ως Συμμαχία, είμαστε ενωμένοι, συνεργαζόμαστε και έχουμε τα συστήματα για να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας. Αλλά αυτό είναι κρίσιμο, γιατί αυτή είναι μια πολύ ανησυχητική εξέλιξη.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Μιλήσαμε για την Ουκρανία, και θα ήθελα να μιλήσουμε για την Ουκρανία λίγο περισσότερο, γιατί, υποθέτω, από το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, γίνεται πολύς λόγος, πολύς θόρυβος ότι επίκεινται κάποιες ειρηνευτικές συνομιλίες. Δεν έχουμε πραγματικά σχέδιο. Κανείς δεν φαίνεται να έχει σχέδιο ακόμα. Και φυσικά, η κατάσταση στο έδαφος δεν είναι προς όφελος της Ουκρανίας αυτή τη στιγμή, επομένως είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή, μεταξύ άλλων από την προοπτική αυτής της μετάβασης της ηγεσίας στην Ευρώπη. Νομίζω ότι αυτό που θα ήθελα να σας ρωτήσω είναι, ποιες θα ήταν οι μεγάλες αρχές κάποιου είδους διαπραγμάτευσης; Τι ρόλο πρέπει να παίξουν οι Ευρωπαίοι σε αυτό; Και εδώ μιλάω επίσης στον Ευρωπαίο μέσα σας, το γεγονός ότι περάσατε 14 χρόνια στο τραπέζι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των Ευρωπαίων; Επειδή έχει γίνει πολύς λόγος για ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του επερχόμενου Προέδρου Τραμπ και του Ρώσου Προέδρου. Πού αφήνει αυτό τους Ευρωπαίους; Αλλά ακούγοντας επίσης πώς ο Ουκρανός πρόεδρος Ζελένσκι αντιμετωπίζει αυτή τη δύσκολη στιγμή. Μιλούσε για εγγυήσεις ειρήνης. Και η ερώτησή μου προς εσάς θα ήταν, η δεύτερη ερώτησή μου, γιατί συνειδητοποιώ ότι έχουμε δύο ερωτήματα εδώ, τον ρόλο των Ευρωπαίων, αυτό και ξέρετε, ποιες είναι οι αρχές που θα μπορούσαν ίσως, που θα έπρεπε να αναμένεται από την άποψή σας στο πλαίσιο των ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων. Αλλά επίσης, υπάρχει κάτι λιγότερο από την ένταξη στο ΝΑΤΟ που μπορεί να προσφέρει στην Ουκρανία εγγυήσεις ειρήνης;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Υπάρχει ένας τεράστιος κίνδυνος εδώ, και ο κίνδυνος είναι εδώ να διαπραγματευόμαστε μεταξύ μας πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια ειρηνευτική συμφωνία χωρίς τον Βλαντιμίρ Πούτιν στο τραπέζι. Και καθώς είμαστε δημοκρατίες, το κάνουμε αυτό ανοιχτά. Αυτή είναι η δύναμή μας. Αλλά αυτό είναι επίσης ένα μικρό πρόβλημα εδώ, γιατί η συζήτηση… Βλέπω όλα αυτά στον Τύπο σχετικά με τις εγγυήσεις και την ένταξη στο ΝΑΤΟ ναι ή όχι, και να αποδεχόμαστε ναι ή όχι για να παραχωρήσουμε κομμάτια γης στην Ουκρανία. Και σκέφτομαι, αν τώρα καθόμουν στο Κρεμλίνο και το όνομά μου θα είναι Βλαντιμίρ Βλαντιμίροβιτς Πούτιν, θα έλεγα, γεια, αυτό κινείται πολύ θετικά για μένα, και δεν είμαι καν στο τραπέζι. Οπότε, κρατιέμαι λίγο πίσω σε αυτό. Θυμάμαι όταν ο Volodymyr Zelenskyy τις πρώτες μέρες του πολέμου, όταν του προσφέρθηκε καταφύγιο, νομίζω ότι ήταν στη Βαρσοβία ή σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα που είπε, δεν χρειάζομαι βόλτα, χρειάζομαι πυρομαχικά εδώ. Θα έλεγα ότι δεν χρειάζεται περισσότερα σχέδια. Χρειάζεται ξανά, πυρομαχικά και αεράμυνα κ.λπ. Γιατί αυτό που πρέπει να κάνουμε πρώτα τώρα είναι να βεβαιωθούμε ότι η Ουκρανία από μια κατάσταση όπου το μέτωπο κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση, πολύ αργά, με υψηλό κόστος για τους Ρώσους, έχουν ήδη χάσει 700.000 ανθρώπους ή τραυματίες. Και πάλι, αυτός ο μήνας είναι και πάλι μήνας ρεκόρ όσον αφορά τον αριθμό των θυμάτων, αλλά και πάλι, η πρώτη γραμμή κινείται όχι προς τα ανατολικά, αλλά προς τα δυτικά. Επομένως, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όποτε ξεκινούν αυτές οι συνομιλίες, και πρέπει πρώτα από όλα να αποφασίσει η κυβέρνηση στην Ουκρανία, να το κάνει από θέση ισχύος. Αυτό που κάνω τώρα, όμως, και αυτό πρέπει επίσης να συζητήσουμε, φυσικά, με τους συναδέλφους μας στις ΗΠΑ, την παρούσα κυβέρνηση, την επερχόμενη κυβέρνηση, ότι τελικά το ερώτημα θα είναι αν υπάρξει συμφωνία , ποιος βγαίνει στην κορυφή; Αυτός είναι ο Τραμπ ή ο Πούτιν; Και μπορώ να σας εγγυηθώ, αν ο Πούτιν βγει στην κορυφή, αν είναι μια κακή συμφωνία, ότι ένας Σι Τζινπίνγκ θα το παρακολουθήσει και θα σκεφτεί, τι σημαίνει αυτό για μένα όσον αφορά το να αρχίσω να τσιμπάω την Ταϊβάν, κάνω άλλα πράγματα στο μέρος μου στον κόσμο; Επομένως, είναι σημαντικό όποτε υπάρχει μια συμφωνία, να είναι καλή συμφωνία με όλα τα στοιχεία εκεί μέσα. Γνωριστήκατε, αναφέρατε πολλά. Νομίζω ότι ήταν πολύ καλές σκέψεις. Αλλά και πάλι, για να αρχίσω να το συζητώ αυτό. Αρχίζουμε να συζητάμε μεταξύ μας, εντός της Συμμαχίας με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, χωρίς να έχουμε τον Πούτιν στο τραπέζι. Και αυτό είναι ριψοκίνδυνο.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Εντάξει, λοιπόν, δώστε προσοχή σε ό,τι σημαίνει η ειρηνευτική συμφωνία για άλλους παράγοντες σε όλο τον κόσμο.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Γιατί αυτή τη στιγμή, αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος είναι ένας κόσμος πλέον. Η Βόρεια Κορέα παρέχει, παίρνει πυραυλική τεχνολογία και πυρηνική τεχνολογία από τους Ρώσους, έχοντας τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσει εναντίον των ΗΠΑ. Το Ιράν, που παίρνει χρήματα από τους Ρώσους σε αντάλλαγμα για τεχνολογία drones και άλλα πράγματα, και το Ιράν το χρησιμοποιεί για να επιφέρει προβλήματα στη Μέση Ανατολή. Κίνα, αγαθά διπλής χρήσης και καταστρατήγηση κυρώσεων, βοήθεια στη ρωσική πολεμική προσπάθεια, υποστήριξη της ρωσικής πολεμικής προσπάθειας και φυσικά με ένα τίμημα. Δεν είναι λοιπόν η Ουκρανία, η Ρωσία, η Ευρώπη. Αυτό είναι παγκόσμιο. Και επηρεάζει τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία. Επηρεάζει άμεσα τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Σας ευχαριστώ πολύ. Και συγγνώμη. Έχω το τηλέφωνό μου έξω γιατί έχω όλες τις ερωτήσεις που προέρχονται από το διαδίκτυο. Αλλά πρώτα θα ήθελα να προσκαλέσω μερικούς ανθρώπους από το κοινό εδώ, και βλέπω, ουάου, φανταστικό. Θα προσπαθήσω να κάνω μία ερώτηση τη φορά. Λοιπόν, ξεκινάμε; Υπάρχουν μερικά μικρόφωνα. Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε, κάντε μια ερώτηση εδώ και μετά μετακινηθείτε ίσως προς τα αριστερά, και θα σας κάνω, υπάρχει μια ερώτηση ακριβώς εκεί στο πίσω μέρος. Ναι, θα σας ζητήσω να συστηθείτε και να είστε σύντομοι και επί της ουσίας, σας ευχαριστώ.

Ερώτηση από το κοινό

Σας ευχαριστώ πολύ. Ρόζα. Καλησπέρα Γενικέ Γραμματέα. Το όνομά μου είναι [δεν ακούγεται] Είμαι συνεργάτης στο [μη ακουστό] Global, όπου διαχειρίζομαι την πρακτική πληροφοριών στον κυβερνοχώρο και τη στρατηγική. Αναμφίβολα θα θυμάστε μια δημοσκόπηση της Gallup από το καλοκαίρι, πιστεύω, η οποία έδειξε ότι κατά μέσο όρο, το 32% των Ευρωπαίων ήταν έτοιμοι να πολεμήσουν για τη χώρα τους. Λοιπόν, η ερώτησή μου είναι, ποιο είναι το νόημα να έχουμε περισσότερο κιτ εάν δεν έχουμε την ικανότητα να δημιουργήσουμε τη σωστή δύναμη για να πολεμήσουμε τις συγκρούσεις υψηλής έντασης, το νούμερο ένα. Και το δεύτερο, πώς θα πείσουμε τους πληθυσμούς των οποίων μόνο το 32% είναι έτοιμοι να πολεμήσουν ότι πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα για την άμυνα και επομένως λιγότερα για τις συντάξεις, την υγειονομική περίθαλψη και την εκπαίδευσή τους.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Λοιπόν, αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που απηύθυνα την ομιλία μου, όχι σε εσάς ή στους πολιτικούς, αλλά γενικότερα, στο ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους που ζουν στην επικράτεια του ΝΑΤΟ και φυσικά, εστιάζοντας ιδιαίτερα στο ευρωπαϊκό και καναδικό μέρος του ΝΑΤΟ, γιατί εμείς πρέπει να γίνει ακριβώς αυτή η συζήτηση. Και οι πολιτικοί πρέπει να ακούσουν από τους πολίτες τους ότι, ναι, αγαπούν τα συστήματα υγείας τους και τα κοινωνικά μοντέλα και τις συντάξεις κ.λπ., ή δεν τα αγαπούν επειδή θέλουν να βελτιωθούν. Αυτές είναι οι πολιτικές συζητήσεις που γίνονται σε κάθε χώρα, στην Ευρώπη και στον Καναδά και στις ΗΠΑ, παντού. Αλλά όταν πρόκειται για αυτό, όταν εξετάζετε πραγματικά τι διακυβεύεται εδώ, αυτή η άμυνα πρέπει να έχει προτεραιότητα. Γιατί χωρίς άμυνα, χωρίς αποτροπή, χωρίς να μπορώ. Και το ΝΑΤΟ δεν είναι μια επιθετική Συμμαχία. Είναι μια αμυντική Συμμαχία. Θέλουμε ειρήνη, αλλά ειρήνη μέσω της δύναμης, για να δηλώσει ένας διάσημος Αμερικανός πολιτικός. Και αυτό σημαίνει ότι χρειάζεστε τα χρήματα και χρειάζεστε τη βιομηχανική βάση. Λοιπόν, και αυτό είναι επίσης ένα αίτημα που έχω από αυτό το κοινό, επειδή πολλοί από εσάς είστε σε θέσεις επιρροής για να προσεγγίσετε μεγάλο αριθμό ανθρώπων για να ευχαριστήσουν, να ενισχύσουν, να επαναλάβουν αυτό που συζητάμε εδώ σήμερα, ότι αυτό είναι κρίσιμο και ότι εάν Παραμένουμε στο 2% ναι, είμαστε ασφαλείς τώρα, αλλά σε τέσσερα ή πέντε χρόνια, μπορεί να μην είμαστε πλέον ασφαλείς και η αποτρεπτική ικανότητα μπορεί να είναι πολύ εξασθενημένη για να κρατηθούμε ασφαλείς από οτιδήποτε συμβεί στη Ρωσία και σε άλλα μέρη του κόσμου. Και υπάρχει μια κρίσιμη συζήτηση, και στη συνέχεια, στο τέλος, είναι επίσης μια δίκαιη συζήτηση. Και αν αυτός ο κόσμος αποφασίσει, δεν είμαστε διατεθειμένοι να το κάνουμε. Αποδεχόμαστε τον κίνδυνο ότι τουλάχιστον το κάναμε εσκεμμένα. Δεν νομίζω ότι θα είναι το αποτέλεσμα. Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι όταν πρόκειται για αυτό, ότι οι γονείς και οι παππούδες θα επιλέγουν πάντα για το μέλλον των παιδιών τους και φροντίζοντας να κάνουν τις απαραίτητες θυσίες, οι οποίες, παρεμπιπτόντως, είναι περιορισμένες. Όταν ξοδεύετε 25% για υγεία και κοινωνική ασφάλιση και για συντάξεις, εμείς δεν το κάνουμε. Χρειαζόμαστε μόνο ένα μικρό κλάσμα από αυτό. Και μην ξεχνάτε ότι στην Ευρώπη είμαστε ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός, συγγνώμη, είμαστε το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού και ξοδεύουμε το 50% όλων των δαπανών στον κόσμο για κοινωνική ασφάλιση. Άρα, υπό αυτή την έννοια, έχουμε κάποιο περιθώριο, νομίζω, για ελιγμούς, αλλά παρακαλώ βοηθήστε να φτάσουμε το ένα δισεκατομμύριο και μετά να τραβήξουν τους πολιτικούς και να τους πουν, παρακαλώ δώστε προτεραιότητα στην άμυνα έναντι άλλων δαπανών.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Θα ήθελα να προσκαλέσω την Έλενα. Θα προσπαθήσω να απαντήσω όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις. Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις, αλλά θέλω να τις κάνω μία κάθε φορά, ώστε να έχετε την ευκαιρία να τις απαντήσετε μεμονωμένα.

Ερώτηση από το κοινό

Σας ευχαριστώ πολύ. Γενικός γραμματέας. Έλενα [δεν ακούγεται] από την Υπηρεσία Ερευνών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ήθελα να σε ρωτήσω για την προσέγγιση του ΝΑΤΟ στη Νότια Γειτονιά. Και δεν είναι άσχετο. Ο προκάτοχός σας ξεκίνησε και ξεκίνησε μια διαδικασία προβληματισμού για τη Νότια Γειτονιά, βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στην υπόθεση ότι τα θέατρα συνδέονται όλο και περισσότερο, μεταξύ άλλων με τη δράση της Ρωσίας στην Αφρική. Έτσι, με αυτή τη διαδικασία προβληματισμού να έχει ολοκληρωθεί, αλλά με τους δεσμούς μεταξύ των θεάτρων, θα έλεγα, πιο εμφανείς από ποτέ αυτή τη στιγμή, μεταξύ άλλων μέσω υβριδικών απειλών που ανέφερε η Ρόζα, ποια θα ήταν τα επόμενα βήματά σας στο νότο, την προσέγγιση προς το νότο και πώς βλέπετε τη συνέχεια αυτού του προβληματισμού και τον τρόπο που συνδέει τα διάφορα θέατρα που εξετάζουμε τώρα;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Και όταν κοιτάζετε την Αφρική, βλέπουμε τόσο τη Ρωσία όσο και την Κίνα να αποκτούν μεγάλη επιρροή και ορισμένες από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις να απομακρύνονται. Και επομένως, είναι σημαντικό να προχωρήσουμε στη στρατηγική μας για τη Νότια Γειτονιά, υπάρχει ένας Ειδικός Αντιπρόσωπος για τη Νότια Γειτονιά. Θα ανοίξουμε το γραφείο διασύνδεσης στην Ιορδανία που επικεντρώνεται στην Ιορδανία, αλλά προφανώς είναι επίσης ένα μήνυμα ότι επενδύουμε πραγματικά στην περιοχή. Εργαζόμαστε σε συνεργασία με την Τυνησία, τη Μαυριτανία, την Ιορδανία. Φυσικά, έχουμε την αποστολή του ΝΑΤΟ στο Ιράκ, το οποίο δεν είναι μέρος της Αφρικής, αλλά τουλάχιστον είναι εκτός της επικράτειας του ΝΑΤΟ. Επομένως, πρέπει να εργαστούμε, αλλά κυρίως στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή, για να διασφαλίσουμε ότι θα εμπλακούμε, ότι θα έρθουμε σε επαφή, όχι να τους κάνουμε μέρος του ΝΑΤΟ, αλλά βοηθώντας τους, για παράδειγμα, να αναπτύξουν την αμυντική τους ικανότητα. Δεν είναι πάντα δύσκολο. Μπορεί να γίνει από [δεν ακούγεται] συμβούλους που βοηθούν σε μια χώρα όπως η Μαυριτανία να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητά τους όσον αφορά την άμυνα. Και το ΝΑΤΟ μπορεί να το κάνει αυτό, και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε με υψηλότερο ρυθμό. Έτσι, θα παρακολουθήσω πραγματικά αυτό, αυτό που ξεκίνησε ο προκάτοχός μου. Συμφωνώ απόλυτα. Δεν μπορούμε να αφήσουμε την Αφρική στους Κινέζους και τους Ρώσους.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Λοιπόν τι πρόκειται να κάνω. Έχω μια ιδιαίτερα προκλητική ερώτηση από το διαδικτυακό σας κοινό. Επομένως, το ερώτημα είναι, είναι κατανοητό ότι η ενίσχυση και η τόλμη του ΝΑΤΟ προκαλεί περισσότερη αστάθεια επειδή οι δυνάμεις εκτός ΝΑΤΟ γίνονται πιο νευρικές;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Όχι, δεν είναι νοητό. Και γιατί; Γιατί το ΝΑΤΟ δεν είναι επιθετικός οργανισμός. Είναι μια αμυντική οργάνωση. Βασιζόμαστε στη δημοκρατία, στο κράτος δικαίου, σε αξίες που στηρίζουν ολόκληρη τη Συμμαχία μας. Αλλά αν δεν είμαστε αρκετά δυνατοί, εάν ο Πούτιν και οι άλλοι πιστεύουν ότι δεν μπορούμε να αμυνθούμε, τότε μπορεί να αρχίσουν να προσπαθούν να μας επιτεθούν. Και ήδη αυτό συμβαίνει στο έδαφος του κυβερνοχώρου, κλπ. Αλλά εννοώ πραγματικά, πραγματικά στρατιωτικές επιθέσεις. Δεν μπορούμε, δεν μπορούμε να πάρουμε αυτό το ρίσκο.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Συστήστε τον εαυτό σας σε όλους.

Ερώτηση από το κοινό

Ευχαριστώ, Γενική Γραμματέα, Μαρία, ελληνική εφημερίδα [δεν ακούγεται]. Έχω πραγματικά δύο σύντομες ερωτήσεις. Το ένα αφορά ποια είναι η άποψή σας σχετικά με τη συζήτηση εάν τα αμυντικά προγράμματα που χρηματοδοτούνται από χρήματα της ΕΕ πρέπει να είναι ανοιχτά και σε τρίτες χώρες, μη ευρωπαϊκές χώρες. Και η δεύτερη ερώτηση είναι μια συγκεκριμένη χώρα, επισκεφθήκατε πρόσφατα την Τουρκία και την Ελλάδα, και θα ήθελα να σας ρωτήσω, ποια ήταν η εντύπωσή σας σχετικά με τη βούλησή τους να διατηρήσουν τον διάλογό τους σε σταθερή βάση και πόσο σημαντικό είναι τώρα που συνεχίζουν τα νερά ηρεμούν στο Αιγαίο ιδιαίτερα δεδομένης της κρίσης στη Συρία. Σας ευχαριστώ.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Ξεκινώντας από τη δεύτερη ερώτηση, είχα την εντύπωσή μου μιλώντας τόσο με τον Πρόεδρο Ερντογάν, αλλά και με τον Πρωθυπουργό Μητσοτάκη, ότι εργάζονται πραγματικά για τη βελτίωση της σχέσης. Είναι σε πολύ καλύτερο μέρος από ό,τι πριν από μερικά χρόνια, κάνουν διάλογο, ό,τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε θα το κάνουμε γιατί είναι δύο. Αυτοί είναι δύο βασικοί σύμμαχοι και μέρος του ΝΑΤΟ, και προφανώς η Ελλάδα έχει μια πολύ ισχυρή άμυνα. Η Τουρκία υπερασπίζεται τη δική της επικράτεια, αλλά προφανώς είναι βασικό μέρος της συνολικής άμυνας του ΝΑΤΟ και έχει μια τεράστια και εντυπωσιακή αμυντική βιομηχανική βάση, οπότε νομίζω ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Στη συνέχεια στο θέμα των ευρωπαϊκών αμυντικών δαπανών. Έτσι, συνεργάζομαι με την Ursula Von der Leyen και τον Antonio Costa, είχα δείπνο χθες το βράδυ με τον Επίτροπο Kubilius και εργαζόμαστε πραγματικά σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι το ΝΑΤΟ και η ΕΕ συνεργάζονται στενά, όπου το ΝΑΤΟ είναι τα δύσκολα πράγματα , όπως, για παράδειγμα, ο καθορισμός προτύπων και οι στόχοι ικανότητας, αλλά η ΕΕ διαθέτει ένα τεράστιο στοιχείο ήπιας ισχύος όσον αφορά την εσωτερική αγορά και συμβάλλει στην ανάπτυξη της αμυντικής παραγωγής με πολύ υψηλότερο ρυθμό. Και προφανώς καταλαβαίνω όταν πρόκειται για ευρωπαϊκά χρήματα ότι δεν θέλετε αυτά τα ευρωπαϊκά χρήματα να μεταφερθούν σε άλλα μέρη του κόσμου, αυτό είναι ξεκάθαρο. Αλλά την ίδια στιγμή, είναι επίσης σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι δεν πρέπει να έχετε νέα εμπόδια και ότι χρειάζεστε μια ισχυρή κοινότητα διατλαντικής αμυντικής βιομηχανίας. Η Thales στη Γαλλία συνεργάζεται με εταίρους στις ΗΠΑ. Έχω επισκεφθεί τη Rheinmetall, όχι στη Γερμανία, όπως είπα στην ομιλία μου, αλλά στην Ιταλία. Θυμάμαι ότι είπα στη Γιώργη Μελώνη, την πρωθυπουργό, ότι θα επισκεφτώ το μεταλλουργείο της Rheinmetall και νόμιζα ότι θα θυμώσει. Είπε, ω, αυτό το υπέροχο είναι ένα από τα καλύτερά μας. Αλλά όχι, μην ξεχνάτε τον Λεονάρντο, επίσης μεγάλη ιταλική βιομηχανία, προφανώς. Και μετά από αυτό συναντήθηκα με το αφεντικό του Λεονάρντο. Αλλά είναι σημαντικό όταν έχουμε αυτή τη διατλαντική βιομηχανική βάση, αυτή τη στιγμή, από το 2022 οι Ευρωπαίοι Σύμμαχοι του ΝΑΤΟ, έχουν ξοδέψει 184 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ. Έτσι, περίπου το ήμισυ του συνόλου των αμυντικών δαπανών, όπου πηγαίνουν όσον αφορά τις προμήθειες πηγαίνει σε αμερικανικές εταιρείες, και το άλλο μισό παραμένει στην Ευρώπη. Και αυτό αυξάνεται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού επειδή ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα για την άμυνα. Έτσι, θα έλεγα ότι κυκλοφορούν τόσα πολλά χρήματα. Αμυντική βιομηχανία, σταματήστε να παραπονιέστε ότι χρειάζεστε το 10ετές συμβόλαιό σας. Κατανοήστε το, αλλά είναι πάντα δύσκολο. Και ξέρετε, κυκλοφορούν πολλά χρήματα, γι' αυτό επενδύστε, βάλτε τις επιπλέον γραμμές παραγωγής και βάρδιες, και στους Ευρωπαίους και Αμερικανούς Συμμάχους, παρακαλώ συνεργαστείτε και προφανώς, αυτή είναι μια εσωτερική συζήτηση στην ΕΕ. Δεν θα έπρεπε να εμπλακώ περισσότερο από όσο έχω κάνει τώρα απαντώντας σε αυτήν την ερώτηση. Αλλά θα [δεν ακούγεται] να υπάρχει μια κατάσταση όπου αυτές οι αγορές μπορούν να λειτουργήσουν ως μία. Και πάλι, καταλαβαίνω, όταν πρόκειται για χρήματα των ευρωπαίων φορολογουμένων,ότι κατά κάποιον τρόπο θέλετε αυτή η απόδοση σε αυτό το ευρώ να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη στην ΕΕ, μπορούμε να το κάνουμε αυτό χωρίς να βλάψουμε τη διατλαντική αμυντική συνεργασία.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Σας ευχαριστώ πολύ. Θα ήθελα, για χάρη της διαφορετικότητας, θα ήθελα να δώσω τον λόγο σε αυτόν τον κύριο εδώ. Είναι στη δεύτερη σειρά εδώ μπροστά γιατί. Είναι ωραίο να βλέπεις τόσες πολλές γυναίκες να παρεμβαίνουν, και είναι ασυνήθιστο, αλλά είναι επίσης καιρός να εμπλακεί ένας κύριος.

Ερώτηση από το κοινό

Σας ευχαριστώ, κύριε. Σας ευχαριστώ για την ομιλία σας. Το όνομά μου είναι [δεν ακούγεται] από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ερώτημά μου θα ήταν, κατά την άποψή σας, υπάρχει επαρκής συζήτηση για τον ρόλο του Τσιν, για να υποστηρίξει το κοινό, στην Ευρώπη, αλλά ίσως και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σας ευχαριστώ.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Ω, καλή ερώτηση. Νομίζω ότι πρέπει τουλάχιστον να φροντίσουμε να μιλήσουν αυτοί που γνωρίζουν τι συμβαίνει, ώστε ως συλλογικότητα, και αυτό είναι η δημοκρατία, οι πολίτες μας να γνωρίζουν τι συμβαίνει. Και φυσικά, τα μέσα ενημέρωσης είναι κρίσιμα εδώ. Θα αναφέρουν σχετικά. Έχουν τις δικές τους πηγές. Αλλά και εμείς ως πολιτικοί και [δεν ακούγεται] οργανισμός που μοιραζόμαστε αυτά που γνωρίζουμε και αυτά που προσπαθώ να εξηγήσω στην ομιλία μου ότι η Κίνα αυξάνει την αμυντική παραγωγή. που έχουμε τώρα, μερικές μεγάλες κινεζικές αμυντικές βιομηχανικές εταιρείες στο top 10. Πριν από χρόνια, δεν υπήρχαν. Τώρα έχουμε τρεις ή τέσσερις μεγάλες κινεζικές εταιρείες στο top 10 των μεγάλων αμυντικών εταιρειών παγκοσμίως. Έτσι, αυτό είναι απόδειξη ότι πραγματικά προχωρούν και ότι θα μας ξεπεράσουν όσον αφορά τις συνολικές δαπάνες και τη συνολική αμυντική ικανότητα, και παράγουμε πολύ αργά. Και όταν συνδυάζετε τη Ρωσία και την Κίνα, παράγουμε πραγματικά πολύ αργά. Υπάρχουν κάποιοι αριθμοί που λένε ότι παράγουμε σε ένα χρόνο ό,τι παράγει η Ρωσία σε τρεις μήνες. Μπορείτε να φανταστείτε, η Ρωσία δεν είναι μεγαλύτερη από το Βέλγιο και την Ολλανδία μαζί. Η οικονομία της Ρωσίας. Μπορείτε να φανταστείτε ότι το Βέλγιο και η Ολλανδία θα παράγουν σε τρεις μήνες αυτό που παράγει ολόκληρο το ΝΑΤΟ, από την Καλιφόρνια μέχρι την Τουρκία σε ένα χρόνο; Είναι τρελό, και αυτό οφείλεται σε όλη τη γραφειοκρατία και σε ορισμένες από αυτές τις αμυντικές εταιρείες που περιμένουν τα 10ετή συμβόλαια και τώρα αυτό που βλέπετε είναι ότι η Νότια Κορέα μπαίνει στην αγορά. Υπάρχουν πολλοί Ευρωπαίοι Σύμμαχοι που αγοράζουν τώρα νοτιοκορεάτικα πράγματα, κάτι που είναι καλό. Δηλαδή, δεν με πειράζει, αρκεί να πάρουν στα χέρια τους αυτό που χρειάζονται. Αλλά θα ανησυχούσα λίγο αν ήμουν αμυντική εταιρεία ότι οι Νοτιοκορεάτες εισέρχονται μαζικά στην αγορά του ΝΑΤΟ, και αυτό γιατί πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Δεν πρόκειται μόνο για επίθεση στην αμυντική βιομηχανία, ναι, επικρίνω ως ένα βαθμό, αλλά και στην κυβέρνηση, επίσης στο ΝΑΤΟ, όλοι πρέπει να τα πάμε καλύτερα.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Λοιπόν, έχω, ουάου. Καλά. Απλώς έλεγα ότι τα πάμε πολύ καλά με τον χρόνο μας, αλλά στην πραγματικότητα με τόσες πολλές ερωτήσεις. Έτσι, αν μπορούσατε να λάβετε ερωτήσεις από το πίσω μέρος, υπάρχουν πολλά χέρια που έχουν ανέβει, ναι, και σας παρακαλώ να συστήσετε τον εαυτό σας.

Ερώτηση από το κοινό

Λοιπόν, καλό απόγευμα. Είμαι η Joy from Jeunes [δεν ακούγεται], και θα ήθελα να έρθω με μια προοπτική της νεολαίας, είναι ήδη αρκετά δύσκολο να υποστηρίξουμε την αύξηση του ΑΕΠ κατά 2%, οπότε το 3% είναι κάπως μια ουτοπία για εμάς σωστά τώρα. Λοιπόν, τι συμβουλή μπορείτε να μας δώσετε για να κάνουμε την άμυνα πάλι πιο σέξι, ίσως. Και επίσης, πιστεύετε ότι εάν μπορούμε να κάνουμε πρακτική άσκηση μεταξύ πανεπιστημίων και αμυντικών εταιρειών θα μπορούσε να είναι ένα καλό βήμα για να σταματήσουμε να κάνουμε αυτή τη διπλή δουλειά στις αμυντικές βιομηχανίες.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Νομίζω ότι θα είναι μια εξαιρετική ιδέα, ναι, αλλά δεν θα λύσει όλο το ζήτημα του πώς να φέρουμε μαζί μας το 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους που ζουν στο έδαφος του ΝΑΤΟ, αλλά θα βοηθήσει. Αλλά αυτό είναι επίσης ένας αγώνας που έχω, γιατί αυτός ο στόχος του 2% που τέθηκε στις διαθήκες το 2014 είχε το συν ότι ήταν απλός. Όλοι θα μπορούσαν να καταλάβουν ότι πρέπει να μετακινηθείτε στο 2%, αλλά φυσικά, το μειονέκτημα του να έχετε αυτόν τον έναν αριθμό είναι ότι είναι επίσης λίγο απλοϊκό. Έτσι, για να μετακινηθώ σε έναν νέο αριθμό, και πάλι, δεν θα δεσμευτώ σε έναν αριθμό, νέο αριθμό σήμερα, αλλά σαφώς τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, πρέπει να συμφωνήσουμε για το ποιος θα πρέπει να είναι αυτός ο αριθμός. Πρέπει να στηρίζεται σε αυτό που κάνει το ΝΑΤΟ αυτή τη στιγμή, και αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι να έχουμε πλήρη σαφήνεια σχετικά με τους στόχους ικανότητας που πρέπει να επιτύχουμε. Και όταν κοιτάξετε αυτούς τους στόχους ικανότητας και τώρα έχουν δημιουργηθεί, εργαζόμαστε ένας προς έναν με τους Συμμάχους για να βεβαιωθούμε ότι κατανοούμε ακριβώς και ότι οι Σύμμαχοι κατανοούν τι χρειαζόμαστε για να ενισχύσουμε την άμυνά τους ως μέρος της συνολικής αποτροπής του ΝΑΤΟ. Τότε, τότε μια κλίμακα 2% δεν αρκεί. Αλλά τότε το ερώτημα θα είναι, πηγαίνετε σε νέο αριθμό; Ή τουλάχιστον πρέπει να υποστηρίξετε αυτόν τον αριθμό καθιστώντας σαφές τι είδους δυνατότητες χρειαζόμαστε. Η κορυφαία γραμμή θα είναι, φυσικά, η αεροπορική και πυραυλική άμυνα, τα όπλα μεγάλης εμβέλειας, η επιμελητεία. Αυτά είναι τρία μεγάλα ζητήματα στα οποία πρέπει να επενδύσουμε, όπου πραγματικά υστερούμε. Πρέπει να επενδύσουμε στους στρατούς δίπλα στο ναυτικό και την αεροπορία. Οι χερσαίες δυνάμεις μας πρέπει πραγματικά να αυξηθούν, αλλά το να κάνουμε αυτή τη χώρα πιο συγκεκριμένη μάλλον θα βοηθήσει. Και αυτή είναι μια συζήτηση που είχα χθες το βράδυ με τον Επίτροπο Kubilius, ο οποίος επίσης σκεφτόταν πώς να μεταφέρει αυτή τη συζήτηση στους πολιτικούς, αλλά και πέρα ​​από τους πολιτικούς, στο ευρύ κοινό. συμφωνώ.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Λοιπόν, θα κάνω μια ερώτηση στο διαδίκτυο. Μετά έχω τους δύο Oanas που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά, οπότε ίσως. Αλλά πρώτα, επιτρέψτε μου να κάνω αυτήν την ερώτηση, γιατί έχει εμφανιστεί στο Διαδίκτυο για περισσότερα από ένα άτομα, και είναι ο ελέφαντας στο δωμάτιο. Τι πιστεύετε για τις δηλώσεις Τραμπ για αποχώρηση από το ΝΑΤΟ;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Σήμερα; Δεν το έχω ακούσει αυτό.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Όχι, νομίζω ότι είναι γενικό Όχι, ομολογουμένως, δεν το είπε πρόσφατα.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Όχι, δεν έχω. Όχι. Τον επισκέφτηκα πριν από μερικές εβδομάδες. Δεν έγινε καμία απολύτως συζήτηση για [δεν ακούγεται]. Αυτό που θέλει είναι να διασφαλίσει ότι οι ΗΠΑ δεν κάνουν υπερβολικές δαπάνες και ότι δεν κάνουμε αρκετά. Και έχει απόλυτο δίκιο. Θέλω να πω, θυμάμαι όταν έγινε Πρόεδρος το 2016, το 2017 ότι συνέχισε να μας πιέζει. Και από τότε που έγινε πρόεδρος, ξοδέψαμε 641 δισεκατομμύρια περισσότερα από ό,τι πριν ανέβει. Αυτός είναι ο συνήγορος του τι ξοδεύουμε περισσότερο αφού, από τότε και από το 2014 ήταν πολύ υποτονικό. Η υιοθέτηση της μετάβασης στο 2% από τότε που έγινε πρόεδρος, επιταχύναμε, φυσικά, η πλήρης επίθεση, η πλήρους κλίμακας επίθεση της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αύξησε επίσης τις αμυντικές δαπάνες, αλλά ήταν πολύ επιτυχημένος στο να τις αυξήσει. Θα μας πιέσει πάλι. Αλλά το θέμα μου είναι αυτό, δεν θέλω να ξοδέψω περισσότερα επειδή θέλει, πρέπει να ξοδέψουμε περισσότερα γιατί διακυβεύεται η αποτροπή μας. Διακυβεύεται η ασφάλειά μας. Η συλλογική μας άμυνα δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, και είμαστε σε πραγματική δυσκολία σε τέσσερα ή πέντε χρόνια. Γι' αυτό πρέπει να ξοδέψουμε περισσότερα, όχι λόγω του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά έχει δίκιο. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Και με την ευκαιρία, τι χρειαζόμαστε από αυτόν. Έχω ένα μεγάλο αίτημα από τον Ντόναλντ Τραμπ, και αυτό αφορά τη βιομηχανική αμυντική ικανότητα των ΗΠΑ. Γνωρίζω ως Πρωθυπουργός της Ολλανδίας πόσο δύσκολο είναι να αγοράσεις οτιδήποτε στις ΗΠΑ, είτε είναι Patriot είτε πύραυλοι, ό,τι κι αν έχεις για να περάσεις από το Κογκρέσο και τη Γερουσία. Όχι, συγγνώμη, το Κογκρέσο, το Πεντάγωνο και ο Λευκός Οίκος, πρέπει όλοι να συμφωνήσουν. Και όπως είπα, έχουμε τα 184 δισεκατομμύρια που ξοδεύουμε από το 2022, Ευρωπαίοι Σύμμαχοι στις ΗΠΑ, που μπορεί να είναι ακόμη περισσότερα. Είμαι απολύτως πεπεισμένος αν θα διευκόλυνε τους Ευρωπαίους Συμμάχους να αγοράσουν στις ΗΠΑ. Έτσι, αυτό είναι κάτι με το οποίο μπορεί να βοηθήσει, και βοηθά επίσης και τη δική του οικονομία. Αλλά ξέρω, νομίζω ότι ήταν κατάλληλος για να μας ανάγκασε να ξοδέψουμε περισσότερα. Αλλά και πάλι, ας μην το κάνουμε τώρα γιατί το θέλει. Το κάνουμε γιατί πρέπει να το κάνουμε. Είναι η συλλογική μας άμυνα που διακυβεύεται.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Και ευχαριστώ. Έχετε επίσης απαντήσει σε μια άλλη ερώτηση στο διαδίκτυο σχετικά με την ολοκληρωμένη αμυντική βιομηχανική βάση. Ερώτηση προς, και αν είναι εντάξει, μπορώ να πάρω δύο τώρα; Διότι, έτσι Οάνα και μετά ο άλλος Οάνα.

Ερώτηση από το κοινό

Λοιπόν, το κάνω αυτό γρήγορα, οπότε η καλύτερη Oana έχει αρκετό χρόνο, η Oana Popescu-Zamfir τόσο με το Carnegie όσο και με το Global Focus Center στη Ρουμανία. Και ίσως αναμενόμενα, θα σας ρωτήσω εάν, μετά την ακύρωση των προεδρικών εκλογών στη Ρουμανία πρόσφατα λόγω ρωσικής παρέμβασης, υπάρχει κάποιο μάθημα; Υπάρχει πρόθεση να ενισχυθεί, ίσως μέσα για την αντιμετώπιση υβριδικών απειλών, να γίνει επιχειρησιακός τομέας, ίσως ακριβώς όπως ο κυβερνοχώρος, οτιδήποτε μπορούμε να προσβλέπουμε στο προσεχές μέλλον. Σας ευχαριστώ πολύ.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Σας ευχαριστώ. Και η Σελίν, θα σου ζητήσω να κάνεις σπριντ στην Οάνα. Εδώ, ποιος ήταν ο εκπρόσωπος του ΝΑΤΟ.

Ερώτηση από το κοινό

Πράγματι [δεν ακούγεται], πλέον διακεκριμένος συνεργάτης του Royal United Services Institute, RUSI. Γενικέ Γραμματέα, σας επευφημώ να συμφωνήσετε στο 3% του ΑΕΠ για την άμυνα μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής της Χάγης. Αλλά δεν πρόκειται να σε ρωτήσω γι' αυτό. Η ερώτησή μου είναι, ανησυχείτε ότι μια πιθανή ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία θα μπορούσε να δώσει ένα πρόσχημα στους ηγέτες που θα σκεφτούν ότι, λοιπόν, ο κίνδυνος έχει φύγει τώρα. Οπότε είναι εντάξει. Δεν χρειάζεται να αυξήσουμε τις αμυντικές δαπάνες. Και για να δραματοποιήσετε την ανάγκη για περισσότερες δαπάνες για την άμυνα, είστε έτοιμοι να αποχαρακτηρίσετε, σε κάποιο βαθμό, τους στόχους ικανότητας που έχει το ΝΑΤΟ σύμφωνα με αυτό που φαίνεται να απαιτεί ο Επίτροπος Άμυνας Kubilius.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Λοιπόν, στη δεύτερη ερώτηση και μετά έρχομαι στην ερώτηση για το υβριδικό και τον κυβερνοχώρο. Όταν κοιτάτε τους στόχους ικανότητας. Πρώτα από όλα, φυσικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι. Είμαστε στη διαδικασία ίδρυσής τους και προσπαθούμε πριν από το καλοκαίρι. Είχε προβλεφθεί για τον Οκτώβριο, αλλά προχωρήσαμε, γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι τον Οκτώβριο. Έτσι, θα επιταχύνουμε την όλη διαδικασία. Και ελπίζουμε ότι οι υπουργοί Άμυνας θα συμφωνήσουν στο κλείσιμο όλης αυτής της διαδικασίας αναθεώρησης της συλλογικής μας άμυνας έως τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Και τότε, φυσικά, το ερώτημα θα είναι πώς θα το μοιραστούμε. Και θα μπορούσε να βοηθήσει, προφανώς, και αυτό ήταν επίσης στην ερώτηση στο πίσω μέρος του δωματίου, θα μπορούσε να μας βοηθήσει να υποστηρίξουμε την ανάγκη να ξοδέψουμε περισσότερα. Αλλά προφανώς υπάρχουν και πολιτικοί παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Και μερικές φορές υπάρχουν κάποιες ευαισθησίες, αλλά το εξετάζουμε. Σε ποιο επίπεδο συνάθροισης μπορείτε να μοιραστείτε τους στόχους ικανότητας αφού έχουν καθοριστεί. Και μετά, αν μπορώ να κάνω μια πρόταση, ας μην μιλήσουμε ποτέ ξανά για υβριδικό, γιατί το υβρίδιο σου δίνει, είναι τόσο ανόητη λέξη, γιατί δεν καλύπτει καθόλου αυτό που συμβαίνει. Αυτό που συμβαίνει είναι δολιοφθορά. Αυτό που συμβαίνει όπως ακριβώς είπατε, είναι κυβερνοεπιθέσεις. Το ΝΑΤΟ φιλοξενούσε μια από τις μεγαλύτερες ασκήσεις στον κυβερνοχώρο στο Ταλίν. Πρόσφατα, δημιουργήσαμε ένα διαδικτυακό κέντρο στο ΝΑΤΟ. Βοηθάμε με ομάδες εργασίας που μπορούν, ομάδες εργασίας που μπορούν να πάνε στους Συμμάχους εάν χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη. Μοιραζόμαστε περισσότερες πληροφορίες. Κάνουμε τα πάντα στον κυβερνοχώρο, αλλά και όταν πρόκειται για υποθαλάσσια καλώδια, όταν πρόκειται, γενικότερα, για εγκλήματα στον κυβερνοχώρο, σετ δολιοφθορών, είμαστε πραγματικά ενωμένοι, συνεργαζόμαστε, διασφαλίζοντας ότι μπορούμε να αντεπιτεθείτε. Και στη Ρουμανία. Φυσικά, έχω δει τι συνέβη και, φυσικά, πολύ ανησυχητικό, αλλά το έχουμε ξαναδεί. Είδαμε στη Μολδαβία τι συνέβη εκεί, με το ευρωπαϊκό δημοψήφισμα και με τις προεδρικές εκλογές. Και τότε η Maia Sandu επισκέφθηκε αυτή την εβδομάδα και ενημέρωσε το Βορειοατλαντικό Συμβούλιο, τους πρεσβευτές, για το τι συνέβη στη Μολδαβία. Πρέπει, λοιπόν, ας μην είμαστε αφελείς. Και σε αυτό το σημείο μιλάω ότι δεν είμαστε σε πόλεμο, αλλά ούτε και σε ειρήνη. Και δεν είναι, είναι ακόμα και τώρα στα δικά μας, στα σαλόνια μας, ως ένα βαθμό. Και πρέπει να το πάρουμε, να το βγάλουμε, πρέπει να αντεπιτεθούμε.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Σας ευχαριστώ πολύ. Στην πραγματικότητα, φτάσαμε στο τέλος της ώρας μας μαζί. Πρέπει να ζητήσω συγγνώμη από όσους δεν κατάφεραν να κάνουν ερωτήσεις. Υπήρχαν πολλές ερωτήσεις, μεταξύ των οποίων και στο διαδίκτυο, αλλά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω, γιατί ήσασταν πολύ χαριτωμένος όταν λάβατε όλες αυτές τις ερωτήσεις απροετοίμαστοι. Εννοώ ότι ήσασταν προετοιμασμένοι να απαντήσετε, αλλά οι ερωτήσεις δεν ήταν προετοιμασμένες. Επομένως, ήταν μια πραγματικά καλή ευκαιρία να ασχοληθούμε με την κοινότητα εδώ στις Βρυξέλλες αλλά και παγκοσμίως. Λοιπόν, σας ευχαριστώ πολύ.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Διαδώστε το μήνυμα. Βοηθήστε με να φτάσω στο ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους.

Rosa Balfour, διευθύντρια Carnegie Europe

Και καλή τύχη με τη διάδοση του μηνύματός σας.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Ευχαριστώ πολύ. Ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου